XXL Nutrition

Lichtelijke gyno Test-E / Tren-E

Waardering
1
Lengte
1m79
Massa
84kg
Vetpercentage
14%
Goedenavond,

Ik heb een vraagje. Ik ben nieuw op dit forum maar heb wel al wat kuurtjes gedaan. Echter nooit last gehad van gyno of iets dergelijks.

Nu zit ik in week 6 en begin (denk ik) lichtelijk last te krijgen van gyno. Mijn tepels zijn best gevoelig en er hopen wat hele kleine bultjes op achter mijn tepel. Ik wil er wel zo snel mogelijk bij zijn, zodat het niet verergert.

Wat raden jullie aan om te doen?

Huidige kuur:
1000 mg Test-E week 1-12
400 mg Tren-E week 1-12 (eventueel laat ik deze een paar weken eerder stoppen)

Is het een optie om vanaf week 7 de dosis Test-E wat te verlagen en eventueel Masteron erbij te pakken zodat dit de verhouding weer wat recht trekt?

Ik heb wel Aromasin en Nolva liggen. Zal ik hier iets mee doen en zo ja, heeft dit geen effect op de verdere gains?

Let me know!

Je zou een bloedtest kunnen doen en checken of het estro of prolactine gerelateerd is.

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk zelf estro. De test zet ik ook wat hoger dan normaal dus ik denk te veel oestrogeen. De tren heb ik al vaker op 400 mg per week gezet, ook van hetzelfde merk. Nooit last van gehad.
Lijkt me niet dat het daardoor komt dan?

Als je echt iets voelt achter je tepels en het is gevoelig zou ik direct starten met nolva 20mg per dag tot het weg is, eventueel nog verhogen. Of het invloed heeft op je gains durf ik je niet te zeggen, maar liever wat minder gains zonder gyno dan meer gains met gyno toch?
Ik zet nu bij iedere kuur wat mast en dit zorgt er bij mij voor dat ik geen gyno krijg. A/E verhouding beter.
Ik hoef dus ook geen AI meer te nemen.

Ben ik zeker met je eens. Als dat de oplossing zou zijn dan start ik daar gelijk mee. Minder gains zal ook wel meevallen. Nu starten met mast bij voegen en test iets verlagen zou ook nog kunnen helpen denk je?
Als iemand nog suggesties weet hoor ik het graag!

Als je echt iets voelt achter je tepels en het is gevoelig zou ik direct starten met nolva 20mg per dag tot het weg is, eventueel nog verhogen. Of het invloed heeft op je gains durf ik je niet te zeggen, maar liever wat minder gains zonder gyno dan meer gains met gyno toch?
Ik zet nu bij iedere kuur wat mast en dit zorgt er bij mij voor dat ik geen gyno krijg. A/E verhouding beter.

Hoeveel mast zet jij iedere kuur? Per week.

Ik zet dan altijd 400mg mast, is voor mij voldoende.

Ervanuitgaande dat je niets veranderd aan de rest van je doseringen: Heb je niet heel veel kans dat je gyno terugkomt als je stopt met nolva?

Volgens mij kan nolva prolactine verhogen in combi met een 19 nor...

Zou voor arimidex of aromasin gaan...als dit niet werkt caber/dostinex erbij

Nu beginnen met met 20mg nolva en door gebruiken tot het wegtrekt. Volgende kuur samenstelling van compounds iets anders doen.

Volgens mij kan nolva prolactine verhogen in combi met een 19 nor...

Zou voor arimidex of aromasin gaan...als dit niet werkt caber/dostinex erbij
Nolvadex is altijd het middel wat je wilt nemen tegen gyno. Ari of aro gebruik je preventief en niet tegen het bestrijden van gyno.

Nu beginnen met met 20mg nolva en door gebruiken tot het wegtrekt. Volgende kuur samenstelling van compounds iets anders doen.

Nolvadex is altijd het middel wat je wilt nemen tegen gyno. Ari of aro gebruik je preventief en niet tegen het bestrijden van gyno.

Zal dit veel invloed hebben op gains nog denk je?

Ervanuitgaande dat je niets veranderd aan de rest van je doseringen: Heb je niet heel veel kans dat je gyno terugkomt als je stopt met nolva?

Grote kans dat die dan weer terugkomt ja, daarom mast toevoegen in volgende kuren. Dat helpt bij de meeste. Of proviron 50-75mg per dag.
Hij zou daar nu al mee kunnen beginnen of anders na het stoppen van de nolva overgaan op aromasin 10mg om de dag o.i.d.

