XXL Nutrition

Leek heeft hulp nodig

scruby

Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Lengte
2m04
Massa
83kg
Hallo,

Ik ben zojuist begonnen met fitnessen.
Dit doe ik 2 keer per week. en dan volg ik het 'kracht schema' van de fitness club zelf.

Het doel hiervan is om mooie buikspieren en een goed bovenlijf te krijgen.
Zo mag mijn borst ook nog heel wat ontwikkelen.

Nu wil ik graag een eiwitshake gaan gebruiken om dit te stimuleren.

Maar ik heb echt geen idee welke nu goed is.
Ik ben in de winkel 'de tuinen' geweest kijken maar de keuze is echt massaal.
http://www.detuinen.nl/sportvoeding/eiwitpoeder-whey.html?leftnav/?___store=dt_nl

Mijn doel is dus geen bodybuilders lichaam maar gewoon een mooi gespierd boven lichaam.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast heel erg bedankt als jullie nog wat willen weten hoor ik het graag

p.s ik ben niet opzoek naar een gainer. ik ben wil niet echt super breed worden, enkel gespierd.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Dit doe ik 2 keer per week. en dan volg ik het 'kracht schema' van de fitness club zelf.

http://www.detuinen.nl/sportvoeding/eiwitpoeder-whey.html?leftnav/?___store=dt_nl

Mijn doel is dus geen bodybuilders lichaam maar gewoon een mooi gespierd boven lichaam.

p.s ik ben niet opzoek naar een gainer. ik ben wil niet echt super breed worden, enkel gespierd.

Daar hield ik op met lezen. :)

Hallo,

Oooh, wist ik nog niet. Dus van een gainer wordt je breed en van een eiwitshake gespierd?

Bij de tuinen weet je zeker dat je teveel betaalt. Ga gewoon voor Whey Perfection of Whey Delicious (www.bodyenfitshop.nl en www.xxlnutrition.nl), die zijn lekker en betaalbaar.

Je hoeft trouwens niet bang te zijn dat je een zomaar een bodybuilderslichaam krijgt hoor, zelfs voor een redelijk gespierd lichaam is al héél wat toewijding nodig en moet je precies weten waar je mee bezig bent qua training en voeding.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt, ga ik die eens bestellen.

Misschien komt mijn post nogal onhandig over, maar ik heb er dan ook geen verstand van.
Ik probeerde enkel uit te leggen naar waar ik wil streven.

Misschien komt mijn post nogal onhandig over, maar ik heb er dan ook geen verstand van.

Oke, tip van mij. Maak zelf een schema, want de schema's die je van de gym krijgt zijn altijd ruk.

Oke, tip van mij. Maak zelf een schema, want de schema's die je van de gym krijgt zijn altijd ruk.
Ik heb veel op internet gezocht maar voor iedereen is het altijd anders vandaar dat ik er niet uitkom.
Ik heb daarom bij de fitness club gevraagd, daar hebben ze het standaard schema ietwat aangepast voor mij.

Misschien kan ik dit gewoon even aanhouden en mocht het niet werken na een maand ofzo wat anders proberen of hoe kan ik dit het beste aanpakken volgens jou?

Ik heb veel op internet gezocht maar voor iedereen is het altijd anders vandaar dat ik er niet uitkom.
Ik heb daarom bij de fitness club gevraagd, daar hebben ze het standaard schema ietwat aangepast voor mij.

Misschien kan ik dit gewoon even aanhouden en mocht het niet werken na een maand ofzo wat anders proberen of hoe kan ik dit het beste aanpakken volgens jou?

Een maand is best lang, ik heb zelf 5 maanden training verspilt omdat ze mij zo'n schema op machines hadden gegeven. Met barbells en dumbbells trainen is VEEL beter, je gaat veel sneller vooruit. Die schemas van de sportschool zijn een verspilling van tijd en ik heb er spijt van dat ik niet meteen bij dit forum ben gekomen!

Als tip zou ik rippetoe bekijken: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224
Ben je 2 uur zoet mee met lezen, maar top artikel!

Eerst lezen en dan zelf een schema maken en door DBB laten goedkeuren. :)

De schema die jij nu hebt gekregen zit zeker vol met machines? In mijn gym lopen ook van die irritante mannetjes rond die zulke schema's maken en als ik vraag waarom die schema's die hun maken ruk zijn krijg ik als antwoord: Je moet eerst basis opbouwen voordat je met losse gewichten gaat trainen. :o

De schema die jij nu hebt gekregen zit zeker vol met machines? In mijn gym lopen ook van die irritante mannetjes rond die zulke schema's maken en als ik vraag waarom die schema's die hun maken ruk zijn krijg ik als antwoord: Je moet eerst basis opbouwen voordat je met losse gewichten gaat trainen. :o

Niet overdrijven he... Dumbbells zijn vast wel beter omdat je meer stabiliteit traint enzovoort, maar met toestellen trainen is ook zeer efficiënt...

