XXL Nutrition

Lenteakkoord is er doorheen

Het had toch wel prettig geweest als het ergens op zou slaan.
Wat is het nut van die BTW verhoging als de burger nu ook gaat bezuinigen?
Is schadelijk voor de economie, koopkracht, consumentenvertrouwen en de overheid haalt er waarschijnlijk geen cent extra uit.

Dan lever je wel ergens anders in, ze zouden beter de uitkeringen eens korten en de uitgaven aan de AWBZ grondig herzien. Valt genoeg te halen. Werkend Nederland mag nu weer bloeden voor inactief en niet renderend Nederland. De ouderen en zieken daargelaten natuurlijk maar voor de rest mag er wel grondig de bezem door de sociale zekerheid en AWBZ.

....

Laatst bewerkt:
De christelijke partijen willen natuurlijk gewoon zo veel mogelijk zieltjes winnen over de wereld, vandaar dat ze daar met een stapel bijbels op kosten van gemeenschapsgeld 'goed' werk willen doen.

Verder denk ik ook niet dat ik ga stemmen. PVV komt veel overeen, met name omdat het de enige partij is die Klimaat, Milieu en Energie-Transitie niet op 1 grote hoop smijt en het clubje van politici, NGO's, wetenschappers op zoek naar fondsen, ambtenaren, en particulieren wiens bedrijfje loopt op gemeenschapsgeld enigsinds ten twijfel trekt. Deze grap kost ons vele miljarden per jaar, en samen met ontwikkelingshulp zouden deze kostenposten er alleen al voor zorgen dat we snel onze staatsschuld kunnen terugdringen.

Maarja de PVV wil weer lekker over die 3% heen knallen, alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat we ieder jaar meer geld uit geven dan we binnen krijgen.

Dus ik stem niet/blanco want er is maar 1 partij die twijfelt aan de noodzaak van de energie transitie / klimaatbedrijging nonsens die ons door de strot gedrukt wordt en werkt als een enorme handrem op onze economie. En dat is een economisch linkse partij.

Die enkele centen accijnsverhoging op een glas bier of wijn zal de horeca wel aangrijpen voor een verhoging van 50 cent op een drankje. Om te naaien is de horeca nog beter dan de overheid en daarna maar klagen dat de klandizie tegenvalt.

Dan lever je wel ergens anders in, ze zouden beter de uitkeringen eens korten en de uitgaven aan de AWBZ grondig herzien. Valt genoeg te halen. Werkend Nederland mag nu weer bloeden voor inactief en niet renderend Nederland. De ouderen en zieken daargelaten natuurlijk maar voor de rest mag er wel grondig de bezem door de sociale zekerheid en AWBZ.

Je bent toch met me eens dat die BTW verhoging haast een poging lijkt Nederland te schaden.
Een weldenkende politici bedenkt zoiets toch niet als je bekijkt wat de gevolgen zijn?

Niet rederend Nederland zoals je het zegt is mogenlijk gemaakt door politci die de boel dus niet voldoende hebben dichtgetimmerd.
begin me onderhand af te vragen wat ze eigenlijk wel kunnen.

+++ hoorde van de week op het nieuws al dat mensen het geld in de zak houden.
Ook fijn dat de accijns op bier/tabak wederom omhoog gaat.

Natuurlijk hou je je geld in je zak voor noodgevallen als de overheid de economie om zeep wilt helpen.
Je weet immers niet wat komen gaat in onzekere tijden en daar houd de burger rekening mee.

De beste raad is voorraad :)

....

Laatst bewerkt:
Klopt, de horeca naait je het hardst van allemaal. Op Qday €2,50 voor een 0,25L bier in een plastic bekertje. Binnenkort gewoon €3,00 voor een biertje in de kroeg dus.

Hoezo is dat naaien, je koopt het zelf daar, kan ook naar de supermarkt.
Belastingen ontwijken is veel lastiger.

....

Laatst bewerkt:
BTW is teminste een belasting die we allemaal in NL betalen, itt een verhoging van belasting op hoge salarissen en meer van dat soort grapjes.

