MuscleMeat

Linkse demonstranten wilden Verdonk besmeuren

bdankt cvoor de vraag. Getuigt van oprechte interesse.
Het is een moeilijke vraag; Eerst en vooral moet ik zeggen dat moslimfundamentalisten niet automatisch extremisten zijn die bomaansalgen plegen. een fundamentalit is iemand die de heilige tekst letterlijk neemt; Dat hoeft niet noodzakelijk in geweld te resulteren.
Dus laat ons dan de vraag herformuleren: "zijn moslimextremisten extreem rechts of extreem links?

Ik denk dat deze vraag heel wat denkwerk vraagt en daar wil ik niet zo maar in en haastje op antwoorden; ik zal er zeker over nadenken. Help me er aan te herinneren moest ik het antwoord vergeten posten.

nadenken? het zal wel weer een quootje worden.
Letterlijk neemt ,terwijl heel veel andere zinnen voor het gemak vergeten worden. De mooie kant van de koran en islam nemen ze niet zo letterlijk.
1 ding eruit pikken om geweld te vergoeilijken, daar komt het op neer vind ik.

nadenken? het zal wel weer een quootje worden.
Letterlijk neemt ,terwijl heel veel andere zinnen voor het gemak vergeten worden. De mooie kant van de koran en islam nemen ze niet zo letterlijk.
1 ding eruit pikken om geweld te vergoeilijken, daar komt het op neer vind ik.

Ik wou er gewoonop wijzen dat de termsn moslimfundamentalist verward wordt met moslimextremist.
Een moslimextremist is gewelddadig, een moslimfundamentalist is dat niet per se
"De mooie kant van de koran en islam nemen ze niet zo letterlijk.
1 ding eruit pikken om geweld te vergoeilijken, daar komt het op neer vind ik"

inderdaad, dat zijn de extremisten.

and so what als ik een quote gebruik om een antwoord te geven op de vraag? Als de quote goede argumenten gebruikt, dan is dat beter dan een ondoordacht antwoord uitspugen.

Ik wou er gewoonop wijzen dat de termsn moslimfundamentalist verward wordt met moslimextremist.
Een moslimextremist is gewelddadig, een moslimfundamentalist is dat niet per se
"De mooie kant van de koran en islam nemen ze niet zo letterlijk.
1 ding eruit pikken om geweld te vergoeilijken, daar komt het op neer vind ik"

inderdaad, dat zijn de extremisten.

we gaan het toch niet eens worden he:mad:

maa m33, er valt op dit punt niks overeen te komen; ik zeg gewoon het verschil tussen een moslimextremist en een moslimfundamentalist.

m44 voor U he
ja maar dat klopt. een moslim extremist is niet per definitie geweldadig.
(echter ook niet geweldig)

Even er nog een vooroordeel tussen knallen, aangezien m44 het nodig vond om als Nederlander neer te kijken op een Belg. :rolleyes:

:o Moehaha.

Owja het verschil tussen fundamentalisten en extremisten was ik ook even vergeten. (en nu maar wachten op een reactie zoals: maakt niet uit, het is allemaal tuig! :o)

wij zijn gierig en jullie dom. Das een bewezen feit en genetisch bepaald .
;)

@Thinkalot: Thx voor de karma, ik waardeer je intelligente manier van debatteren in principe wel, alleen ga je imo soms erg kort door de bocht.

Maar ff ontopic weer: Ja, ik vind dat mensen recht hebben te demonstreren en te staken, maar dan wel vreedzaam. Geweld is nooit nodig, ook niet tegen de overheid (tenzij je in een dictatuur leeft bv.). Daarom ben ik voor het inzetten van geweld aan de kant van de overheid, wanneer betogers zich niet kunnen gedragen (lees: geweld gebruiken).

oh ja, en mensen die andere mensen besmeuren met rotzooi of taarten (soms letterlijk stront-taarten in geval bij Pim Fortuyn) vind ik buitengewoon asociaal en getuigen van zero respect.

Deze mensen mogen dan ook gelijk worden gearresteerd en voor de politierechter worden gebracht wegens het aantasten van de eerbaarheid of smaad.

wij zijn gierig en jullie dom. Das een bewezen feit en genetisch bepaald .
;)
Pas maar op, als we ooit slim worden en een manier vinden om jullie delta-werken door te prikken is het toedeloe @ 1/4e van Nederland. :o

Eensch met Ruben trouwens.

