XXL Nutrition

Mama van 3, bezig met de laatste kilo's !

eefjah

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m67
Massa
75kg
Vetpercentage
29%
Hallo dames

Zoals de titel zegt.. Ik ben een jonge mama van 3 kleine kindjes. Ik heb mijn huishouden en ritme eindelijk een beetje terug op de rails. Eindelijk kan ik ook weer echt tijd maken om uit huis te gaan 's avonds. Deze tijd vul ik met sporten.
Eerst deed ik dit thuis, maar alleen is maar alleen hé !
Nu ga ik op maandag groepsles doen, woensdag groepsles en daarna een uur baantjes zwemmen, donderdag groepsles. Ik doe het heel graag en hoop ook dat het resultaat zal geven. Na de groepsles van maandag en donderdag doe ik dan ook een half uur Abs control. Dit is met kettlebell, battleropes, gewichten, trx en veel squatten. Een beetje alles-in-een.

Dit is natuurlijk een bb forum en ik snap dat jullie zweren bij gewichtheffen. Maar voor mij is het gewoon belangrijk dat ik een ritme krijg hierin en ook resultaat ga zien in vetverbranding.

Struikelblok is mijn voeding..
Ik denk dat ik een soort van "secret eater" ben.. Zonder besef iets eten. Of eet ik net te weinig ? Geen idee.. Ik heb net een bodyscan erop zitten en die was niet zo motiverend !
Mijn vetpercentage zou met 2% gestegen zijn t.o.v vorig jaar. Toen was ik 25kg zwaarder.. Ik had toch wel gedacht dat het veel minder zou zijn. Je ziet het ook aan mij.. Dus ik ga me even niet baseren op hun cijfers en doorgaan.

Soit..

Voeding..

Ik heb net een sheet gedownload van Marina hier op het forum. En eens even deftig tijd gemaakt om een schema te maken voor mezelf. Niet zo gemakkelijk, maar wel belangrijk.

Dus even de gegevens ingevuld en voor mij is het als volgt :
Gegevens:
zelf invullen:
kcal per dag
Harris-Benedict
Katch-McArdle

Leeftijd
26
Lengte (cm)
166
BMR
1629 kcal 1536 kcal
Totale lichaamsgewicht (kg) 82,0
Onderhoudsniveau
2525 kcal 2381 kcal
Vetpercentage
34,0%
Cutten

2272 kcal 2143 kcal
VVM
54,0
Bulken

2777 kcal 2620 kcal
Activiteitsfactor
1,55

Ik ben niet zo zeker van mijn vetpercentage, dit is wat de weegschaal(tanita)aangeeft. Wil me een vetmeter aanschaffen (tang) maar vraag me af of het wel een goede is. Simpel dingetje voor 6€.. Kan het iets zijn ?

Dan had ik ook nog graag willen weten of het slim zou zijn voor mij om 's morgens en eventueel 's middags een eiwitshake te drinken ? Ik ben niet zo een geweldige ontbijter (tenzij brood met Nutella).
Dit is de samenstelling van de shake :
Voedingswaarde per shake van 28 gram
Kcal 93,23 gr
Eiwit 19,03 gr
Vet 0,39 gr
Koolhydraten 2,62 gr
(waarvan vezels 1,4 gr)
L-Carnitine Tartrate 467,6 mg

Op de dagen dat ik train, wil ik wel koolhydraten uit aardappelen, pasta, rijst enz eten. De andere dagen eet ik enkel vlees en groenten. (werd me aangeraden).

Na de training heb ik altijd honger, vooral op woensdag, dan doe ik 1u Bokwa gevolgd door een uur baantjes zwemmen. HONGER ! Vorige keer at ik een kom sla met stukjes kip en balsamico azijn. Een gekookt ei (zonder geel) eet ik ook wel. Een yoghurt probeer ik te vermijden omdat er suiker in zit en dit wil ik na 19u tot laten. Dezelfde eiwitshake als 's morgens, kan dat ook ?

Wat met brood? Ik eet altijd volkoren of met granen. Maar ik las dat tarweKIEMbrood beter is. Alleen, waar vind je dat ?? De bakker hier had het niet..

