XXL Nutrition

MacBook Air of iets anders?

Wat verkies je?

  • Mac

    Stemmen: 20 27,4%
  • Iets anders

    Stemmen: 53 72,6%

  • Totaal stemmers
    73

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de laatste tijd trouwens meer en meer met Mac gewerkt, hmm dilemma :o
 
Kan je op een mac makkelijk multitasken? Alles is opgeborgen.
Met een windows 7 is dit ideaal. Switchen tussen meerdere schermen, snel verplaatsen, teksten kopiëren en plakken.
 
Macbook pro hier, wil serieus niet meer wat anders. Stabiel als wat, gebruiksvriendelijk, lange batterijduur en ook multitasken is easy as **** ;)

Iedere keer als ik weer een windows geval aanraak, besef ik pas echt wat de voordelen zijn.
 
Mac is te duur voor wat je terug krijgt. Een Windows laptop is vaak goedkoper of voor het zelfde geld een stuk sneller.
 
Mac is te duur voor wat je terug krijgt.
Hoe weet je dit? Ooit wel een Mac gehad? :)

Mac is duurder in aankoop, daar tegenover staat een aangenamere, stabielere computer die helemaal niet trager is (integendeel), de beste materialen en hardware gebruikt, en tweedehands makkelijker weer verkoopt voor een veel betere prijs.

Een Windows laptop is vaak goedkoper of
Dus alles wat goedkoper is is beter? Ga jij met hetzelfde idee een auto of huis kopen?

voor het zelfde geld een stuk sneller.
Nope. 200 Mhz extra op een 2.5 processor of 1GB extra op 4GB geheugen voel je niet, een beter OS dat beter afgestemd is op de hardware wel.


Bovendien is het uitermate kortzichtig om te denken dat het bij de aankoop van een computer alleen om de specs van de interne hardware gaat, en de rest van geen belang is. Je gaat ook geen auto kopen met het idee dat je een 2 Liter wilt, omdat een 1.8 L die wat duurder is minder stoer klinkt.


De Macbook Air is zeker niet goedkoop, maar als je een product hebt dat vrij innovatief is, dan zal dit in begin altijd duurder zijn.

Kan je op een mac makkelijk multitasken? Alles is opgeborgen.
Met een windows 7 is dit ideaal. Switchen tussen meerdere schermen, snel verplaatsen, teksten kopiëren en plakken.
Ja dat kon al in de vorige versie. In Lion hebben ze dit nog verbeterd,

http://www.youtube.com/watch?v=n6oXZSQeGbk
 
apple haters gonna hate
 
Wat noem je grafisch zwaar werk? beeldbewerking of programmas als autocad / inventor e.d.
 
Ik heb zelf de i5 13" air laatst gekocht. Ben er erg tevreden mee, maar ik zou zeker overwegen om voor de helft een asusje te kopen en van de andere 600 uit te gaan. Aangezien je toch altijd een sleeve of tasje gebruikt is het dunne vooral leuk om naar te kijken, het maakt het vervoer niet veel makkelijker. Het is wel echt een top apparaat. Stil, snel en prachtig beeld.
 
Macbook pro hier, wil serieus niet meer wat anders. Stabiel als wat, gebruiksvriendelijk, lange batterijduur en ook multitasken is easy as **** ;)

Iedere keer als ik weer een windows geval aanraak, besef ik pas echt wat de voordelen zijn.

Hell Yeah, voor mij ook niets meer anders!!
 
Ik vind de nieuwe dunne Asus modellen ook erg mooi. Zou er bijna weer door gaan twijfelen. Alleen de batterijduur van die Windows laptops zijn zo drama. Plus.. Windows.
 
26 vs 7 en toch win je deze "mac" war nooit , maar goed dat dit geen computer forum is :roflol:
eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe of wat een mac beter of minder zou kunnen , dus ik laat het in het midden...
 
Big t, ik heb een half jaar gewerkt op een MAC.
Het is gewoon te duur voor wat je terug krijgt.

