Blackadder
aka Silentio
- Waardering
- 2
Ik zie niet in dat je klote afwerken voor een dikke auto minder aanzien zou opleveren dat een kunstenaar zijn of wat dan ook. Het feit dat jij meent te kunnen oordelen over wat voor andere mensen belangrijk is zegt al weer genoeg over het zogenaamde 'sociale' gedrag. Kijk linkse mensen menen altijd dat zij beter weten dan andere wat mensen gelukkig maakt. 'Een dure auto rijden is niet belangrijk', of 'waarom wil je een dikke villa met 23 kamers waar je toch nooit komt?'.
Mensen hebben nu emaal verschillende doelen. Sommige mensen worden blij van een dikke auto, andere van een goed stuk kunst. Prima. Het feit blijft dat jij als kunstenaar (meestal) afhankelijk bent van andere, en zo lang jij jou droom waar kan maken op kosten van iemand anders harde werk heb je imo weinig te klagen laat staan te zeiken.
Mensen die veel verdienen zijn helemaal niet asociaal, zij dragen nog altijd 10x meer bij aan de samenleving dan een subsidie trekkende kunstenaar. En je hoort die zogenaamde asociale rijke lui nooit zeuren dat een kunstenaar voor nietws even een schildere moet komen droppen in hun vila, terwijl het visa verse als heel normaal wordt geacht.
Kijk dat mensen zich spiritueel willen ontwikkelen is allemaal leuk en aardig, maar er moet ook brood op de plank komen. Dat is al duizende jaren zo geweest, dus waarom zou het nu anders zijn?
brood op de plank brengen is nog altijd iets anders dan absurditeiten als drie gezinswagens waarvan een voor de kleine achttienjarige die nog nooit een poot heeft verzet in zijn leven, artificiele eilanden in de perzische golf voor de rijken waaarbij een gans ecosysteem wordt ontwricht en het platbombarderen van het middenoosten voor die druppels olie.
zolang de maatschappij gericht blijft op hebben, winnen en meer zal je dat idd niets kunnen veranderen, maar ik geloof niet dat dit een intrinsieke eigenschap van de mens is die je niet kan omdraaien (theoretisch dan toch), in het verleden hebben genoeg volkeren geleefd die een balans vonden tussen overleven, welvaart en een stabiel ecosysteem.
en voor je iets zegt, ja ik vind dat iedereen moet werken om het bestel draaiende te houden, daar is geen omkomen aan.

, ik kom zelf uit een links arbeidersgezin, met mensen die hun gans leven hebben gezwoegd voor hun kroost en daarnaast nog hulp verleenden aan mensen die met minder zaten, ik kan daar dus enkel respect voor opbrengen. de luie hippie in de grootstad die nog nooit zijn handen heeft vuilgemaakt, stinkt en klaagt, is dan ook geen toonbeeld voor mij voor een linkse strijder, eerder iemand die met veel masculaniteit en gespierde onderarmen het werk verzet voor het hele volk
Masculaniteit?