Zal dit veel invloed hebben op gains nog denk je?
Lijkt mij niet. Naar mijn weten zorgt nolva er alleen voor dat oestrogeen zich niet kan binden aan de receptoren rondom te borst. Maar durf het niet 100% zeker te zeggen. @JochemB weet er wel het fijne van.

Ik meen ook dat @Galen heb horen zeggen dat tren prolactine niet verlaagd, of iig nog nooit is aangetoond dmv een bloedtest. Dus bij middeltjes zoals caber hoef je het niet te zoeken.

Lijkt mij niet. Naar mijn weten zorgt nolva er alleen voor dat oestrogeen zich niet kan binden aan de receptoren rondom te borst. Maar durf het niet 100% zeker te zeggen. @JochemB weet er wel het fijne van.

Ik meen ook dat @Galen heb horen zeggen dat tren prolactine niet verlaagd, of iig nog nooit is aangetoond dmv een bloedtest. Dus bij middeltjes zoals caber hoef je het niet te zoeken.
Tren verhoogt prolactine. Net zoals andere 19nors zoals deca/npp.

Is het Gyno, dan Nolva / letro oid.
Is het prolactine gerelateerd caber/prami

Nolva bezet inderdaad de oestrogeenreceptor en heeft bijvoorbeeld een hogere relatieve affiniteit voor de oestrogeenreceptor in borstweefsel ten opzichte van andere SERMs. Daarom wordt nolvadex ook voorgeschreven in gevallen van borstkanker (oestrogeen zorgt voor groei van cellen in borstweefsel). Nolvadex doet verder niets met bestaand oestrogeen. Er is dus kans op een oestrogeenrebound bij het staken van de behandeling.

Oestrogeen heb je verder wel nodig als man. Het beschermt bijvoorbeeld cellen. Of het je gains beïnvloedt is lastig om vast te stellen. Ik ben er niet zeker van of de genexpressie van oestrogeen dat bindt aan de oestrogeenreceptor zorgt voor een verhoogde eiwitsynthese zoals dat het geval is met de androgeenreceptor en androgenen. Ik vermoed van niet, of dat het niet significant is.

Maar nogmaals, voor je algehele gezondheid is oestrogeen wel gewoon nodig. Dus preventief nolvadex slikken is af te raden. Beter is het om een aromatase inhibitor te nemen, waarbij het eigenlijk belangrijk is dat je je oestrogeenlevels test zodat je weet welke dosering zorgt voor het gewenste niveau.

Nolva bezet inderdaad de oestrogeenreceptor en heeft bijvoorbeeld een hogere relatieve affiniteit voor de oestrogeenreceptor in borstweefsel ten opzichte van andere SERMs. Daarom wordt nolvadex ook voorgeschreven in gevallen van borstkanker (oestrogeen zorgt voor groei van cellen in borstweefsel). Nolvadex doet verder niets met bestaand oestrogeen. Er is dus kans op een oestrogeenrebound bij het staken van de behandeling.

Oestrogeen heb je verder wel nodig als man. Het beschermt bijvoorbeeld cellen. Of het je gains beïnvloedt is lastig om vast te stellen. Ik ben er niet zeker van of de genexpressie van oestrogeen dat bindt aan de oestrogeenreceptor zorgt voor een verhoogde eiwitsynthese zoals dat het geval is met de androgeenreceptor en androgenen. Ik vermoed van niet, of dat het niet significant is.

Maar nogmaals, voor je algehele gezondheid is oestrogeen wel gewoon nodig. Dus preventief nolvadex slikken is af te raden. Beter is het om een aromatase inhibitor te nemen, waarbij het eigenlijk belangrijk is dat je je oestrogeenlevels test zodat je weet welke dosering zorgt voor het gewenste niveau.

Dus de Aromasin die ik heb liggen kan ik beter nemen op dit moment? 10 mg eod?

Trenbolone hecht overigens ook aan de progesteronreceptor wat ook voor gyno kan zorgen. Ik geloof dat trenbolone niet in directe zin voor een verhoging van prolactine zorgt, maar dat dat via via werkt. De exacte pathway ben ik onbekend mee. Zou ik eens achteraan moeten gaan.

Ben benieuwd. Maar wat raadt je voor nu aan om te doen?

Terug
Naar boven