XXL Nutrition

Magere Melk versus Magere Yoghurt

Peiling Peiling Waar gaat jouw voorkeur naar uit?

• Magere Yoghurt

Stemmen: 16 59,3%
  • Magere Melk

Stemmen: 11 40,7%

• Totaal stemmers
    27

Marky

Monstrous Giant
Waardering
333
Wat preferen jullie tussen deze twee? In melk zit lactose en 4.0 gram eiwit, waarvan 20% whey. In Magere Yoghurt zit 4.5 gram eiwit en geen lactose, en van whey weet ik het niet. Maar welke geniet jullie voorkeur?

En een lijst met voor en nadelen is ook zeer welkom. :)

Ook in yoghurt zit denk ik nog lactose, althans, anders kan ik niet verklaren dat ik nog last heb van het drinken van yoghurt (of eten van kwark). Daarom lek ik het uit.. bij yoghurt blijft ongeveer een kwart vaste stof over en ook 1/4 van de oorspronkelijke hoeveelheid lactose.. eh, eigenlijk galactose voorzover ik begrijp omdat de yoghurt bacteriën de lactose in 2 gesplitst hebben (glucose en galactose).
Melk (en yoghurt ook?) kan je met zoiets als Kerulac (sp?) behandelen, waarbij de lactose wordt omgezet. Blijkbaar is dit het enzym, waarvoor de lactose-gevoeligen een deficiëntie hebben.

PS: magere kwark neem ik wel, maar die wordt opgeleukt.. ik zou altijd voor halfvolle yoghurt gaan.. die is lekkerder en bevat nuttige vetten. Zuivelvet is itt wat men zegt, gezonder dan je denkt, er zit zelfs een kleine hoeveelheid CLA in.

Espi

idd halfvolle en het liefst melk...

als je magere melk drinkt heb je profijt van de hoogwaardige eiwitten die erin zitten en kun je er veel van drinken (want dat je van zuivel dik wordt is sowieso een fabeltje). Je vetten kun je wel uit andere bronnen halen. Magere melk geniet me voorkeur boven yoghurt puur omdat het lekker wegdrinkt :D

Ik pak altijd magere melk bij m'n havermout/muesli.

Yoghurt.

Yoghurt bevat bacterien (die het enzym lactase maken oid) die niet in melk zitten. Hierdoor krijg ik met melk sneller last van mijn darmen en met yoghurt (en kwark, nog beter qua eiwit) niet. Maar voor de variatie doe ik van alles wat... melk kun je makkelijker met 1 hand drinken, bij yoghurt moet je toch weer een lepel hebben en een schaaltje, en da's dan soms weer lastig. Oh, en ik vind magere yoghurt ook lekkerder dan magere melk.

(de yoghurt van de aldi was trouwens verdacht dun... die was wel te drinken...)

Terug
Naar boven