AndroidHealthClinic

Stelling Light producten

wat een elitaire bullshit man. Leuk dat je hardcore, perfectionistisch, en obsessief wil zijn , maar het is maar sport, en er zijn meer wegen die naar Rome leiden.

Beter kan je de Wet van Pareto voorhouden.
En als bbér wil je via de snelste weg naar rome, dus als je dat wilt heb je er niks te zoeken ;)

Ach soms is het maar hoe producten op de markt gebracht worden.. water kunnen ze ook wel light noemen.

Maar verder ben ik het er wel mee eens: zo min mogelijk chemische zooi in je eten. Maar helaas is de voedingsindustrie wel erg verslechterd de laatste jaren... Arme grond, fruit en groente wat het hele jaar door beschikbaar is (dus minder afwisseling in je voedingspatroon), rijkelijk gebruik van pesticiden, vervangende middelen vinden die goedkoper zijn etc.

Meer keuze, meer wegen.

En ik dan nog wel gewoon denken dat aspartaam uit alleen de aminozuren asparaginezuur en fenylalanine bestond.....
What is wrong with it?

blijf het leuk vinden dat die "natural is better"-fallacy blijft bestaan.

Nog een restantje uit de tijd dat men dacht dat chemisch zoals in de tekenfilms was, met vieze paarse bubbels en doodskoppen die in de rook opstijgen.

in realiteit wil "chemisch" of "natuurlijk" absoluut niks zeggen over de schadelijkheid van een stof. Elke stof moet apart beoordeeld worden.

Van light producten krijg je kanker en aids, dat weet iedereen met een IQ van boven de 70.

wat haald de spelling nou uit, volgens mij begreep je wat er stond en daar gaat het om, als je niks in houdelijks te melden heb reageer dan ook NIET..

ben je blind ook? Dit is nu wel de omgekeerde wereld :roflol:

Ik heb wel degelijk genoeg inhoudelijk te melden, en heb zelf het belangrijkste bewijslast voorgedragen, namelijk de metastudie over aspartaam.

Jij praat lulkoek zonder enige onderbouwing, weet nog niet hoe een stofnaam schrijft(laat staan dat je dan enig opzoekwerk kunnen doen hebt), en verwacht dat je dan nog serieus genomen wordt ook?

Ik heb de laatste tijd gelijkaardige dingen gehoord over clenbuterol. Complete nonsens verkondigen(is zeer verslavend, maakt je nieren/lever kapot, wordt je aggresief van,...), om daarnaast de stofnaam verkeerd uit te spreken(clanbeterool, clenbietool, clenboterolie,...)

Laatst bewerkt:
tuurlijk light is goed zonder light geen obesitas zonder obesitas geen goeroe's Ps obestitas is een verzinsel die mensen zijn gewoon moddervet maar helaas moet alles tegenwoordig een naam hebben het liefst een ziekte.

Van light producten krijg je kanker en aids, dat weet iedereen met een IQ van boven de 70.

I see what you did there. :D

De bekende "poisoning the well"-fallacy.

Oppassen wel, er zijn hier genoeg r**ards die je serieus nemen.

---------- Post added 8 February 2012 at 12:50 ----------

tuurlijk light is goed zonder light geen obesitas zonder obesitas geen goeroe's Ps obestitas is een verzinsel die mensen zijn gewoon moddervet maar helaas moet alles tegenwoordig een naam hebben het liefst een ziekte.

eerst en vooral, leer punten en zinstructuur gebruiken.

ten tweede is obesitas geen ziekte maar een lichamelijke conditie van overgewicht, wetenschappelijk vastgelegd als een BMI > 25(morbide obesitas gaat nog verder).

Beetje ironisch als je zegt dat obesitas een verzinsel is van mensen die moddervet zijn terwijl ze in feite quasi-synoniemen zijn, al is obesitas een objectievere benaming.

Laatst bewerkt:
Men zegt altijd , hoe minder geraffineerd een product , hoe gezonder .

Ik werk voor Cargill CROE , bij ons is de stelling wel waar hoe meer geraffineerd een product , hoe gezonder .

Wij maken onder andere ook plantaardige geraffineerde olie voor de voedingsindustrie .

Ik wil hier niets speciaals mee aantonen , gewoon zeggen dat over voeding er geen rechte lijn is wat gezond is en wat niet .

Het beste is gewoon zo bewust mogelijk zijn van wat je eet .

Laatst bewerkt:
sinds ik clenboterolie gebruik maak ik...

OT: studies over aspartaam zijn erg verschillend maar zoals calyptus al zegt, worden er in de rattenstudies gigantische hoeveelheden gebruikt, wordt lastig om die als mens binnen te krijgen. Aspartaam is inmiddels door aardig wat deskundigen veilig verklaard met de hoeveelheden die wij als mens binnen krijgen.

bron: http://www.wetenschap24.nl/programm...vraag/2011/november/23-11-2011-Aspartaam.html

Er zijn een paar gevallen geweest waarvan dat ze echt dachten dat aspartaam zelf in kleine hoeveelheden schadelijk was .

Maar toen ze onderzoek deden kwamen ze tot de conclusie dat die bepaalde mensen gewoon een allergie hadden tegen de kunstmatige zoetstof aspartaam .

Zelfde als het bloedgroepdieet , sommige mensen beweren dat je je voeding 100% moet afstemmen met je bloedgroep omdat zij er baat bij hebben .

Maar het is niet omdat enkelen baat hebben bij een bepaalde soort levenswijze dat iedereen er baat bij heeft ...

Er zijn een paar gevallen geweest waarvan dat ze echt dachten dat aspartaam zelf in kleine hoeveelheden schadelijk was .

Maar toen ze onderzoek deden kwamen ze tot de conclusie dat die bepaalde mensen gewoon een allergie hadden tegen de kunstmatige zoetstof aspartaam .

Zelfde als het bloedgroepdieet , sommige mensen beweren dat je je voeding 100% moet afstemmen met je bloedgroep omdat zij er baat bij hebben .

Maar het is niet omdat enkelen baat hebben bij een bepaalde soort levenswijze dat iedereen er baat bij heeft ...

bloedgroepdieet is pure pseudo-science.

Ms dat ik mijn standpunt nog wat meer moet uitleggen.

Elke wetenschappelijke bewering moet ondergaan aan de wetenschappelijke hierarchie van bewijskracht.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zoals je ziet, is de krachtigste (bovenaan) de meta-analyse/studie.

Ik heb de meta-analyse gepost in een van de eerste posts in dit topic, waar studies werden samengelegd. Hier is ze in pdf-vorm.

http://www.cspinet.org/new/pdf/aspartame912.pdf

Dit is de Heilige Graal over aspartaam als je het vanuit een wetenschappelijk standpunt bekijkt(tot er een vergelijkbare analyse komt die wel een verband vind).

Je mag een andere mening hebben natuurlijk. Er zijn mensen die hierop hun hele site bouwen, en het is aantrekkelijker om non-conformistisch te zijn en overal samenzweringen en al in te zien. Zie maar de films over de complotten over 9/11 en illuminati-zever.

Alleen ben je dan moeilijk serieus te nemen. Meestal doen dit soort mensen zich te goed aan zogenaamde drogredenen, of fallacies in het Engels. Eens je deze leert inzien wordt je een rhetorisch monster.

goede plek om deze te leren:

[Link niet meer beschikbaar]

bloedgroepdieet is pure pseudo-science.

Ms dat ik mijn standpunt nog wat meer moet uitleggen.

Elke wetenschappelijke bewering moet ondergaan aan de wetenschappelijke hierarchie van bewijskracht.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zoals je ziet, is de krachtigste (bovenaan) de meta-analyse/studie.

Ik heb de meta-analyse gepost in een van de eerste post, waar alle studies op mensen werden samengelegd en er geen verband werd gevonden. Hier is ze in pdf-vorm.

http://www.cspinet.org/new/pdf/aspartame912.pdf

Dit is de Heilige Graal over aspartaam als je het vanuit een wetenschappelijk standpunt bekijkt.

Je hebt gelijk . Wou alleen het onderste aantonen .

Aspartaam is veilig , zolang je er maar niet allergisch aan bent .

Zuivel is gezond zolang je maar geen erge vorm hebt van lactose intolerantie .

Pinda's zijn veilig zolang je maar niet allergisch bent aan de aflatoxine's die erbij horen .

Er zijn zoveel voorbeelden nog , wil gewoon aantonen dat men altijd genetisch aangeboren voor iets allergisch kan zijn . En ook al zegt een studie dan dat het gezond is , als die persoon er allergisch voor is , zal hij er gegarandeerd een nadeel hebben bij het consumeren van dat bepaald voedingsmiddel .

Bewust zijn wat je eet en luisteren naar je lichaam .

Als je elke dag 2 liter cola naar binnen slurpt is het slecht voor je , als je 2l cola light slurpt ook . Drink je 1-3 glazen in de week niks aan de hand maar sommige houden ervan om nog alleen maar light producten in te nemen dat zijn ook meestal de ensen die leven op whey .

Dan heb je nog van die hardcore gasten , die zijn gewoon verslaafd aan het idee dat ze alles onder controle hebben en dat voelt goed . Alleen gaat het leven je zo voorbij als een sneltrein

blijf het leuk vinden dat die "natural is better"-fallacy blijft bestaan.

Nog een restantje uit de tijd dat men dacht dat chemisch zoals in de tekenfilms was, met vieze paarse bubbels en doodskoppen die in de rook opstijgen.

in realiteit wil "chemisch" of "natuurlijk" absoluut niks zeggen over de schadelijkheid van een stof. Elke stof moet apart beoordeeld worden.
Ik was misschien niet helemaal duidelijk... Natuurlijk is ook maar relatief. Natuurlijk kan ook net zo slecht zijn. Ik doel op de dingen die niet "thuishoren" in het eten. Maar sommige dingen ontkom je gewoon niet aan omdat het eten anders bederft bijv.
:)

NickDE: true! Behalve het bloedgroepdieet ;).

Laatst bewerkt:
Ik was misschien niet helemaal duidelijk... Natuurlijk is ook maar relatief. Natuurlijk kan ook net zo slecht zijn. Ik doel op de dingen die niet "thuishoren" in het eten. Maar sommige dingen ontkom je gewoon niet aan omdat het eten anders bederft bijv.
:)

die "dingen" vallen best mee en zijn vaak onschadelijk in de mate waar ze voorkomen. Er zijn er een paar die iets meer omstreden zijn, maar vanaf er bewijs is dat er echt schade kan optreden worden ze verboden.

En zoals je zegt, het alternatief is veel duurder, of ongezonder.

Klopt inderdaad. Maar het is verboden geweest omdat het vrij duur is de voedingsindustrie te veranderen (eigen visie, geen bron).
ach we zullen zien :).

Ik gebruik geen stevia of andere zoetstof. Wel rijststroop in plaats van kristalsuiker. Maar dat is ook minimaal.

Dus je gebruikt ook geen whey of eiwitshakes? Daar zit misschien geen aspartaam in, maar wel suclarosa....

Daar kies ik de whey wel op uit... Whey zonder smaakjes dus zonder sucralose (juiste spelling).
Heb enkel wat whey geprobeerd dus nog niet fanatiek mee bezig. Ik krijg nl. maar 50g eiwitten binnen per dag...

Terug
Naar boven