Dus als ik goed tel, moet ik 2025kcal per dag consumeren ipv 1666kcal ?

Alvast bedankt !

Zoek eens de berekening op (Google) van Harris' benedict .
Ga 400kcal onder de uitkomst zitten.

Savonds indd letten op onverzadigde vetten en koolhydraten .

Die shake,ei,magere kwark,kip,etc kan je allemaal wel hebben savonds na het sporten! Mits je kcal behoefte het toelaat.

Verder zou ik brood een beetje links laten liggen (zout)
Als je toch brood wil gaan eten (zonder boter!)kies dan voor speltbrood (eiwitrijk)

Goedbezig want om me heen zie ik overal dikke onverzorgde moedertjes die niks meer aan zichzelf doen.

Succes,

• Topic Starter Topic Starter
Zoek eens de berekening op (Google) van Harris' benedict .
Ga 400kcal onder de uitkomst zitten.

Savonds indd letten op onverzadigde vetten en koolhydraten .

Die shake,ei,magere kwark,kip,etc kan je allemaal wel hebben savonds na het sporten! Mits je kcal behoefte het toelaat.

Verder zou ik brood een beetje links laten liggen (zout)
Als je toch brood wil gaan eten (zonder boter!)kies dan voor speltbrood (eiwitrijk)

Goedbezig want om me heen zie ik overal dikke onverzorgde moedertjes die niks meer aan zichzelf doen.

Succes,

Ik heb nog maar net een broodmachine gekocht en ben nog een beetje aan het testen. De bedoeling is om heerlijk gezond brood te bakken. Indien iemand recepten heeft voor brood, altijd welkom !

Inderdaad, klopt.. Er zijn veel mama's die zich laten hangen. Ikzelf ben nooit dik geweest en vind het dan ook heel moeilijk om het nu wel te zijn. Ale ja, dik ben ik niet meer, mollig nog wel:rolleyes:

bedankt voor je reactie !

Bokwa en zwemmen (daar krijg je inderdaad honger van, zal iets met het (koude) water te doen hebben).

Anyways, doe je wel krachttraining ?

Trouwens, wees niet bang voor een beetje zout in je brood. Zeker niet als je het zelf maakt. Zout staat afvallen in het geheel niet in de weg.

Bokwa en zwemmen (daar krijg je inderdaad honger van, zal iets met het (koude) water te doen hebben).

Anyways, doe je wel krachttraining ?

Trouwens, wees niet bang voor een beetje zout in je brood. Zeker niet als je het zelf maakt. Zout staat afvallen in het geheel niet in de weg.

Qua krachttraining doe ik Kettlebell en battle rope. Dit is 2x per week, 20 min.

Dus

Maandag : Abs control (kettlebell, battle rope, trx..) & insanity
Dinsdag : Voorlopig rust (in de toekomst Bokwa L2)
Woensdag : Bokwa, Abs control en deze week een uur Yoga ipv zwemmen(om en om)
Donderdag : Abs & Insanity
Vrijdagmorgen : Bokwa
zaterdag & zondag : rust

Ik merk wel dat ik al veel beter kan volgen tijdens de Abs control. Die 8kg Kettlebell is niet meer zo zwaar als de 1e keren. En die 12kg krijg ik nu ook wel ophoog ;)

Leuk, nog een jonge mama van 3!

En kettlebells rule!
Welke oefeningen vindt je 't zwaarst (Sotts press en turkish get-up....heavy maar fun)

Ik heb nog maar net een broodmachine gekocht en ben nog een beetje aan het testen. De bedoeling is om heerlijk gezond brood te bakken. Indien iemand recepten heeft voor brood, altijd welkom !

Inderdaad, klopt.. Er zijn veel mama's die zich laten hangen. Ikzelf ben nooit dik geweest en vind het dan ook heel moeilijk om het nu wel te zijn. Ale ja, dik ben ik niet meer, mollig nog wel:rolleyes:

bedankt voor je reactie !

