MuscleMeat

Logitech 2.1 + 2.1 = 4.2?

G

Gast 60484

Is het mogelijk om 2 logitech 2.1 setjes op 1 laptop aan te sluiten? Dus dat je het geluid uit 2 subwoofers en 4 satellieten hebt? Is het uberhaupt het proberen waard? Gaat om een Z2300 set en een Z4 set.

Ik heb in me laptop 1 jack ingang, maar gebruik al een tijdje een USB geluidskaart (Creative X-fi) waardoor ik dus 2 jack ingangen heb.

volgens mij wel maar je krijgt dan gewoon uit 2 boxen hetzelfde geluid

Volgens mij is het niet mogelijk om in Windows twee geluidsuitgangen tegelijkertijd te gebruiken (pin me hier niet op vast, dit weet ik niet 100% zeker). Zelfs als het wel zou kunnen, zou je zoals corpaul zegt twee keer hetzelfde geluid krijgen, wat in feite op hetzelfde neer komt als de volumeknop van één set omhoog draaien.

Verder heb je nog het probleem dat je onboard geluidschip en je X-Fi verschillende kaarten zijn met dus verschillende geluidsklanken en latencies. Het verschil is in de praktijk klein, ik denk niet dat ik het zelf zou kunnen horen. Maar er zijn audiofielen die waarschijnlijk zelfmoord zouden plegen als ze naar zo'n setup moesten luisteren.

Dat is wel te hopen ;)

Maar is er dan ook een verdubbeling van het vermogen ?

Volgens mij is het niet mogelijk om in Windows twee geluidsuitgangen tegelijkertijd te gebruiken (pin me hier niet op vast, dit weet ik niet 100% zeker). Zelfs als het wel zou kunnen, zou je zoals corpaul zegt twee keer hetzelfde geluid krijgen, wat in feite op hetzelfde neer komt als de volumeknop van één set omhoog draaien.
zeker geen verdubbeling, er zal iets bij komen maar niet veel volgens mij
(maw gewoon weggepleurd geld ;) )

• Topic Starter Topic Starter
zeker geen verdubbeling, er zal iets bij komen maar niet veel volgens mij
(maw gewoon weggepleurd geld ;) )

Het geld is er een aantal jaren geleden voor neergelegd dus dat is het probleem niet. Meer of het de moeite waard is.

Verder heb je nog het probleem dat je onboard geluidschip en je X-Fi verschillende kaarten zijn met dus verschillende geluidsklanken en latencies. Het verschil is in de praktijk klein, ik denk niet dat ik het zelf zou kunnen horen. Maar er zijn audiofielen die waarschijnlijk zelfmoord zouden plegen als ze naar zo'n setup moesten luisteren.

Ik snap wat je bedoelt, maar je hoeft geen audiofiel te zijn om verschil in geluid te horen tussen een onboard laptop geluidskaartje en een goede 24-bit kaart.

Ik snap wat je bedoelt, maar je hoeft geen audiofiel te zijn om verschil in geluid te horen tussen een onboard laptop geluidskaartje en een goede 24-bit kaart.
Nee dat klopt, waarschijnlijk is mijn gehoor gewoon slecht. De enige reden waarom ik een geluidskaart heb is om mijn CPU te ontlasten tijdens het gamen :D

ik kan zelf niet boxen voor en boxen tegelijk achter erin doen

plugje dat je van 1 uitgang 2 maakt werkt goed zat bij mn windows :D

ik kan zelf niet boxen voor en boxen tegelijk achter plugje dat je van 1 uitgang 2 maakt werkt goed zat bij mn windows :D
Ik wist niet eens dat zoiets bestond :P

Dat zou dan inderdaad de beste oplossing zijn om alle speakers te gebruiken met één geluidskaart, al twijfel ik nog steeds wel aan het nut ervan.

Nou, ik heb het geprobeerd. Beide jackstekkertjes in verschillende ingangen werkte niet. Ik heb een jacksplitter gekocht bij de handyman en toen werkte het wel :D ik kon niet echt verschil merken met 1 setje of 2 setjes aangesloten op 1 ingang. Het verschil tussen de boxen was echter enorm, maar ook te verwachten. Het werkt dus wel.

Nou, ik heb het geprobeerd. Beide jackstekkertjes in verschillende ingangen werkte niet. Ik heb een jacksplitter gekocht bij de handyman en toen werkte het wel :D ik kon niet echt verschil merken met 1 setje of 2 setjes aangesloten op 1 ingang. Het verschil tussen de boxen was echter enorm, maar ook te verwachten. Het werkt dus wel.

wat is dan het nut om 2 setjes te kopen???

Heb ik niet gedaan, ik had er een op me kamer en me broer had er een. Hij is nu het huis uit en hoefde de set niet, dus ik dacht laat ik eens wat uitproberen.

Terug
Naar boven