Fitness Seller

legalisering van drugs

rambo3

Cool Novice
Waardering
0
ik ben benieuwd hoe iedereen hier over denkt. wie zijn er voor en wie zijn er tegen en waarom? ik hoop dat er een leuke discussie kan ontstaan

Tegen, omdat het een aantrekkende werking heeft op de inwoners buiten Nederland. Dat trekt dan meer ellende aan dan het oplost. Druggebruik moet verder iedereen zelf weten, maar harddrugs legaal maken lost alleen wat op voor de gebruikers in dit land. Nederland is al een drugparadijs, het hoeft niet nog erger te worden.

maakt me niet uit, gebruik toch niks.

Ik vind het best, als dat betekent dat het ook gratis wordt.

markt van volledig vrije mededinging :D

nee ik ben ook tegen, het is gewoon niet reëel.

Wereldwijde legalisering van drugs ---> voor!

Uiteraard moet dit niet net zoals alcohol op in iedere winkel vrij verkrijgbaar zijn, maar dient de verstrekking te gaan via een soort van apotheek waar alleen door de overheid goedgekeurde (zuivere) middelen verkrijgbaar zijn. Verkoop alleen op vertoon van legitimatie.

Voordeel voor de niet-gebruikers: Haal de drugs uit de illigaliteit en verminder de criminaliteit, hef er belasting op en laat ons allen hiervan meeprofiteren door lagere loonbelasting of lagere energieheffingsbelasting.

Voordeel voor de gebruiker: De prijzen zullen dalen, de kwaliteit zal onverminderd hoog blijven, gezondheid van de gebruiker en de kwaliteit van het leven van de gebruiker zal toenemen. Eventuele verslaafde gebruikers zullen minder of niet hoeven stelen en kunnen gewoon een "normaal" leven leiden en hoeven bv niet dakloos te worden.

Weer in het Gare hanenhok:rolleyes:

Voor.
Een simpel vrbod werkt niet en kost heel veel geld.
Simpel alles vrijgeven is ook geen oplossing i.v.m. het verslavingspotentieel van sommige middelen.
Softdrugs moet compleet worden gelegaliseerd.
Voor alle andere drugs moet een systeem worden verzonnen waarin het uit de criminaliteit wordt gehaald zonder dat Jan en alleman makkelijk aan drugs kan komen. Want anders staan de tippelzones binnen de kortste keren stampvol naïeve BrEeZah’s.

tegen: legalisering betekend dat er ook belasting over betaald moet worden dus word het veel duurder.

lekker laten zoals het nu is.

Tegen, je ziet nu al dat mensen geen maat kunnen houden.
Moet ik straks weer meer ziektekostenverzekering betalen omdat een
ander zonodig aan de drugs moet zitten en lichamelijke klachten daarvan heeft:(

Softdrugs moet zowiezo gelegaliseerd worden. Het beleid dat er nu is, slaat nergens op.
En het kost ook nog eens bakken vol met geld. Gewoon accijns heffen zodat de prijs ongeveer gelijk blijft en de overheid weer een nieuwe inkomsten bron heeft.

softdrugs legaliseren!!
dat zal onze economie ook ten goede komen!! het huidige beleid gaat toch nergens over!

lekker houden zoals het nu is.. je kan hier gebruiken wat je wil! steriods, hard-drugs soft drugs.

wat maakt het ons nou uit of het mag of niet, voor je ergens naar binnen gaat verstop je het ff en binnen ros je naar binnen waar je zin in hebt.

Ze moeten gewoon alle drugs in beslag nemen en bij mij brengen ! ;)

Voor: Hard drugs zijn overal vrij gemakkelijk verkrijgbaar, dus waarom zou je het niet legaliseren zodat je het uit de criminaliteit vandaan haalt. Het is voor criminelen minder aantrekkelijk om drugs te produceren, smokkelen en te verhandelen als het produkt legaal te verkrijgen is. Hetzelfde is ooit gelukt met alcohol, dus waarom zou het met hard drugs niet zo gaan.
Als je het product uit de criminaliteit haalt, is het voor de jeugd ook minder aantrekkelijk (lees spannend) om er aan te beginnen. Er zit nu namelijk ook een hoog "stiekemheidsgehalte' aan, wat door legalisering deels zal verdwijnen.

Tegen! Drugs is een parasiet!

Alles wat hier in nederland komt, gaat door naar andere landen in europa. Ik word er stront ziek van als ik op vakantie ga naar kroatie en een of anderen k*t kneus aan mij vraagt of ik drugs heb. Drugs maakt meer levens kapot dan we denken. Dan kan je het wel leuk gaan legaliseren om criminaliteit laag te houden. Maar criminaliteit komt toch wel, wat als die persoon geen drugs meer kan kopen omdat hij zijn baan kwijt is, zijn familie, zijn huis, zijn alles. Dan gaat hij maar stelen. Zo heb je het zelfde effect. Junkies moet je verplicht laten afkicken. Nu kunnen ze gratis een shotje halen bij de kerk? WTF???????????? Kortom, drugs afschaffen, strenger beleid als het gaat om criminaliteit, en verplicht laten afkicken. Mooie woorden, maar of het waar gemaakt kan worden is een andere vraag.

En het maakt ons wel uit, wat als jouw kinderen in aanraking komen met drugs? Wat als een junkie jouw 16 jarige zoon overvalt omdat hij denkt dat er wat geld te halen valt bij je kid? Voor uit denken is een kunst. Ik vind dat we meer problemen creeeren door drugs te legaliseren.

Waarom drug niet gelegaliseerd wordt?

Simpel, want dan loopt de Nederlandse staat miljoenen mis.

Terug
Naar boven