300gr speltmeel
200gr speltbloem
handje havermout
handje pitten of zaden naar keuze (gebruik zelf zonnebloem -en pompoenpitten)
300 ml water of een drupje meer...dat zie je vanzelf
1 eetlepel zout (iets minder kan ook, maar pas op! zoutloos brood is smerig!)
2 theelepels gist
(optioneel) een scheutje olijfolie

Enjoy!

ha leuk nog een jonge mama! Succes met je doelen :)

No offence maar hoe krijg je het in vredesnaam voor elkaar om iedere zwangerschap 30kg aan te komen ??? Dan moet je echt alles hebben gegeten wat niet aan de vloer vastgespijkerd zat.... :D

Succes met je doelen iig

300gr speltmeel
200gr speltbloem
handje havermout
handje pitten of zaden naar keuze (gebruik zelf zonnebloem -en pompoenpitten)
300 ml water of een drupje meer...dat zie je vanzelf
1 eetlepel zout (iets minder kan ook, maar pas op! zoutloos brood is smerig!)
2 theelepels gist
(optioneel) een scheutje olijfolie

Enjoy!

Dank je, ik ga op zoek naar de ingrediënten en dan probeer ik het uit.

Na een maand zwoegen en zweten, kan ik met enige fierheid zeggen dat er toch 5cm af is (7 verschillende plaatsen gemeten) en 2kg !

Mijn buik begint strakker te worden en mijn armen gaan de goede kant uit. Ik merk aan mezelf dat ik ook veel meer aankan dan toen ik pas begon. Gisteren deed ik wat veel, dat voel ik vandaag. Maar we gaan gewoon door !!
Vanavond weer Abs & Insanity, morgenvroeg Bokwa en dan 2 dagen rust.

doeii

mooie resultaten!! geeft vast voldoening en extra motivatie om door te gaan

Netjes hoor! Lekker doorzetten!

inderdaad ! We blijven doorgaan ! Ondertussen nog -800g :)

Nog steeds de goede kant op aan het gaan ! -3% vet en spiermassa gaat ook mooi omhoog !

Ik merk wel dat zoveel uren sport me erg moe maken de dag erna. Ben nu met een vitaminekuur begonnen en hoop dat het beter gaat.

Ook mijn kuiten hebben het zwaar. Ben een beetje bang om een blessure op te lopen :s

moe de dag erna? hmz ik krijg er juist erergie van.
Hoop datd e vitaminekuur helpt.
Wel mooi dat de resultaten voor zichzelf spreken: geeft de moed om door te gaan toch?

Mooie resultaten! Houd vol!
Slow and steady wins the race :thumb:

Hallo allemaal !

Het vet smelt hier weg en spieren beginnen zich te tonen ;)

Helaas begint mijn lichaam een beetje te protesteren. Ik heb erg last van pijnlijke knieën na de workouts van 2 weken gelden. Veel squatten en springen..

Vandaag ook erg last gehad met springen, mijn kuiten deden zeer. Ik heb het idee dat het allemaal wat samenhangt.
Mijn ontstoken sleutelbeen is gelukkig genezen!

Kan ik hier iets voor nemen ? Ik hoor veel goeds over Glucosamine ?
Ook zou ik Creatine willen nemen omdat ik me al 2 weken een beetje "leeg" voel. Soms zak ik gewoon door de armen als ik moet opdrukken.. (NEE ik wil niet ZAGEN, ik heb echt raad nodig!!)

Sowieso maandag even langs de huisarts. Ik wil niet met een blessure eindigen.

WEETJE : Ondertussen op 3 maanden toch al 7kg, 7% vet en 26cm (7 plaatsen gemeten) kwijt !! Mijn conditie is ook fel verbeterd.

gefeliciteerd met het resultaat dat mag er wezen.
Maar je hebt inderdaad redelijk wat pijntjes (gehad).
Ik zou zelf eerder op techniek focussen en goede voeding dan naar supplementen grijpen,maar hey, de huisarts weet er meer van!

Heel goed bezig. Ondertussen ook nog spiermassa aangekomen dus?

Terug
Naar boven