Pas maar op, als we ooit slim worden en een manier vinden om jullie delta-werken door te prikken is het toedeloe @ 1/4e van Nederland. :o

Eensch met Ruben trouwens.

over 50 jaar stroomt het water er vanzelf overheen:p
Daar hebben wij jullie niet voor nodig

m44 voor U he
ja maar dat klopt. een moslim extremist is niet per definitie geweldadig.
(echter ook niet geweldig)

neen, het is omgekeerd; een moslimfundamentalist is niet per se geweldddadig, een moslimextremist wel.
Maar ik vermoed dat je dat wel bedoelde, maar je vergiste

sorry dat ik je nick name verkeerd had.

grtz

@Thinkalot: Thx voor de karma, ik waardeer je intelligente manier van debatteren in principe wel, alleen ga je imo soms erg kort door de bocht.

Maar ff ontopic weer: Ja, ik vind dat mensen recht hebben te demonstreren en te staken, maar dan wel vreedzaam. Geweld is nooit nodig, ook niet tegen de overheid (tenzij je in een dictatuur leeft bv.). Daarom ben ik voor het inzetten van geweld aan de kant van de overheid, wanneer betogers zich niet kunnen gedragen (lees: geweld gebruiken).

Wist je dat de in de Declaration of Independance (grondwet USA) er wordt vermeld dat indien het volk onderdrukt wordt door een corrupte regereing, ze niet alleen het recht maar de PLICHT heeft omver te werpen, "by any means neccesary".

Ik denk dat men iets te makkelijk gelooft dat men in een democratie leeft en dat men iets te snel gelooft dat men vrij is in die democratie; In een dictatuur weet men dat men niet vrij is en men verzet er zich tegen. In sommige democratieen is er een schijn van vrijheid waar de "illusion of freedom" word gecreerd. Dit is gevaarlijker voor de rechten van de burger omdat deze niet beseft dat hij onderdrukt wordt.
één of andere politoloog schreef dat onze moderne democratieen in het Westen dreigen te vervallen in schijndemocratieen. Ik denk dat dit voor een groot deel waar is.
Democratie: macht aan het volk en de macht om de machthebbers af te zeetten als ze hun werk niet doen.
Klopt dit nog? Hoeveel inspraak hebben we nog? Kunnen we het beleid sturen? Sturen we het beleid of laat men ons dat geloven?
Grote "corporations" trekken aan de touwtjes.

extreem links is gevaarlijker. Kijk maar naar Volkert en zijn vriendjes. bOerderijen in de fik zetten omdat ze nertsen fokken terwijl de boer en zijn gezin gewoon thuis is. van extreem links zie je niet veel meer dan een vechtpartijtje hier en daar en zo nu en dan een mars.
Ook tijdens de G8 top over de globalisering enorme ravage aangericht mensen gewond geraakt waaronder agenten die hun werk doen.
Links is gewoon gefrustreerd omdat linkse partijen altijd de reactie zijn op rechts. Vroeger vond de oorspron van de politiek plaats bij de adel, rijke boeren en de kerk. Wat dus al inhoudt dat politiek bedacht is door rechts en links niets meer is dan daar tegenaan schoppen uit frustratie.
Ik ben niet direct rechts maar ik vind dat je moet werken voor je poen en je moet gedragen. 3 x raden welke bevolkingsgroepen je dan tegenaan loopt.

Waarom niet gelijk de democratie afschaffen :rolleyes: , Links heeft altijd gelijkwaardigheid hoog in het vaandel gedragen, en was de stem van het volk, (eveneens het oude liberale gedachtengoed, voordat dat het besmet is geraakt door blindelings, fanatiek kapitalisme/imperialisme.), en was de drijfveer voor progressie op sociaal en welvaartsvlak bij ALLE lagen van de bevolking, desnoods door middel van revolutie, stakingen etc.

ik zie mezelf ook als links denkende bomenknuffelaar met een zwak voor fortbezetters.

ik werk voor mn centen, soms hard en altijd onregelmatig. Ik heb een hekel aan mensen die met een uitkering op hun luie reet zitten terwijl ze best kunnen werken. Ik woon in een voor 85% autochtone wijk, met een kenonne hoge werkeloosheid. Ik hoef weinig mensen te vragen hier wat ze stemmen...
SP of PvdA zal het niet zijn. Dat de enige rechtse mensen met een uitkering moslim fundi's zijn, vind ik pers ook wat kop in het zanderig.

Extreem links en linksdenkenden vormen overigens een wereld van verschil. Ik vond het taarten gooien altijd wel ludiek eigenlijk, maar goed een grap is maar even leuk en nu hebben we het wel gezien.

extreem links en extreem rechts zijn beiden verfoeilijk. punt. Het één is niet slechter dan de ander, beide gebaseerd op een totaal gebrek aan rationele redevoering.

Ik heb een hekel aan hard werken tout court, zeker mensen die zich dag in, dag uit verrot hun job uitoefenen om rond hun vijftigste uiteindelijk tot het besef te komen dat ze veel van hun kostbare tijd hebben verkwanst aan zaken die uiteindelijk niet voor de innerlijke rust hebben gezorgd die ze hoopten, iedereen wil z'n eigen huisje, leuke gezinswagen, lekkere veel grondstoffen verstoken en zich lekker "settelen" zonder zich te bekommeren om de medemens of zich te verijken met zaken die IMO echt belangrijk zijn.
Indoctrinatie van een westerse mentaliteit die uiteindelijk een averechtse werking zal hebben.
Mensen zouden beter wat meer bij dergelijke zaken moeten stilstaan voordat ze deze op het eerste gezicht voordehandliggende deugden als voorwaardelijk "waar" aanzien.

Ik heb een hekel aan hard werken tout court, zeker mensen die zich dag in, dag uit verrot hun job uitoefenen om rond hun vijftigste uiteindelijk tot het besef te komen dat ze veel van hun kostbare tijd hebben verkwanst aan zaken die uiteindelijk niet voor de innerlijke rust hebben gezorgd die ze hoopten, iedereen wil z'n eigen huisje, leuke gezinswagen, lekkere veel grondstoffen verstoken en zich lekker "settelen" zonder zich te bekommeren om de medemens of zich te verijken met zaken die IMO echt belangrijk zijn.
Indoctrinatie van een westerse mentaliteit die uiteindelijk een averechtse werking zal hebben.
Mensen zouden beter wat meer bij dergelijke zaken moeten stilstaan voordat ze deze op het eerste gezicht voordehandliggende deugden als voorwaardelijk "waar" aanzien.

weet je wat jammer is? dat onze huidig kapitalistisch systeem enorm milieubelastend is. Door dit marktsysteem zijn we onze aarde aan het verkloten.

In combinatie met de zwakke punten van de democratie, zoals veel te snelle verkiezingen waargbij politici het volk brood en spelen geeft door een poulistische politiek te beleiden?
En behoeftebevrediging op het moment zelf belangrijker wordt beschouwd dan planning op termijn voor een meer leefbare wereld die uiteindelijk meer zal geven dan deze materiele overdosis?

Ja ik ben links, en ja de wereld duwt zichzelf verder in het verderf, en nee ik zie er niet snel verandering in komen :)

In combinatie met de zwakke punten van de democratie, zoals veel te snelle verkiezingen waargbij politici het volk brood en spelen geeft door een poulistische politiek te beleiden?
En behoeftebevrediging op het moment zelf belangrijker wordt beschouwd dan planning op termijn voor een meer leefbare wereld die uiteindelijk meer zal geven dan deze materiele overdosis?

Ja ik ben links, en ja de wereld duwt zichzelf verder in het verderf, en nee ik zie er niet snel verandering in komen :)

Jeetje man, je hebt het helemaal door.
het hele probleem is dat grote maatschappelijke problemen oplossingen vragen die meestal 10 jaar of meer nodig hebben om resultaat te hebben.
Maar aangezien er dan al een paar keer verkiezingen zijn geweest, stopt men de projecten nog voor ze hun effect hebben kunnen realiseren.

er was hier een redelijk intelligent debat aan de gang, tot je weer zo'n onnozele simpele opmerking moest maken.

haha
je komt hier zelf af met jouw onzin van een skinhead met een mes. Misschien heeft die jongen gewoon geen haargroei ;)

Is toch logisch dat je zo'n reacties krijgt?

Btw
wilt ge daar eens op reageren?

Origineel gepost door thinkalot
zijn moslimfundamentalisten extreem rechts?

Je snapt het duidelijk nog altijd niet é.. mensen gaan niet akkoord met uw onzin.
Al uw mooie pseudo intellectuele woordenschat gaat je hier ook niet komen redden.

Terug
Naar boven