Ik moet nu inderdaad gebruik maken van veel apparaten maar daarnaast ook van de losse dumbbells.

Welkom,
Waarom wil je een eiwitshake? Haal je niet genoeg uit je voeding?

Sucses verder met je doelstellingen.
:)

Welkom,
Waarom wil je een eiwitshake? Haal je niet genoeg uit je voeding?

Sucses verder met je doelstellingen.
:)

Deze bevorderen het proces van spiergroei en herstel, als ik het goed begrijp.

Maar heeft het echt nut om deze shake te nemen als ik 2 keer in de week fitness en pas net begonnen ben ?

Ik was aan het denken om deze enkel te nemen op de dag dat ik fitness en de rest van de dagen niet.

Maar heeft het echt nut om deze shake te nemen als ik 2 keer in de week fitness en pas net begonnen ben ?

Ik was aan het denken om deze enkel te nemen op de dag dat ik fitness en de rest van de dagen niet.

Kerel, ga eerst maar eens je voedingsschema posten. Die eiwitshakes bevatten eiwitten die erg snel worden opgenomen, dus ja het helpt inderdaad voor het spierherstel tijdens en na je training. Maar als jij nu al slecht eet, dan gaat die eiwit shake je niet helpen, en ben je alleen maar geld aan het verspillen.

Uit de stickys op het voeding forum kun je al halen dat jouw BMR 2073,5 calorieen per dag is, dit is alleen om je organen te laten werken met de hele dag stil zitten. Als je twee keer per week aan training doet, en ook nog fietst naar je werk ofzo, dan zou ik dat keer 1.45 doen ofzo. Ik fiets zelf ongeveer 50 km per week, en doe 3 trainingen van een uur, anderhalf uur, en doe x1.55.
Of je net begonnen bent of niet maakt geen zak uit voor hoeveel je moet eten.
2073,5 * 1.45 = 3007 calorieen per dag, dat is wat jij nodig hebt om op gewicht te blijven. Wil je vet afvallen, dan haal je er 200-300 van af. Wil je spier aankomen dan doe je er 500 calorieen bij op.

Is 3000 calorieen veel? Niet echt, dat eet ik zelf ook! Ik ben veel lichter en korter dan jij, en ik vreet 3000 calorieen per dag. Ik kom ongeveer 2 kilo aan per maand, daarvan is een gedeelte spier, en een kleiner gedeelte vet. Ik neem elke dag zo'n eiwitshake, altijd rond de tijd dat ik terug ben van training.

En nogmaals, je hoeft echt niet bang te zijn dat je een brede buffe bodybuilder wordt van een eiwitshakje, dan moet je verdomd al 2-3 jaar keihard trainen! En ten tweede vind ik het een beetje zielige instelling om mee te beginnen. "Ja, maar ik wil niet zo groot worden hoor!" Je kunt toch zelf weten wanneer je klaar bent met groeien?

Bro ga lekker knallen met gewichten, eet wat je eten kan en je krijgt vanzelf wel meer honger!
Gewoon eet eens wat meer rijst met kipfilet eten of bakje vis.
Don't worry, komt allemaal goed zolang jij maar lekker bezig blijft met gewichtjes. En in de tussen tijd lees je hier op DBB de topics rustig door, denk dat je dan al een stukje wijzer bent.:)

Laatst bewerkt:
Bro ga lekker knallen met gewichten, eet wat je eten kan en je krijgt vanzelf wel meer honger!
Gewoon eet eens wat meer rijst met kipfilet eten of bakje vis.
Don't worry, komt allemaal goed zolang jij maar lekker bezig blijft met gewichtjes. En in de tussen tijd lees je hier op DBB de topics rustig door, denk dat je dan al een stukje wijzer bent.:)

Dankjewel, ik ga mijn best doen! ben inderdaad al een stuk wijzer.

Een maand is best lang, ik heb zelf 5 maanden training verspilt omdat ze mij zo'n schema op machines hadden gegeven. Met barbells en dumbbells trainen is VEEL beter, je gaat veel sneller vooruit. Die schemas van de sportschool zijn een verspilling van tijd en ik heb er spijt van dat ik niet meteen bij dit forum ben gekomen!

Als tip zou ik rippetoe bekijken: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224
Ben je 2 uur zoet mee met lezen, maar top artikel!

Een maand is helemaal niet lang. Meeste schema's volg ik 2-3 maanden.
Maar als beginner maak je meestal zowiezo wel aardige gains.
Maar rippletoe is inderdaad een aardige start.
Zelf ben ik wel meer voorstander van een fullbody workout de eerste 2 maanden.
Ik zou alleen proberen meer dan 2x per week te trainen voor meer effect.
Zou je anders je schema eens kunnen posten?
Ben er wel nieuwschierig naar.
En ga me niet vertellen dat je je benen niet traint omdat je alleen een gespiert bovenlichaam wil. (kots)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven