Fitness Seller

Lichaamsgewicht

NCEF

Novice
Waardering
0
Beste DBB'ers.

Ik ben op het moment niet totaal gelukkig met mijn lichaam. Ik heb eigenlijk altijd wat ondergewicht gehad, niet in extreme vormen, maar dusdanig dat ik zeer schriel ben (vooral armen en bovenlichaam.

Ik ben op het moment 180 cm en weeg hierbij 60 kg, heb totaal geen spiermassa en om over kracht maar niet te beginnen.

Nu wil ik hier toch eigenlijk wel verandering in gaan brengen. Ik wil wat breder worden in alles. Ik hoef absoluut geen 'ultra-brede' armen of iets dergelijks maar ik zou gewoon graag wat bredere armen willen.

Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken?
Misschien andere voeding?

Hopelijk heb ik dit in het goede subforum gepost, weet het niet zeker.

Alvast bedankt voor het lezen!

Als je serieus en gemotiveerd bent, zou ik vaaf nu elke calorie die je de rest van je leven gaat eten gaan bijhouden en noteren.
Je elke dag wegen en logs maken precies bijhouden wat werkt en wat niet werkt, wat je onderhoud is, bij hoeveel calorieen je vet aankomt ipv spieren, hoeveel rust je spieren nodig hebben voordat je weer kan trainen etc etc.
Ondertussen lezen lezen lezen elke dag minstens een uur google afspeuren, verschillende kanten van elk advies bekijken, zelf researchen, nader onderzoeken, de 90% onzin adviezen scheiden van het werkend advies. Niet luisteren naar de met steroids volgepompte bodybuilder in de gym die je zegt dat je setjes sit ups moet gaan doen van 30 reps, omdat hij daar zo groot mee is geworden. Elk advies de bronnen van vragen en deze checken. etc etc. Compound oefeningen doen, boeken lezen (liefst engelse artikelen en fora ook) , vooral regelmatig trainen, niet ovderdrijven en elke dag gaan trainen en dan na 2 maanden stoppen.

Het beste advies dat ik je kan geven is, zorg dat jij zelf degene word waar mensen advies van willen, verrijk jezelf met kennis, want het is een riskante business als je ongetoetst op advies van vreemden gebaseerd je lichaam gaat vormen voor je het weet ben je weer jaren verder en niks tot weinig opgeschoten en je gaat straks beginner gains maken, welk debiel programma je ook volgt, besef dat.

Good Luck.

Terug
Naar boven