MuscleMeat

Loaden naar +2.5 kg

DenTheMan

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m77
Massa
74kg
Vetpercentage
14%
Bij zowel Rippetoe als Stronglifts wordt er gezegd bij elke training 2,5 kg toe te voegen aan het gewicht.

Hoe ga ik in godsnaam 2,5kg toevoegen aan het gewicht als mijn minimum 2,5 kg is aan schijven?

Wellicht een stomme vraag maar ben niet zo praktisch ingesteld :P

in stukken zagen

Kleinere schijven kopen/lenen/maken?

Wat helemaal goed werkt:

benodigd:
- 4 plastic flesjes van 0.5L
- 2 touwtjes

Vul de flesjes met water zodat ze met z'n vieren 2.5kg wegen. Als je flesjes niet groot genoeg zijn kun je er wat oud metaal bij in donderden. Draai de dop er stevig op! Maak nu de touwtjes aan de flesjes vast. Aan beide uiteinden van de touwtjes komt een flesje.

Het is van belang dat je nu naar de gym gaat:

Pak een barbell. Hangt de juiste gewichten er aan. Hang nu aan beide kanten de flesjes met het touwtje over de barbell. Je kunt nu tot op 2.5kg nauwkeurig het gewicht kiezen!

Tip: maak de touwtjes niet te lang, anders hangen de flesjes op de grond.
Tip2: zijn de touwtjes te lang, wikkel dan wat draad om de barbell!

Had ik ook: ff kijken of er klemmen zijn om de schijven vast te zetten, die wegen ook weer wat, en dan kan je de schijven los laten hangen of die klemmen eraan doen om 2 of 2,5 kilo zwaarder te gaan.

Bij zowel Rippetoe als Stronglifts wordt er gezegd bij elke training 2,5 kg toe te voegen aan het gewicht.

Hoe ga ik in godsnaam 2,5kg toevoegen aan het gewicht als mijn minimum 2,5 kg is aan schijven?

Wellicht een stomme vraag maar ben niet zo praktisch ingesteld :P
in godsnaam nieuwe gewichten kopen

hoe wil je anders meer gewichten toevoegen als je er geen hebt
omg

2 keer 1.25 kg kost niet meer dan 4 euro op internet.

Gr

Frank

Aantal
Product Artikel nr. Stukprijs
Prijs
2

x
Halterschijven Gietijzer - 50 mm

Gewicht:1,25 kg

50-G-0125 1,85 EUR
3,70 EUR

Terug