Verder is het lenteakkoord een lachertje. We kunnen 4,5 miljard besparen op ontwikkelingshulp en nog eens stuk of 15 miljard op klimaatbeleid / energie transitie. Zitten we zo op 20 miljard. Klaar.

Dan nog eens ff de broekriem aantrekken op subsidies en uitkeringen. Ik zie het probleem niet.

...

Laatst bewerkt:
Moet je voor de gein dat debat eens gaan luisteren. Is echt allemaal gelul in de ruimte.

ps. Wilders is op vakantie volgens mij, ik zit alweer even te kijken en heb m nog niet horen zeiken.

Mooi hè, dat een stel idioten het hier snapt maar dat die kansloze rukkers liever hun zielige idealen gebaseerd op valse informatie boven het welzijn van de burger plaatsen.
Zoals ik al eerder aangaf, de overheid moet véél kleiner en zich met veel minder zaken bemoeien.

De gemiddelde Nederlander is gehypnotiseerd door jaren lange valse wetenschap en bangmakerij. Sowieso zijn alle partijen pro energie transitie en beperking van CO2 emissie (die grap alleen kost de westerse wereld al zo ontzettend veel miljarden en heeft een totaal verwaarloosbaar effect na 15 jaar beleid). Zelfs partijen als VVD zijn voor dit beleid, simpelweg omdat de gemiddelde Nederlander zo onwijs slecht geïnformeerd is dat zelf conservatief rechtse stemmers gehersenspoeld zijn. Dat zelfs in 2012 nog 1 miljard gemeenschapsgeld uitgegeven wordt aan een winmolenpark die uiteindelijk ongeveer 2 miljard zal kosten (extreem gebruik van hectaren land en meer side effects), zorgt voor een toename in CO2 uitstoot (niet dat dat er toe doet) en hier geen haan naar kraait, dat zegt natuurlijk meer dan voldoende.

Er zijn zo gemakkelijk ontzettend veel miljarden te besparen maar er is altijd wel een slecht geïnformeerde idealist die gaat lopen protesteren, en de meeste partijen zijn veels te bang hun stemvee kwijt te raken, dat er toch nooit daadwerkelijk degelijk beleid gevoerd zal worden.

Nu is Wilders aan de beurt, even kijken of die nog wat te melden heeft.

Haha, wat een figuur ook he, gewoon de vraag niet beantwoorden.

....

Laatst bewerkt:
Verder is het lenteakkoord een lachertje. We kunnen 4,5 miljard besparen op ontwikkelingshulp en nog eens stuk of 15 miljard op klimaatbeleid / energie transitie. Zitten we zo op 20 miljard. Klaar.

Dan nog eens ff de broekriem aantrekken op subsidies en uitkeringen. Ik zie het probleem niet.
15 miljard per jaar aan klimaatdingen? waar heb je dat vandaan ??? bron?

Wilders vs peggol nu.

Filmpje over het CO2 verhaal:

http://www.youtube.com/watch?v=Qa1M-srZWVg&feature=related

Kijk het nou gewoon even af

Dat AGW in grote lijnen totaal niet te bewijzen is ben ik het mee eens. Echter het gebruiken van een Godwin vind ik per defenitie slecht, en het uitvergroten van de invloed van de zon op klimaat is ook overtrokken. Het is 1 van de vele factoren die een mogelijk effect heeft op klimaat, huidige wetenschap is er echter zeker nog niet uit wat de mate van invloed is.

Verder zit er zeker een kern van waarheid in het verhaal. De handel in CO2 emissie rechten is imo de volgende zeepbel die ons veel geld gaat kosten. Sowieso kost huidig CO2 beleid ons honderden miljarden en heeft het geen enkel meetbaar effect.

15 miljard per jaar aan klimaatdingen? waar heb je dat vandaan ??? bron?

Wilders vs peggol nu.

Ik heb dit al zo vaak aangekaart.

Subsidie duurzame energie (SDE), Milieukwaliteit van de Energieproductie (MEP), Energie-Investeringsaftrek (EIA), Willekeurige afschrijving milieu investeringen (VAMIL), CO2 opvang en hernieuwbare energiebronnen subsidie regeling (NER-300), en nog tal van andere Europese regelingen.

