MuscleMeat

Macros vraagje

RowanS

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
79kg
is de verhouding ekv 40-23-37 goed voor mij? (doel: cutten) ik heb 1950 als aantal cal genomen. dit is zonder sport.

e 195 gram
k 112 gram
v 80 gram

ik heb even gekeken en ik zie dat ik een combinatie van mesomorph/endomorph ben.

bmr: 1896
activiteitsfactor: 1,2
onderhoud: 2275
gewicht: 80 kg
lengte 1,78

Ik vind dat een beetje te veel eiwitten, vooral als jij zo weinig sport.

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind dat een beetje te veel eiwitten, vooral als jij zo weinig sport.

oke, ik dacht ik volg 40-40-20. Ik doe 2 a 3 x in de week een hiit sessie op de hometrainer, voeg deze dagen dan ook meer cal toe aan mn schema. Daarnaast 3 x in de week een uurtje met halters in de weer. (aantal cal pas ik dan aan in mn schema)
hoe ziet deze eruit?

e 32.8%
k 30%
v 36.9%

Laatst bewerkt:
is de verhouding ekv 40-23-37 goed voor mij? (doel: cutten) ik heb 1950 als aantal cal genomen. dit is zonder sport.

e 195 gram
k 112 gram
v 80 gram

ik heb even gekeken en ik zie dat ik een combinatie van mesomorph/endomorph ben.

bmr: 1896
activiteitsfactor: 1,2
onderhoud: 2275
gewicht: 80 kg
lengte 1,78

Activity factor 1.2? Oftewel je sport niet? In dat geval is 1g / kg eiwit voldoende.

Gewoon met gewichten beginnen ???

BB verhoudingen zijn anders niet van toepassing op jou

welk verschil maakt het als ik 1 of 2 g/kg neem?
ik ben wel van plan 3 x per week een uurtje met halters in de weer te gaan thuis..

1g / kg is namelijk voldoende voor regulier spieronderhoud. Meer is nodig wil je meer spiermassa op gaan bouwen, of meer spiermassa onderhouden. En hoewel het verder qua gezondheid mogelijk niet uitmaakt, scheelt het wel qua geld ;).

Als je thuis gaat trainen, zal je activity factor wel omhoog gaan. Hoewel je mogelijk wel uiteindelijk meer wilt investeren in home gym artikelen, of kiezen voor een sportschool.

• Topic Starter Topic Starter
1g / kg is namelijk voldoende voor regulier spieronderhoud. Meer is nodig wil je meer spiermassa op gaan bouwen, of meer spiermassa onderhouden. En hoewel het verder qua gezondheid mogelijk niet uitmaakt, scheelt het wel qua geld ;).

Als je thuis gaat trainen, zal je activity factor wel omhoog gaan. Hoewel je mogelijk wel uiteindelijk meer wilt investeren in home gym artikelen, of kiezen voor een sportschool.

thnx, kwam dit stukje ergens tegen ook. Ga uit van 1,5 gr voor ‘normale’ mensen, 1,7 gr voor duursporters en 2 tot 2,5 gr voor krachtsporters.

ik denk dat ik em op 1,5 g/kg zet. ik zat daar juist mee te rommelen. 3 x per week krachttraining met halters thuis en 2x per week hiit cardio (20min, raak 175 cal kwijt). het is voor mij heel vaag om te bepalen welke factor ik dan moet kiezen. ik weet ook totaal niet hoeveel cal ik met de krachttraining kwijtraak.

is dit beter? factor 1,375 met onderhoud 2606 en dan dagelijks 2100 cal. om te cutten? en ik neem aan dat eiw. 2g/kg dan wel juist is?
ik kwam er niet uit, heb maar het makkelijkste genomen, ook in mn achterhoofd dat ik niet elke dag zou trainen (laat thuis etc)

Laatst bewerkt:
wat is wijs? factor 1,375 met onderhoud 2606
ik kwam er niet uit, heb maar het makkelijkste genomen, ook in mn achterhoofd dat ik niet elke dag zou trainen (laat thuis etc)

Het beste kun je gewoon aan de hand van gewicht kijken wat het doet. Als je streefgewicht blijft, zakt of stijgt naar wens. Dan blijven op die kcal intake. Indien je afwijkt? Dan aanpassen naar nodig.

Terug
Naar boven