MuscleMeat

Man heeft minder testosteron om goede vader te kunnen zijn

wazzup

Gargantuan Beast
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
1.446
Lengte
1m89
Weet je wat pas een verlaging van je testosteron geeft .. een kind krijgen:

Man heeft minder testosteron om goede vader te kunnen zijn
Redactie − 13/09/11, 10:45

© Thinkstock

Mannen blijken biologisch te worden klaargestoomd voor het vaderschap. Na de geboorte van hun kind, zakt het testosteronniveau dramatisch, zo ontdekten onderzoekers van de Amerikaanse Northwestern University. Hierdoor zouden mannen meer op het gezin georiënteerd raken, en minder uithuizig worden.
Testosteron is een hormoon dat de coïtusdrive van een man vergroot, en hem helpt de concurrentie voor een partner aan te gaan.

Het onderzoeksteam van de universiteit heeft 624 jonge mannen gevolgd voor en nadat ze vader werden. Zodra de baby was geboren, zakte het testosteronniveau aanzienlijk. Bij mannen die meer bij de verzorging van het kind betrokken waren, zakte het niveau zelfs nog verder.

Intensief
'Het groot brengen van kinderen is zulk intensief werk, dat samenwerking noodzakelijk is', zegt Christopher Kuzawa, de leider van het onderzoeksteam tegen de BBC. 'Uit ons onderzoek blijkt dat mannen biologisch een verandering ondergaan, zodat ze hier ook klaar voor zijn en er echt aan mee werken. '

Allan Pacey, doctor in de andrologie (wetenschap van de man) aan de Universiteit van Sheffield, noemt de resultaten fascinerend. 'Het testosteronniveau van mannen verandert normaal gesproken niet zo snel - het wordt langzaam een beetje minder naarmate mannen ouder worden. Deze plotselinge verandering is dus intrigerend.'

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672...stosteron-om-goede-vader-te-kunnen-zijn.dhtml

Een waarschuwing dus voor alle DBB'ers die er over denken om een kind te nemen !!

Ik ga wel naar de spermabank.

Vraag me af of dat zin heeft.

In before ecto Seeker :D

exogeen test helpt altijd :D

Wist ik al, en toch pas 4 maanden geleden vader geworden.
Merk er niet zo veel van, behalve dat je een softere lul word. ;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Challenge accepted

Had Arnold geen last van. Hij is naturel toch?

Hehe ben je juist vader en je vrouw heeft een postnatale depressie ben je ****t. Wenende vrouwen = minder test.

Ik moet zowiezo al geen kinderen dus dat scheelt weer :)

kinderen, een blok aan het been. snap de mensen niet die er willen, meestal zonder al teveel na te denken gemaakt en als er dan toch over nagedacht is is het uit puur egoïsme om niet alleen te hoeven zijn. alsof het leven een mooi geschenk is, **** it

kinderen, een blok aan het been. snap de mensen niet die er willen, meestal zonder al teveel na te denken gemaakt en als er dan toch over nagedacht is is het uit puur egoïsme om niet alleen te hoeven zijn. alsof het leven een mooi geschenk is, **** it
was jij liever niet geboren dan?
en er zijn tal redenen waarom mensen kinderen nemen en dat niet alleen zijn is bullshit

Helaas te laat voor mij, ik heb al kinderen!

Ik heb inmiddels zoveel oestrogeen dat ik begin te menstrueren.

care/

Ik zorg wel dat m'n dochter ****ing hot wordt

wait wut ???

oo, heb ik nog een jaartje of 6-7 om buff te worden ^^

Mensen zonder kinderen pik je er altijd zo uit, egoistisch als de klere, en hebben de meeste drukte overal om omdat ze niet gewend zijn zich aan te passen.

Klinkt op zich een beetje logisch. Hogere test is sneller geirriteerd , minder geduld met het gehuil en gebler van je kind , lagere test kan je het meer hebben...(persoonlijke ervaring)

Terug
Naar boven