Fitness Seller

Levenslang voor belastingontduiking

PatrickvH

Freaky Bodybuilder
Waardering
342
Lengte
1m85
Levenslang voor tillen Griekse fiscus

In Griekenland zijn drie mannen tot levenslang veroordeeld voor belastingfraude. Dat melden Griekse media. Het is voor het eerst dat een Griekse rechtbank levenslang oplegt in een zaak over belastingfraude.

De veroordeelden zouden rekeningen van in totaal 8,5 miljoen euro op naam van een boer hebben gezet. Op die manier konden ze de btw terugvragen. De Griekse fiscus liep door de constructie 840.000 euro mis.
30 miljard euro

Belastingfraude is een groot probleem in Griekenland. Deze zomer werden in sommige plaatsen bij 100 procent van de gecontroleerde bedrijven illegale belastingconstructies ontdekt. Geschat wordt dat er jaarlijks tot 30 miljard euro aan belasting wordt ontdoken.

Om de belastingontduiking een halt toe te roepen is in 2011 het strafrecht hervormd. Sindsdien riskeren belastingfraudeurs een levenslange gevangenisstraf.

http://nos.nl/artikel/563990-levenslang-voor-tillen-griekse-fiscus.html

---------------------------------------------------------------------------------------------

Flinke straf.. beetje uit proportie in mijn ogen.

Flinke straf.. beetje uit proportie in mijn ogen.

30 miljard aan belasting elk jaar ontdoken. No freaking wonder dat dat land failliet gaat. Kan het dan opzich wel terecht vinden, het lijkt vrij zwaar maar als het echt om zulke bedragen gaat heeft het gewoon een groot effect, zelfs op andere landen.

Meer controles heb je daar nodig niet hogere straffen, wie kan die levenslange gevangenisstraffen betalen? juist ja, de belastingbetaler.

30 miljard aan belasting elk jaar ontdoken. No freaking wonder dat dat land failliet gaat. Kan het dan opzich wel terecht vinden, het lijkt vrij zwaar maar als het echt om zulke bedragen gaat heeft het gewoon een groot effect, zelfs op andere landen.
Ze hebben nog geen miljoen euro ontdoken.. Beter plukken ze die kerels helemaal kaal tot op de laatste gefraudeerde cent + boete. In de cel dragen ze niets bij aan de economie.

Levenslang gaat natuurlijk nergens over, laat ze gewoon een hele dikke boete betalen. Als ze 8,5miljoen op een boer zijn naam hebben gezet hebben ze genoeg geld dus dan valt er flink wat te halen.

lawl levenslang voor 8 ton :roflol:

---------- Post toegevoegd 18 October 2013 om 16:57 ----------

Hier in NL is dat een werkstraf van max 160 uur

Belachelijke straf :o. Belastingontduiking moet flink aangepakt worden, maar je gaat toch niet iemand levenslang geven terwijl diegene niet iemand fysiek/psychologisch heeft toegetakeld (bijv. d.m.v. mishandeling, gewelddadige beroving, ontvoering, doodslag etc.)? Dat er grootschalig aan belastingontduiking wordt gedaan in Griekenland is natuurlijk geen reden om iemand zo'n disproportionele straf te geven.

En idd, op deze manier kosten ze de Griekse staat alleen maar meer geld.

Belachelijke straf :o. Belastingontduiking moet flink aangepakt worden, maar je gaat toch niet iemand levenslang geven terwijl diegene niet iemand fysiek/psychologisch heeft toegetakeld (bijv. d.m.v. mishandeling, gewelddadige beroving, ontvoering, doodslag etc.)? Dat er grootschalig aan belastingontduiking wordt gedaan in Griekenland is natuurlijk geen reden om iemand zo'n disproportionele straf te geven.

En idd, op deze manier kosten ze de Griekse staat alleen maar meer geld.

Denk dat mensen het voortaan wel late als je zulke zieke straffen geeft.
Als ze die gevangenen nou ook nog eens rete hard aan het werk zetten komt de economie er misschien nog bovenop.
En hij heeft mij psychologisch toegetakeld door mee te werken aan die belachelijk hoge bedrag die wij als Europa moeten afstaan aan die klote grieken..

Ik zie het al zo voor me:

"Waarvoor zit jij levenslang?"

"Ik heb drie mensen gefolterd, vermoord en opgegeten. En jij?"

"Ik heb mijn belastingen niet betaald."

OOOOOOOOOOOOOOh we got a badass over here.

Ik zie het al zo voor me:

"Waarvoor zit jij levenslang?"

"Ik heb drie mensen gefolterd, vermoord en opgegeten. En jij?"

"Ik heb mijn belastingen niet betaald."

OOOOOOOOOOOOOOh we got a badass over here.

Ik vind het ook een hoge straf, maar Griekenland zal wel iets moeten doen om die structurele belastingontduiking flink onaantrekkelijk te maken. Bovendien, met 840.000 euro kan je best een mensenleven of 3 redden, in de vorm van betere zorg/politie/brandweer. Ze zullen dit soort straffen dus ook niet uitdelen bij de gemiddelde ontduiker.

Denk dat mensen het voortaan wel late als je zulke zieke straffen geeft.
Als ze die gevangenen nou ook nog eens rete hard aan het werk zetten komt de economie er misschien nog bovenop.
En hij heeft mij psychologisch toegetakeld door mee te werken aan die belachelijk hoge bedrag die wij als Europa moeten afstaan aan die klote grieken..
Maar is het eerlijk om een paar mensen extreem lang te laten boeten omdat een land massaal belasting fraudeert, in de hoop dat anderen daar wat van leren? Ik bedoel niet dat zij niets fout hebben gedaan, maar iemand levenslang vastzetten met als reden dat het andere mensen moet afschrikken kun je, vind ik, niet maken. Het is wel een leven dat je levenslang vastzet.

Maar is het eerlijk om een paar mensen extreem lang te laten boeten omdat een land massaal belasting fraudeert, in de hoop dat anderen daar wat van leren? Ik bedoel niet dat zij niets fout hebben gedaan, maar iemand levenslang vastzetten met als reden dat het andere mensen moet afschrikken kun je, vind ik, niet maken. Het is wel een leven dat je levenslang vastzet.

Is ook niet eerlijk voor die lui, maar kom eens met een andere oplossing? Als het om 30 miljard per jaar aan belastingfraude gaat, dat is echt een immens bedrag.

Ze weten neem ik aan de (strenge) regels, dus niet gaan klagen als je gepakt wordt. Eigen schuld dikke bult.

Klopt, maar met het geld dat hij achter heeft gehouden heeft hij misschien wel meerdere levens gekost, omdat de overheid daardoor moest bezuinigen op de ambulance of iets anders.
Karma is a b*ch

Terug
Naar boven