AndroidHealthClinic

linux

Er zijn windows emulators zodat je een deel van de windows spellen onder linux kunt spelen..

ja maar goed, er zijn niet alleen spelletjes maar er zijn altijd wel van die windows only zever dingen.
Maak een dualboot, is het gemakkelijkste. Met linux prutsen zal veel meer tijd innemen dan gewoon de dualboot maken.

Ik gebruik Kubuntu thuis en denk eraan om PClinuxos te installeren. Dit omdat de meeste out of de box wordt geinstalleerd. Standaard al een onwijs geile desktop . Je heb hele leuke 3D dingen zoals Beryl, XGL compiz en PClinuxOS ook nog eens Metisse Metisse - Mandriva Linux

Dit zou nu de beste Distro zijn voor beginners. Staat niet voor niks op de 2de plek in DistroWatch.com: Put the fun back into computing. Use Linux, BSD.. Mijn vermoeden is dat deze Ubuntu voorbij streeft binnen nu een 2 maand. Voor meer info kun je kijken op de Nederlandse site inclusief forum PCLinuxOS.NL - Home

Ik hoop dat je voldoende info heb :D

Wine is een goede emulator om windows applicaties mee te starten. Heb er zelf al photoshop mee aan de praat gekregen, zonder problemen.

Games is wel een tegenvaller, die zijn er nagenoeg nog niet voor Linux. Alhoewel Wine al aardig ver is met het emuleren van Directx 9. Sommige games krijg je aan de praat, maar je fps is niet om over naar huis te schrijven. Laat staan het installeren van videokaart-drivers :S (meestal een drama).

Wine is een goede emulator om windows applicaties mee te starten. Heb er zelf al photoshop mee aan de praat gekregen, zonder problemen.

Games is wel een tegenvaller, die zijn er nagenoeg nog niet voor Linux. Alhoewel Wine al aardig ver is met het emuleren van Directx 9. Sommige games krijg je aan de praat, maar je fps is niet om over naar huis te schrijven. Laat staan het installeren van videokaart-drivers :S (meestal een drama).

Ik wil wel even vertellen dat Wine geen emulator is. WINE staat niet voor niets voor "WINE Is Not an Emulator". Het is een API-implentatie van de WIN32-API, en niet een emulator zoals bijv. VMWare of QEMU.

Terug
Naar boven