Los gezien van persoonlijke voorkeur en mening.
Windows 7 loopt stabiel en snel, en voor de prijs van een snelle MAC min een paar honderd euro dan heb je nog steeds een snellere pc..
 
Big t, ik heb een half jaar gewerkt op een MAC.
Het is gewoon te duur voor wat je terug krijgt.

Los gezien van persoonlijke voorkeur en mening.

Alleen het is juist jouw persoonlijke voorkeur en mening. ;) De meeste nieuwe Mac gebruikers blijven het levenslang gebruiken, het is dus volledig subjectief.

Er is een groot verschil tussen 'duur' en 'te duur'. Iets wat te duur is voor wat het is zal slecht verkopen en/of voor ontevredenheid zorgen, maar Apple verkoopt gewoon goed en er is een hoge tevredenheid bij hun klanten.


Windows 7 loopt stabiel en snel, en voor de prijs van een snelle MAC min een paar honderd euro dan heb je nog steeds een snellere pc..
Men voelt die snellere CPU/GK en extra geheugen in de meeste situaties echter niet bij de basic taken. Wat je wél voelt is een prettigere, stabielere, en veiligere computer. En de mensen die het wél voelen (gamers bijv.) en die er veel belang aan hechten, die kunnen idd beter een eigen PC bouwen. Maar die kopen dan ook beter geen Dell of HP.
 
Ikzelf heb een asus 1215n 12,1 inch en echt een top ding. Start redelijk snel op voor als je hem onderweg wilt gebruiken en is daarnaast snel en soepel in de omgang. Ik kan hem zeker aanraden, was geloof ik ong 400 eu toen ik hem kocht.
 
Laatst bewerkt:
Alleen het is juist jouw persoonlijke voorkeur en mening. ;) De meeste nieuwe Mac gebruikers blijven het levenslang gebruiken, het is dus volledig subjectief.

Er is een groot verschil tussen 'duur' en 'te duur'. Iets wat te duur is voor wat het is zal slecht verkopen en/of voor ontevredenheid zorgen, maar Apple verkoopt gewoon goed en er is een hoge tevredenheid bij hun klanten.



Men voelt die snellere CPU/GK en extra geheugen in de meeste situaties echter niet bij de basic taken. Wat je wél voelt is een prettigere, stabielere, en veiligere computer. En de mensen die het wél voelen (gamers bijv.) en die er veel belang aan hechten, die kunnen idd beter een eigen PC bouwen. Maar die kopen dan ook beter geen Dell of HP.

Ik bouw al jaren zelf ,HP,BP,Acer..enz die bouwen geen echte computers maat :D
dit zijn m.a.w kasten die stroom trekken meer niet :D
Tegenwoordig gebruiken beide kampen zelfde type hardware in hun systeem...intel,nvidia vind je ook terug in Apple computers.
Maar bij Apple zijn ze mooi op elkaar afgestemd..daarom draait het ook goed.
Mijn systeem draait goed maar kost ook pak meer dan een normale Apple of Windows systeem.
Ik weet dat Apple goed is maar ik blijf gewoon mijn eigen ding doen , zelf bouwen, overklokken , modden kan ik bij Apple niet.
Is gewoon voorkeur.

Mijn advies wil je een goed draagbaar systeem go for Mac , wil je toch Windows koop weer Mac gooi er Windows op :D Boot Camp ftw.
 
Heb trouwens nog steeds niet beslist :D Dus ik quote gewoon even alle nieuwe reacties.
Kan je op een mac makkelijk multitasken? Alles is opgeborgen.
Met een windows 7 is dit ideaal. Switchen tussen meerdere schermen, snel verplaatsen, teksten kopiëren en plakken.
True.
Macbook pro hier, wil serieus niet meer wat anders. Stabiel als wat, gebruiksvriendelijk, lange batterijduur en ook multitasken is easy as **** ;)

Iedere keer als ik weer een windows geval aanraak, besef ik pas echt wat de voordelen zijn.
Macbook Pro of Macbook air, welke zou ik kiezen en waarom?
Mac is te duur voor wat je terug krijgt. Een Windows laptop is vaak goedkoper of voor het zelfde geld een stuk sneller.
Zie onderstaande, I trust in mister T.
Hoe weet je dit? Ooit wel een Mac gehad? :)

Mac is duurder in aankoop, daar tegenover staat een aangenamere, stabielere computer die helemaal niet trager is (integendeel), de beste materialen en hardware gebruikt, en tweedehands makkelijker weer verkoopt voor een veel betere prijs.


Dus alles wat goedkoper is is beter? Ga jij met hetzelfde idee een auto of huis kopen?


Nope. 200 Mhz extra op een 2.5 processor of 1GB extra op 4GB geheugen voel je niet, een beter OS dat beter afgestemd is op de hardware wel.


Bovendien is het uitermate kortzichtig om te denken dat het bij de aankoop van een computer alleen om de specs van de interne hardware gaat, en de rest van geen belang is. Je gaat ook geen auto kopen met het idee dat je een 2 Liter wilt, omdat een 1.8 L die wat duurder is minder stoer klinkt.


De Macbook Air is zeker niet goedkoop, maar als je een product hebt dat vrij innovatief is, dan zal dit in begin altijd duurder zijn.


Ja dat kon al in de vorige versie. In Lion hebben ze dit nog verbeterd,

http://www.youtube.com/watch?v=n6oXZSQeGbk

apple haters gonna hate
:trollface:
Wat noem je grafisch zwaar werk? beeldbewerking of programmas als autocad / inventor e.d.
Dat zeg ik toch nergens? Gewoon internetten, fb, mails checken, linkedin, presentaties en documenten maken, beetje excel en access. Nothing fancy.
Ik heb zelf de i5 13" air laatst gekocht. Ben er erg tevreden mee, maar ik zou zeker overwegen om voor de helft een asusje te kopen en van de andere 600 uit te gaan. Aangezien je toch altijd een sleeve of tasje gebruikt is het dunne vooral leuk om naar te kijken, het maakt het vervoer niet veel makkelijker. Het is wel echt een top apparaat. Stil, snel en prachtig beeld.
Blijft een top apparaat idd, ik werk er tegenwoordig meer en meer op, en vind het steeds jammer om terug te keren naar mijn eigen laptop.
Hell Yeah, voor mij ook niets meer anders!!

Ik vind de nieuwe dunne Asus modellen ook erg mooi. Zou er bijna weer door gaan twijfelen. Alleen de batterijduur van die Windows laptops zijn zo drama. Plus.. Windows.
Batterijduur is een van de belangrijkste criteria die ik voor mijn volgende aankoop hanteer, zoniet de belangrijkste.
26 vs 7 en toch win je deze "mac" war nooit , maar goed dat dit geen computer forum is :roflol:
eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe of wat een mac beter of minder zou kunnen , dus ik laat het in het midden...

Big t, ik heb een half jaar gewerkt op een MAC.
Het is gewoon te duur voor wat je terug krijgt.

Los gezien van persoonlijke voorkeur en mening.
Windows 7 loopt stabiel en snel, en voor de prijs van een snelle MAC min een paar honderd euro dan heb je nog steeds een snellere pc..

Alleen het is juist jouw persoonlijke voorkeur en mening. ;) De meeste nieuwe Mac gebruikers blijven het levenslang gebruiken, het is dus volledig subjectief.

Er is een groot verschil tussen 'duur' en 'te duur'. Iets wat te duur is voor wat het is zal slecht verkopen en/of voor ontevredenheid zorgen, maar Apple verkoopt gewoon goed en er is een hoge tevredenheid bij hun klanten.



Men voelt die snellere CPU/GK en extra geheugen in de meeste situaties echter niet bij de basic taken. Wat je wél voelt is een prettigere, stabielere, en veiligere computer. En de mensen die het wél voelen (gamers bijv.) en die er veel belang aan hechten, die kunnen idd beter een eigen PC bouwen. Maar die kopen dan ook beter geen Dell of HP.
Begrijp er geen hol van :D
Ikzelf heb een asus 1215n 12,1 inch en echt een top ding. Start redelijk snel op voor als je hem onderweg wilt gebruiken en is daarnaast snel en soepel in de omgang. Ik kan hem zeker aanraden, was geloof ik ong 400 eu toen ik hem kocht.
Thanks.
Ik bouw al jaren zelf ,HP,BP,Acer..enz die bouwen geen echte computers maat :D
dit zijn m.a.w kasten die stroom trekken meer niet :D
Tegenwoordig gebruiken beide kampen zelfde type hardware in hun systeem...intel,nvidia vind je ook terug in Apple computers.
Maar bij Apple zijn ze mooi op elkaar afgestemd..daarom draait het ook goed.
Mijn systeem draait goed maar kost ook pak meer dan een normale Apple of Windows systeem.
Ik weet dat Apple goed is maar ik blijf gewoon mijn eigen ding doen , zelf bouwen, overklokken , modden kan ik bij Apple niet.
Is gewoon voorkeur.

Mijn advies wil je een goed draagbaar systeem go for Mac , wil je toch Windows koop weer Mac gooi er Windows op :D Boot Camp ftw.

Do not understand :D
Ik ben een complete retard op computervlak, dus neem ik 'beter' een mac?

Hoe staat het trouwens met die zogenaamde ultrabooks, is daar ondertussen al iets meer over bekend?
 
Kwestie van nog iets toe te voegen aan de discussie (grappig hoe die onvermijdelijk onstaat als het over mac én PC gaat): hoeveel mensen zouden nog een mac kopen voor dezelfde prijs mocht het opvallend design ontbreken... Zoals eerder aangehaald is gebruikt Apple net zo goed 3D-kaarten van Nvidia etc. en mocht je willen kun je vast wel een systeem samenstellen met net dezelfde componenten, alleen dan goedkoper. Over de slijtage: op de middelbare school hadden we imacs met 4gig ram, grafisch kaart weet ik niet meer maar was ook een goede, enkel zou je geen van beide zeggen... Bovendien, mocht je een laptop kopen die op Windows draait in dezelfde prijsklasse, gaat die vrij zeker evenlang mee en heb je waarschijnlijk betere specs voor het geld.
Het is wel zo dat Lion erg gemakkelijk werkt, maar ik vind Windows 7 dat ook doen en nergens tekortschieten. Voor de complete computernoob is Apple wel eenvoudiger, maar imo kan je dan nog beter wat leren dan die meerprijs te betalen, want wat de specs waard zijn zal je dan waarschijnlijk toch nooit gebruiken.
 
Asus ultrabook. Lijkt mij een leuk ding voor erbij.
 
Kopers van een nieuwe Mac krijgen gratis iLife meegeleverd; van iWork is alleen een 30-daagse proefversie aanwezig, die optioneel met de installatie van Mac OS X kan worden meegeïnstalleerd, of van de Apple-website kan worden gedownload.

klopt dit? idioot om naast 1200 euro nog is 80 neer te leggen voor office
 
Wat ik ook nog wilde weten: hoe zit dit met programma's van Microsoft Office etc?
Ik heb in januari examen Access, dus daarvoor zal ik waarschijnlijk mijn huidige laptop nog moeten gebruiken.
Maar voor achteraf dan, als ik bv bestaande Word-bestanden wil openen op mijn Mac (dit gebeurt waarschijnlijk in een Word-achtig programma van Apple?), kan dit dan zonder veel problemen?

Kopers van een nieuwe Mac krijgen gratis iLife meegeleverd; van iWork is alleen een 30-daagse proefversie aanwezig, die optioneel met de installatie van Mac OS X kan worden meegeïnstalleerd, of van de Apple-website kan worden gedownload.

klopt dit? idioot om naast 1200 euro nog is 80 neer te leggen voor office

Wat houdt dit in?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven