AndroidHealthClinic

Links of rechts georienteerd op politiek en sociaal vlak?

Peiling Peiling links of rechts?

• links georienteerd

Stemmen: 6 21,4%
  • rechts georienteerd

Stemmen: 8 28,6%
  • centrum-links

Stemmen: 5 17,9%
  • centrum-rechts

Stemmen: 6 21,4%
  • ik geef geen f**k om mijn medemens, ik neem wat de maatschappij mij aanbied, maar geef niets terug.

Stemmen: 3 10,7%

• Totaal stemmers
    28
  • Topic Starter Topic Starter
Ik zie niet in dat je klote afwerken voor een dikke auto minder aanzien zou opleveren dat een kunstenaar zijn of wat dan ook. Het feit dat jij meent te kunnen oordelen over wat voor andere mensen belangrijk is zegt al weer genoeg over het zogenaamde 'sociale' gedrag. Kijk linkse mensen menen altijd dat zij beter weten dan andere wat mensen gelukkig maakt. 'Een dure auto rijden is niet belangrijk', of 'waarom wil je een dikke villa met 23 kamers waar je toch nooit komt?'.

Mensen hebben nu emaal verschillende doelen. Sommige mensen worden blij van een dikke auto, andere van een goed stuk kunst. Prima. Het feit blijft dat jij als kunstenaar (meestal) afhankelijk bent van andere, en zo lang jij jou droom waar kan maken op kosten van iemand anders harde werk heb je imo weinig te klagen laat staan te zeiken.

Mensen die veel verdienen zijn helemaal niet asociaal, zij dragen nog altijd 10x meer bij aan de samenleving dan een subsidie trekkende kunstenaar. En je hoort die zogenaamde asociale rijke lui nooit zeuren dat een kunstenaar voor nietws even een schildere moet komen droppen in hun vila, terwijl het visa verse als heel normaal wordt geacht.

Kijk dat mensen zich spiritueel willen ontwikkelen is allemaal leuk en aardig, maar er moet ook brood op de plank komen. Dat is al duizende jaren zo geweest, dus waarom zou het nu anders zijn?

brood op de plank brengen is nog altijd iets anders dan absurditeiten als drie gezinswagens waarvan een voor de kleine achttienjarige die nog nooit een poot heeft verzet in zijn leven, artificiele eilanden in de perzische golf voor de rijken waaarbij een gans ecosysteem wordt ontwricht en het platbombarderen van het middenoosten voor die druppels olie.
zolang de maatschappij gericht blijft op hebben, winnen en meer zal je dat idd niets kunnen veranderen, maar ik geloof niet dat dit een intrinsieke eigenschap van de mens is die je niet kan omdraaien (theoretisch dan toch), in het verleden hebben genoeg volkeren geleefd die een balans vonden tussen overleven, welvaart en een stabiel ecosysteem.

en voor je iets zegt, ja ik vind dat iedereen moet werken om het bestel draaiende te houden, daar is geen omkomen aan.

Ik zie niet in dat je klote afwerken voor een dikke auto minder aanzien zou opleveren dat een kunstenaar zijn of wat dan ook. Het feit dat jij meent te kunnen oordelen over wat voor andere mensen belangrijk is zegt al weer genoeg over het zogenaamde 'sociale' gedrag. Kijk linkse mensen menen altijd dat zij beter weten dan andere wat mensen gelukkig maakt. 'Een dure auto rijden is niet belangrijk', of 'waarom wil je een dikke villa met 23 kamers waar je toch nooit komt?'.

Mensen hebben nu emaal verschillende doelen. Sommige mensen worden blij van een dikke auto, andere van een goed stuk kunst. Prima. Het feit blijft dat jij als kunstenaar (meestal) afhankelijk bent van andere, en zo lang jij jou droom waar kan maken op kosten van iemand anders harde werk heb je imo weinig te klagen laat staan te zeiken.

Dat mensen enkel blij kunnren worden van een villa met 23 kamers zegt toch echt iets over een kromme mentaliteit, op geen enkele manier zijn we genetisch gedetermineerd om zulke zaken na te streven, IMO blijft dit het gevolg van een verwrongen beeld van geluk, gehersenspoeld door de omgeving, media en bedrijfsleven dat zichzelf in staande moet houden om zichzelf niet te ondermijnen, hoe komt het dat ik mensen zie en ken die gelukkig zijn met minder? die ook hard werken maar hun geluk uit kleinere zaken kunnen halen, en zo onze leefwereld minder belasten.
en dan heb ik het niet over de betere middenklasgezinnen waarbij vadertje lief de familie door de kop schiet, omdat hij zijn werk verliest en "niet meer mee kan". er is echt iets fundamenteel fout, oplossen kan ik het niet, maar aanklagen des te meer.

en zeggen dat ik in mijn studentikoze omgeving als vrij rechts wordt gezien, jezus ik wordt een softie :D

Mja ik denk wel dat het een in een mens zit om altijd meer te willen. Natuurlijk zijn er voldoende volkeren geweest, en nog steeds die de balans hebben gevonden. Maar als de mens zo niet zou zijn dan zal het nooit zo gelopen zijn. En die volkeren daar slachten elkaar over het algemeen ook redelijk af. En het in stand houden van het ecosysteem is ook puur eigen belang, zodat je er voor zorgt dat je in de toekomst nog steeds genoeg te eten voor jezelf over houdt. Nu zijn we niet meer afhankelijk van veel van die natuurlijke bronnen, of iig we denken dat.

