Fitness Seller

Legg presses

• Topic Starter Topic Starter
Kan ik goed geloven dat dat ook zeer degelijk materiaal is, maar die prijs is zelf excl BTW, dat word mij veel te duur dan.
Ik ga nog eventjes wachten en gewoon gaan voor die van bodycraft denk ik :thumbs:

Deze leg press staat op mijn verlanglijstje

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]

Contoured, high density foam pads.
Molded foam pads.
Four bar linkage for natural range of motion.
Flange-mount and pillow block ball bearings.
Compact foot print.
Horizontal ratcheting seat & back rest combo.
Open design allows for easy into and out of machine.
HR foam seat cushion.
1:1 weight ratio.
Chrome weight plate holders.
Diamond plate foot rest.
Our sturdy four-bar linkage and articulating foot plate will keep your legs correctly aligned throughout the entire movement.
Featuring industrial grade Pillow Block and Flange-Mount bearings, our leg press will provide smooth resistance for years.
Engineered to provide a one-to-one resistance ratio, you won't need a room full of plates to feel the burn.
Our 10-(13-)position "easy-adjust" seat will accommodate a wide range of users.
Our 13-position "easy-adjust" seat will accommodate a wide range of users.
The commercial quality high-density foam used in our seats will ensure you don't bottom out under a heavy load.
Our channeled seat and back pads provide firm support while reducing pressure points.
A tough powder-coat finish is baked on for lasting protection.
Max weight plate load is an impressive 900 lbs using 1" wide plates.

Ook ni goedkoop voor enkel ne leggpress te hebben eh.

hallo ik had een bericht van natural rob zou die me zijn
email adres kunnen geven .
alvast bedankt. ik heb nog een leggpress van panattic sport staan
die ik verkoop
gr marco

kwaliteit is vergelijkbaar zover ik in kan schatten, maar bodycraft is niet zo'n topmerk hoor.

ik spreek uit ervaring. de apparaten zijn minimalistisch utigevoerd. het is niet echt robuust en overgedimensioneerd.

maar goed als je niet al te zwaar gaat kan het er wel mee door...

hallo ik heb een leggpress van het merk PANATTIC SPORT te koop

kwaliteit is vergelijkbaar zover ik in kan schatten, maar bodycraft is niet zo'n topmerk hoor.

ik spreek uit ervaring. de apparaten zijn minimalistisch utigevoerd. het is niet echt robuust en overgedimensioneerd.

maar goed als je niet al te zwaar gaat kan het er wel mee door...

Je moet mij eens uitleggen waarom de apparaten minimalistisch zijn uitgevoerd. Bodycraft en Bodysolid zijn zeer degelijke en vooral betaalbare merken voor elke amateur.

En wat bedoel je met niet al te zwaar te gaan? Press jij mss meer dan 500kg?

Je moet mij eens uitleggen waarom de apparaten minimalistisch zijn uitgevoerd. Bodycraft en Bodysolid zijn zeer degelijke en vooral betaalbare merken voor elke amateur.

En wat bedoel je met niet al te zwaar te gaan? Press jij mss meer dan 500kg?

je zegt het goed; betaalbaar! al het waar is naar z'n geld uiteraard. de metaalprofielen zijn van kleinere afmetingen dan bijvoorbeeld nautilus om maar eens een merk te noemen. en ook de bekleding van bodycraft gaat niet lang mee.
het gaat niet alleen om het maximale gewicht dat het apparaat kan houden maar ook om stijfheid van het frame. ik heb met de leggpress van bodycraft getraind en beviel me niet.

Bredere metaalprofielen, stijfheid van het frame,... Als amateur intresseer ik mij daar nu is echt niks in. Het is gewoon goed en betaalbaar gerief. Ge zult gij ne moeilijke mens zijn zeker. :)

Dat is niet zijn bedoeling. Ik heb ook ervaring met nieuw matig spul. Je kunt beter tweedehands ex-sportschool kopen van merken als panatta, technogym, gym80, nautilus etc. Kunnen nog jaren mee.

Dat is niet zijn bedoeling. Ik heb ook ervaring met nieuw matig spul. Je kunt beter tweedehands ex-sportschool kopen van merken als panatta, technogym, gym80, nautilus etc. Kunnen nog jaren mee.

ja precies, anders kan je ze na 1 of 2 jaar weer vervangen en ben je evengoed duur uit. sommige apparaten maak ik ook zelf, dan weet ik zeker dat het stevig is en je bespaart nog geld ook.

Dus jullie zeggen mij hier nu dat het rommel is en dat je binnen enkele jaren het spul kan weggooien. Wat een bullshit zeg.

Die merken hebben met de jaren genoeg naam gemaakt. Ze geven levenslange garantie op elk onderdeel dus dat zegt meer dan genoeg. Dat verslijt ik nooit van mijn leven. Hoeveel mensen hebben hier geen bankje of powerrack van bodycraft, inclusief ik want ik heb alles van dat merk. Naar mijn weten zijn deze allemaal tevreden voor wat ze krijgen voor dat geld. Nog geen enkel powerrack heeft het begeven en het doet evengoed dienst als een powerrack van één van die "top-merken".

Die topmerken zijn apparaten die constant elk uur van de dag zwaar belast worden in een gym, niet voor in een homegym die 5x in de week 1uur per dag wordt gebruikt. 2de hands vind je dat al niet makkelijk en voor 2de hands te zijn vind ik dat persoonlijk nog altijd teveel geld voor de keren dat ik dat gebruik. Die stevigheid van die ex-sportschool toestellen geeft mij totaal geen meerwaarde in een homegym.

Maar dat is mijn mening eh, ieders zijn goesting ermee eh!

Goed, wij geven onze mening alleen maar en hebben ervaring met die tweedehands producten. Ik hoop dat je gelukkig wordt met je bodysolid of bodycraft legpress. Einde discussie.

ps. Er staat op marktplaats zelfs een panatta legpress te koop voor zo'n 400 euro. Ik denk toch niet dat dat teveel geld is.

Wat ik weet is dat merken als Technogym,Panatta enzo... iets wat meer aankunnen/lomper behandeld kunnen, stevigere en ruigere constructie dan een merk als: Bodycraft.

Deze laaste (en aanverwanten) zijn vaak wat dunnere,compacter gebouwd puur alleen voor de thuis-fitnesser...

Zou dit toch eens beter bekijken en voor een meer dikkere ''lompere'' constructie gaan (ala Panatta)...

Zit niet zo te zeiken mensen een legpress is een prima extraoefening die je lekker zwaar
kan doen zonder de rug te veel te belasten.

Als je thuis traind kunnen 3 squat oefeningen voor sommigen
overkill zijn voor de onderrug. Dus een extra legpress komt alleen maar goed uit

Wat ik weet is dat merken als Technogym,Panatta enzo... iets wat meer aankunnen/lomper behandeld kunnen, stevigere en ruigere constructie dan een merk als: Bodycraft.

Deze laaste (en aanverwanten) zijn vaak wat dunnere,compacter gebouwd puur alleen voor de thuis-fitnesser...

Zou dit toch eens beter bekijken en voor een meer dikkere ''lompere'' constructie gaan (ala Panatta)...

Die mening deel ik

Ik heb een bodycraft staan,die kan makkelijk 500 kilo aan hoor,constuctie is stevig zat,ze gaan echt geen prul ding op de markt zetten die niet de geclaimde 500 aan kan.
Als je niet zo'n ding heb staan,hoe kun je er dan over oordelen,ik zou m niet meer willen missen.
Alleen al voor kuittraining is het een super apparaat.

Terug
Naar boven