AndroidHealthClinic

Lege CD's en DVD's

Philips heeft een tijdje een mediacode gehad die niet super was, weet niet hoe het gesteld is met de huidige media. Qua brandkwaliteit zijn ze meestal wel goed, het ligt eerder aan de mediacode die soms voor problemen zorgt met bepaalde branders.

ik heb nog nooit voor privé gebruik een CD gebrand.. en heb gewoon ICT-beheer gedaan.. ook nog :P

• Topic Starter Topic Starter
EricR zei:
Philips heeft een tijdje een mediacode gehad die niet super was, weet niet hoe het gesteld is met de huidige media. Qua brandkwaliteit zijn ze meestal wel goed, het ligt eerder aan de mediacode die soms voor problemen zorgt met bepaalde branders.

Wat houd die mediacode dan precies in? Dat je brander hem niet kan branden of dat bepaalde dvd spelers hem niet kunnen lezen?

Als het aan de brander ligt zou je eventueel je firmware kunnen updaten heb ik gelezen.

-----------------------
Media Information (van die Philips)

Media code/Manufacturer ID CMC
Media Product Revision Number 00h
Free Blocks 405405696
Free Capacity 4.38GB(4.70GB)
Book Type DVD+R
Media Type DVD+R
Media Id Code Speed 8.0x 11080KBps
Available Write Descriptor CLV 8.0x 11080KBps
Available Write Descriptor CLV 6.0x 8310KBps
Available Write Descriptor CLV 4.0x 5540KBps
Available Write Descriptor CLV 2.4x 3324KBps

Mediacode zorgt meestal voor problemen bij de branders, maar ook bij sommige DVD-spelers. Een goede speler pakt veel media, ook al zijn er ook goedkope spelers die juist alles lezen.

Je kan je firmware update inderdaad, maar er zijn er genoeg die dat niet weten. Dan zit je met een brander die een bepaalde mediacode slecht brand of op lagere snelheid. Sommige mediacode zijn overigens echt mindere discs, ongeacht de mediacode.

Hier heb je een search engine waarin je kan zoeken naar welke mediacodes problemen kunnen geven :

http://www.videohelp.com/dvdmedia

Ik haal ze gewoon in de winkel, betaal daar 17,50 voor een 50 spindle van Ricoh printables DVD+R 8 speed.

Alien zei:

Ik koop alleen maar bij www.CDRwinkel.com. Deze is zonder uitzondering goedkoper dan de nl versie. Het is een belgisch bedrijg. Bij alle dvd's en cd's staan reviews van gebruikers of ze wel of niet compatible zijn met welk merk en type brander. Vaak ook proef cd's verkrijgbaar. Werkt het niet kun je de ongebruikte in nog gesealde verpakking retouneren. Hele goede service. Laatst was de dvdbox die ik had besteld niet meer leverbaar. Belden ze me op en boden mij een vergelijkbaar duurder pakket aan voor dezelfde prijs. Ze gebruiken ook het trackingsysteem van PTT. Je kunt dus te allen tijde zien waar je bestelling is. Altijd binnen 3 dagen in huis. Gewoon top!!!

[Link niet meer beschikbaar]
Datatrack DVD+R 8x 25 stuks
vanaf 9 euro, ook nog goede kwaliteit, ik gebruik ze altijd voor mijn xbox

• Topic Starter Topic Starter
Naga zei:
Ik koop alleen maar bij www.CDRwinkel.com. Deze is zonder uitzondering goedkoper dan de nl versie. Het is een belgisch bedrijg. Bij alle dvd's en cd's staan reviews van gebruikers of ze wel of niet compatible zijn met welk merk en type brander. Vaak ook proef cd's verkrijgbaar. Werkt het niet kun je de ongebruikte in nog gesealde verpakking retouneren. Hele goede service. Laatst was de dvdbox die ik had besteld niet meer leverbaar. Belden ze me op en boden mij een vergelijkbaar duurder pakket aan voor dezelfde prijs. Ze gebruiken ook het trackingsysteem van PTT. Je kunt dus te allen tijde zien waar je bestelling is. Altijd binnen 3 dagen in huis. Gewoon top!!!

Dit alles heb je ook bij [Link niet meer beschikbaar]

Ik had ze vrijdag besteld en gisteren waren ze binnen. Zelfde prijs, ook trackingsysteem van PTT etc. etc.

Terug
Naar boven