Kijk het is idd een mooie gedachte en erg idealistisch dat we allemaal in harmonie leven met elkaar en de natuur. Maar zo is het nu emaal niet, en zo zal het nooit zijn. En er zijn maar weinig mensen die oprecht zo willen leven, ook al zeggen ze dat ze het willen. Als het puntje bij paatje komt kiest iedereen voor zichzelf.

Wat ook grappig is om te zien is dat politieke orientatie en sociale orientatie ook zo veel verschilen bij mensen. Ik ken genoeg rechtste mensen waarvan ik weet dat ik veel meer kan bouwen en vertrouwen en die veel meer voor me over hebben en doen dat veel linkse mensen. Politieke orientatie staat ver van je bed en het is altijd makkelijk om populair te doen, echt sociaal zijn merk je in directe omgang met mensen, en niet aan een partij waarvan je 1 keer in de 4 jaar een knopje in drukt.

dat van het instandhouden van je leefmilieu heb je volledig gelijk in, het is nu net omdat we bijpaalde grenzen overschreden hebben dat er zich geen natuurlijke balans meer kan ontstaan, en het is daar waar we als rationele wezens dringende zaken moeten aampassen, willen we ons eigen graf niet graven door onze smacht naar korte termijn geluk.

Dat mensen enkel blij kunnren worden van een villa met 23 kamers zegt toch echt iets over een kromme mentaliteit, op geen enkele manier zijn we genetisch gedetermineerd om zulke zaken na te streven, IMO blijft dit het gevolg van een verwrongen beeld van geluk, gehersenspoeld door de omgeving, media en bedrijfsleven dat zichzelf in staande moet houden om zichzelf niet te ondermijnen, hoe komt het dat ik mensen zie en ken die gelukkig zijn met minder? die ook hard werken maar hun geluk uit kleinere zaken kunnen halen, en zo onze leefwereld minder belasten.
en dan heb ik het niet over de betere middenklasgezinnen waarbij vadertje lief de familie door de kop schiet, omdat hij zijn werk verliest en "niet meer mee kan". er is echt iets fundamenteel fout, oplossen kan ik het niet, maar aanklagen des te meer.

Wij zijn genetisch gedetermineerd om te zorgen dat wij zelf en ons zaad en het zaad daar van de beste overlevingskansen heeft. Daarom halen we het maximale uit het leven.

Je zal ongetwijfeld mensen kennen die gelukkig zijn met minder, maar ik durf te wedden dat je meer mensen kent die ongelukkig zijn met minder. Ik wil niet direct zeggen dat het klopt, maar is er hier laatst niet nog een topic geweest over het feit dat rechtse mensen gelukkiger zijn dan linkse.

Kijk, ik zie overal in het leven kansen. En ik zie nog meer kansloze lui die te laks zijn om een kans aan te grijpen en altijd maar genoegen nemen met minder. Ik zie veel links gedachtengoed als afgunst. Net als mensen die willen stoppen met roken en het niet lukt het niet kunnen hebben om te horen dat andere het wel lukt. Net als al die mensen wiens leven niet loopt zoals ze willen en het daarom niet aan kunnen horen als je verteld dat het goed met je gaat.

Kijk er zijn maar weinig mensen die jou het geluk écht gunnen, de meeste mensen willen helemaal niet horen dat het goed met je gaat. Dat tekend nog meer af tegen hun eigen falen.

Ik wil natuurlijk niet zeggen dat linkse mensen falen. Maar ik denk wel dat de mens in eerste instantie egoistisch is, dat is gewoon genetisch en ook niets meer dan normaal, hoe wil je anders overleven?

Wij zijn genetisch gedetermineerd om te zorgen dat wij zelf en ons zaad en het zaad daar van de beste overlevingskansen heeft. Daarom halen we het maximale uit het leven.

Je zal ongetwijfeld mensen kennen die gelukkig zijn met minder, maar ik durf te wedden dat je meer mensen kent die ongelukkig zijn met minder. Ik wil niet direct zeggen dat het klopt, maar is er hier laatst niet nog een topic geweest over het feit dat rechtse mensen gelukkiger zijn dan linkse.

Kijk, ik zie overal in het leven kansen. En ik zie nog meer kansloze lui die te laks zijn om een kans aan te grijpen en altijd maar genoegen nemen met minder. Ik zie veel links gedachtengoed als afgunst. Net als mensen die willen stoppen met roken en het niet lukt het niet kunnen hebben om te horen dat andere het wel lukt. Net als al die mensen wiens leven niet loopt zoals ze willen en het daarom niet aan kunnen horen als je verteld dat het goed met je gaat.

Kijk er zijn maar weinig mensen die jou het geluk écht gunnen, de meeste mensen willen helemaal niet horen dat het goed met je gaat. Dat tekend nog meer af tegen hun eigen falen.

ik denk dat jij de verkeerde linkse mensen kent ;), ik kom zelf uit een links arbeidersgezin, met mensen die hun gans leven hebben gezwoegd voor hun kroost en daarnaast nog hulp verleenden aan mensen die met minder zaten, ik kan daar dus enkel respect voor opbrengen. de luie hippie in de grootstad die nog nooit zijn handen heeft vuilgemaakt, stinkt en klaagt, is dan ook geen toonbeeld voor mij voor een linkse strijder, eerder iemand die met veel masculaniteit en gespierde onderarmen het werk verzet voor het hele volk :D

Ik wil natuurlijk niet zeggen dat linkse mensen falen. Maar ik denk wel dat de mens in eerste instantie egoistisch is, dat is gewoon genetisch en ook niets meer dan normaal, hoe wil je anders overleven?

altruisme bij mensen is ook genetisch ;), en de mens als sociaal dier in een complexe samenleving is gebaat bij samenwerking, hulp en vertrouwen van de ander, ik denk dat je het anders niet lang trekt ;)

Potverdomme black nu begin je zelfs woorden te gebruiken die mijn digitale woordenboek niet herkend :roflol: Masculaniteit?

Anyways, mja kijk ik heb ook een hekel aan lui die neerkijken op arbeiders, kijk, ik kijk neer op zeurende lamme tekkels die klagen maar niet bijdragen. Een harderkende arbeider verdient alle respect, die mannen hebben we ook nodig. Maar net zo goed als een hardwerkende bedrijfsleider respect verdient. Hij creerd werk en levert brood voor vaak honderden gezinnen. En nu ga ik mijn nest in, good night kerel!

je hebt gelijk, het linkse gedachtengoed wat je nu bij de grotere partijen speelt is al te populistisch en probeert zowel belangrijke zaken op lange termijn samen te nemen met het geven van brood en spelen aan de bevolking, zaken die momenteel echt niet samengaan. we zitten momenteel op een punt dat er dringend drastisch moet hervormd worden. en rechts helpt ook niet echt. politiek moet zowieso al niet inspelen op de onmiddelijke belevingswereld van de burger, maar democratie dwingt de politiek daar naar toe.
of ik een oplossing heb, zeker niet, maar ik bezie het wel met enige tristesse allemaal.

Rechts bezondigd zich ook wel aan populisme, dat hoort helaas een beetje bij deze tijd vrees ik. Toch maakt rechts wel eerlijker keuzes in mijn ogen. Links denkt dat je meer mensen erbij kan laten en meer ruimte voor het milieu kan creeëren en tegelijkertijd doen ze alsof ze de kosten van wonen en het vervoer, de hoogte van salarissen en uitkeringen door een tovertruuc daar niet mee onder druk hoeven zetten. Rechts is meer realistisch en ziet in dat als je Schiphol de duimschroeven aandraait, je vooral banen opheft, en dat het netto milieu resultaat nul is omdat dan de omliggende landen de extra groei opvangen. Hoewel links het doet voorkomen om de lagere inkomens te beschermen, doen ze er alles aan mensen op straat te doen belanden.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet het milieu opofferen voor banen, maar kijk liever op een realistische, pragmatische manier naar de problemen.

Centrum links, met daarbij oog voor de echt zwakkeren maar tegelijkertijd een afkeer van parasieten die de samenleving leeg trekken. Gelijke kansen is een ilussie maar er wat van maken als je uit een achterstandsituatie komt is dat niet. Degenen die wel kunnen maar niet willen, verdienen een holschop.

Het millieu ontzien terwijl er elders nog harder vervuild wordt is ook naief. Als je echt iets wil doen t.b.v het millieu zijn er internationale afspraken nodig. Werkgelegenheid opofferen om zogenaamd het millieu te sparen is van den zotte. Juist door economische groei kan je alternatieven zoeken, dat gaat amper lukken als je een handrem zet op de groei.

Het huidige linkse beleid wat bijvoorbeeld het PVDA voorstaat spreekt me in ieder geval totaal niet aan. Dat is een rooftocht d.m.v. belastingen verhogen, maar goed onder de laatste rechtse regeringen was het niet veel beter. Daar was het angst aan jagen en daarmee kwaad dan goed doen voor de economie. Het beloofde mongoloide zoet is in ieder geval nooit gekomen.

Rechts en links, they both suck monkeyballs.

Terug
Naar boven