De kosten van salderen, de misgelopen inkomsten van verkoop van fossiel, etc. etc. etc. Er is niet 1 bron waar je even een overzicht kan vinden, simpelweg omdat die nooit opgesteld zou worden want dan zou het duurzame grapje heel snel door de mand vragen. PVV heeft een motie ingedient dat er een overzicht zou komen van de kosten van het duurzame beleid. Dat is afgewezen. Niemand weet nog precies hoe de geldstroom loopt, maar dat hij in de vele miljarden loopt is duidelijk.

• Topic Starter Topic Starter
ik kan sowieso wel een paar miljard vinden:

wat dacht je van justitie? ik weet niet waar die behoefte van extra agenten elke keer vandaan komt maar bij mij in ieder geval niet. Zit echt niet te wachten op mierenneukers die bonnetjes gaan schrijven maar crimineeltjes laten lopen. Die extra agenten komen bijna altijd terecht bij de verkeerspolitie en hebben niet tot nauwelijks effect op de veiligheid op straat. best wel logisch als je nagaat dat een agent bijna 50% van zijn tijd op het bureau rapporten zit in te vullen. Als ik op het politiebureau zit verbaas ik mij er elke keer weer over hoe veroudert die systemen wel niet zijn. De recherche moeten ze uitbreiden en weer boeven gaan vangen i.p.v. de rijdende nederlander.

Ontwikkelingssamenwerking is nog zo'n eentje. In 2009 bracht buitenlandse zaken een rapport naar buiten waaruit bleek dat ruim 1,5 miljard per jaar (op een budget van 4,5 miljard) niet gebruikt werd waarvoor het bestemd was. Sterker nog een groot gedeelte van dit geld werd teruggetraceerd naar regimes en dictators in afrika. BUZA en de MIVD hadden sterke vermoedens dat dit geld gebruikt werd om wapens en oorlogsmateriaal mee aan te schaffen. De reactie van toenmalige minister van ontwikkelingssamenwerking Bert Koenders? Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Belachelijk dat zo'n grote fout zonder grote kamervragen en enquetes in de doofpot kan belanden. Je kan natuurlijk wel nagaan dat die oud politici daar hun declareergedrag lekker voortzetten op de belastingcenten van werkend nederland. afschaffen die zooi, snap sowieso niet waarom daar in keer een apart ministerie voor moest komen terwijl BUZA het jaren zelf heeft gedaan.

Buitenlandse zaken is nog zo'n geval. We droegen in 2010 ruim 6,5 miljard af aan de europese unie en kregen er slechts 2,14 miljard voor terug. dikke 4,3 miljard die je per jaar in een illusie pompt die niemand wil. Nederland heeft toendertijd gezegd dat niemand die europese grondwet wou en zelfs indirect die hele EU niet wil hebben. Wat gebeurde er? wordt er gewoon doorgedrukt onder een andere naam. sterker nog het toenmalige kabinet zegt gewoon scheit te hebben aan jouw mening door te zeggen dat wij als burgers er toch geen verstand van hebben. Niemand kan aantonen of die hele euro nou wel voordelig is of niet. en wat dacht je van die MILJARDEN die de nederlandse regering al heeft gepompt in griekenland en andere fondsen. Dankzij dat moeten wij nu bezuinigen. Trek conclussies en kap er gewoon mee.

zomaar een paar voorbeelden van bezuinigingen waar geen hond naar kraait behalve Den Haag. Snap best dat er bezuinigdt moeten worden en dat moet op 2 manieren: hervormingen die op langere termijn geld op leveren en lasten verzwaring die op korte termijn geld opleveren. Vind alleen dat de rekening nu teveel bij de werkende nederlander wordt neergelegd. Hoe kun je in godsnaam een oudje gaan uitleggen dat zijn of haar rollator eruit gaat maar dat een stel kunstliefhebbers nu wel goedkoop een kaartje kan krijgen. Hoe kun je in godsnaam uitleggen dat autorijdend nederland weer moet betalen maar er wel geld gevonden kan worden voor OSW waar geen hond om geeft. Hoe rechtvaardig je een budget verhoging van ruim 15 miljard over 4 jaar terwijl je steeds meer moet betalen en steeds minder terug krijgt. Bizar dit land is compleet ontspoord.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven