AndroidHealthClinic

Mac vs PC

bekjam

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
1.673
Ben wel weer eens toe aan een nieuw rekenmonster, aangezien het meeste wat ik heb staan uit de tijd komen dat het gros van de forum gebruikers nog naar eikeltjes aan het zoeken waren(P2-P4 voor het grootste deel :o).
Eigenlijk heb ik altijd mijn ding kunnen doen op die computers, maar nu ik meer met video bezig ben en een after effects cursus volg merk ik gewoon dat de hardware verre van toereikend is.

De computer ga ik dus ook alleen gebruiken voor After Effects/Photoshop en andere Adobe producten die wat meer van de computer vereisen, games speel ik niet, budget ligt rond de £2000, iets meer mag evt. ook.

Dus waar zal ik voor gaan een pc of een mac?

iMac : http://www.apple.com/imac/ - vanaf 1200 (21"), 1500 (21"), 1700 (27") 2000 (27", Quad-core)

Mac staat bekend om zijn goede graphicverwerking.
Een heel groot voordeel aan een Mac ook is, is dat je ook windows er op kan draaien.
Ofwel als een simulator (in een window wanneer op je op MacOS zit) ofwel als echte OS.
Mac op een PC draaien is niet mogelijk.

Uitbreiding van RAM is heel gemakkelijk zelf te doen en als je wil kan je je Mac helemaal naar je eigen wensen bestellen.
Aangezien je toch een budget hebt van 2350 euro zou ik voor de Quad-Core 27" iMac gaan. Daar ga je zeker geen spijt van hebben en kom toch wel een goei 5-8jaar mee toe.

Als je zoveel geld hebt zou ik voor het gemak een absurd dure mac kopen

Mac op een PC draaien is niet mogelijk.

Wel dus, maar da's een andere discussie.

@TS, je hebt het budget dus dan kan je beter voor een Mac gaan.
Hoewel Windows 7 er al goed op vooruit is gegaan, blijft voor zulke toepassingen een Mac toch beter naar mijn mening.

ondanks dat ik een pc fan ben, en altijd voor pc zal gaan waarschijnlijk, is een mac voor wat jij wil denk ik wel de betere oplossing.
mac is nou eenmaal uitermate geschikt voor grafische toepassingen.

• Topic Starter Topic Starter
Okidoki, da's dan duidelijk iedereen kiest voor de mac, dat gaat hem dus worden dan.

Thanks broeders.

Je geeft zowat alle redenen om voor een Mac te kiezen, dus begrijp niet vanwaar er ook maar enige twijfel zou kunnen komen :)

Mac is GEIL! En ideaal voor foto/videobewerking. Dus gaan voor die bende ;)

yup, voor jou toepassing idd een mac,

dan zeg ik als enige een zelfbouw PC :D
intel i7-950
ati 5870 eyefinity
8gb RAM
en een mooi scherm erbij en dan heb je mss nog wat over

Als je zoveel geld hebt zou ik voor het gemak een absurd dure mac kopen
Een Mac is niet absurd duur, een PC is belachelijk goedkoop. Alhoewel, voor een kant-en-klare PC zou ik ook echt geen cent meer betalen. Voor een Mac eigenlijk wel...

OT: voor wat je gaat doen gewoon een Mac nemen. Veronderstel dat een Macbook Pro met extern scherm over je budget zal zijn (persoonlijk vind ik dit dé beste oplossing), dus een iMac met 24" is dan perfect. Al dan niet met de hardware upgrades als je budget het toelaat.

Een Mac is niet absurd duur, een PC is belachelijk goedkoop. Alhoewel, voor een kant-en-klare PC zou ik ook echt geen cent meer betalen. Voor een Mac eigenlijk wel...

OT: voor wat je gaat doen gewoon een Mac nemen. Veronderstel dat een Macbook Pro met extern scherm over je budget zal zijn (persoonlijk vind ik dit dé beste oplossing), dus een iMac met 24" is dan perfect. Al dan niet met de hardware upgrades als je budget het toelaat.

24 bestaat niet he T, enkel 21,5 of 27.
Die 27 oogt echt huge (en vind ik er een beetje over). Persoonlijk vind ik de 21,5 al groot genoeg maar dan heb je die strakke quad-core niet

Die 27 oogt echt huge (en vind ik er een beetje over). Persoonlijk vind ik de 21,5 al groot genoeg maar dan heb je die strakke quad-core niet
De 24" is dan vervangen door de 27" veronderstel ik, ik heb zelf een 24" cinema scherm en vind dit ideaal. 27" is idd vrij groot, maar dan zet je 'm wat verder naar achter.

Je hebt de nieuwe imac serie al. Die beginnen volgens mij bij I3 en kan je uitbreiden naar I5, paar type serie van die I5 is een quad core en voila.

Al zou ik persoonlijk voor die 27" LED gaan met I7. Dat is de enigste mac waarvan ik denk dat, dat ze geld waard is!

Ik weet niet hoe het zit met illegale software op de mac, maar anders is je budget al op gegaan aan adobe software.

Voor de PC wordt bijna alle software gehackt en een pc kan je elke keer weer upgraden waardoor deze elke keer een stukje sneller is. Als je altijd de nieuwste software wilt draaien is dit wel makkelijk.

Ik weet niet hoe het zit met illegale software op de mac, maar anders is je budget al op gegaan aan adobe software.

Voor de PC wordt bijna alle software gehackt en een pc kan je elke keer weer upgraden waardoor deze elke keer een stukje sneller is. Als je altijd de nieuwste software wilt draaien is dit wel makkelijk.
Alles van Adobe is illegaal te krijgen op Mac, wat dat betreft geen verschil met PC.

Upgraden kan ook, gewoonlijk beperkt tot extra geheugen, maar andere upgrades hebben de meeste computers toch niet nodig. Upgraden kost ook geld en eigenlijk achterhaald. Computers van tegenwoordig draaien alles wel vlot voor een heel aantal jaren. Daarna is een nieuwe kopen vaak alweer interessanter dan upgraden.

Als je alleen naar de specificaties kijkt, krijg je bij een PC betere specificaties per euro dan bij Mac.

Het design van een Mac vind ik zelf mooier dan die van een willekeurige PC, maar daar betaal je dan iets meer voor. Of je dat ervoor over hebt moet je zelf beslissen.

Op beiden kan je in ieder geval prima doen wat je wil. Ik denk dat het verstandigst is om te kijken met welk OS je liever werkt Windows of OS X, de specificaties zullen elkaar toch niet ver ontlopen...

Dus; kijk in hoeverre het design je uitmaakt en met welk OS je liever werkt, dan kan je een goede keuze maken.

wat wil je: het beste waar voor je geld of gewoon een mac :)

grafische aspect van werken op mac is beter is beetje achterhaald en heeft gewoon te maken met bepaalde magazine software die drukkers gebruiken die veels beter op mac werkte. we zijn post dit tijdperk windows 7 kan tegen elke os van mac staan, en de Specs die je bij een mac krijgt (ik neem geen nota aan design) zij waardeloos ivg met de zelfde RAW specs voor pc

Terug
Naar boven