MuscleMeat

Man klaagt Microsoft aan over Xbox360

Peoples

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
239
Lengte
1m86
Massa
116kg
De nieuwe Xbox 360 raakt overhit en blijft vervolgens hangen. Dat zegt Robert Byers uit Chicago. Hij heeft Microsoft, de fabrikant van de spelcomputer, nu al voor het gerecht gedaagd. Volgens de man heeft Microsoft in de haast om de concurrenten Sony (Playstation) en Nintendo (Revolution) voor te blijven, een niet- of slecht werkende gameconsole afgeleverd.

De Xbox is in Amerika sinds eind november verkrijgbaar. Byers zegt dat de power supply en de central processing unit in de 360 oververhit raken, waardoor de hittegevoelige chips aangetast worden en de console vastloopt.

Microsoft heeft al laten weten de zaak niet te willen seponeren. Meer gebruikers hebben geklaagd over de console dat hij gedurende het spelen een zwart scherm en vele errors geeft. Microsoft bevestigt dat er meer berichten over slecht werkende Xbox 360-consoles zijn binnen gekomen.

De rechtszaak is vrijdag in Illinois. Robert Byers wil zijn geld terug en wil dat wereldwijd alle Xbox 360's teruggeroepen worden om te worden gecontroleerd en gerepareerd.

(bron:fok.nl)

Ik wacht gewoon nog een jaar op de PS3....

Consoles zijn voor mietjes.

MrJ zei:
Eindelijk een nuttige post :thumbup:

Mja, het was al eerder gezegd dat de eerste levering xboxen de nodige mankementen hadden. En deze "buggy" boxen worden gewoon nog voor tussen de 2 en 3 duizend dollar over de Ebay-plank geschoven.

falende dingen is goed voor de naam, zo speel je jezelf toch weer in de kijker.
Vaak zie je na dit soort dingen overal tweak gemeenschappen wakker worden en watergekoelde voedingen bouwen enzo.

ellek nadeel hep zen voordeel

Jammer dat het zo moet gaan, hoor.

Rush job of niet, ik ken niemand die er last van heeft.

Misschien heeft die gast zijn xbox in de oven staan ofzo?

Volgens mij snapt Robert Byers niet dat de consumenten beta-testers zijn zowel op hardwarematig gebied als op softwarematig gebied :D .

Verbaast me niks van die microsoft rommel.

Ik wacht lekker tot de ps3. Ondersteunt tenminste blue ray en dat is volgens mij ook de toekomst. Bij de ps3 heb ik ook meer het gevoel van een next-gen console. Ik zie xbox 360 als een opgepompte xboxversie. Bovendien niet veel killer games die de ps3 wel zal hebben (met de sterkte japangamemakers wordt de ps3 zwaar de console en die bepalen voor het grootste deel de markt is mijn mening). Ieder zijn mening natuurlijk :)

Iedere nieuwe console heeft wel een kinderziekte, komt allemaal wel goed. Je loopt altijd wel een risico als een je nieuw technisch product uit de eerste lichting koopt. Ik wacht in ieder geval een paar maandjes met het aanschaffen van mijn 360.

En laten we verder hier niet een onwijze PS3 vs. Xbox discussie houden, meningen over en eisen die men stelt aan een console verschillen nou eenmaal. En deze discussie is nu helemaal zinloos omdat de PS3 nog niet eens op de markt is.

Guido20 zei:
En laten we verder hier niet een onwijze PS3 vs. Xbox discussie houden, meningen over en eisen die men stelt aan een console verschillen nou eenmaal.

Mij zul je niet horen. Ik haal ze gewoon beide.

Voordeel van de Xbox360 is dat die gewoon bestaat, met eventuele kinderziektes. Er zijn inderdaad wat problemen met bepaalde batches, vooral de batches van voor 5-11-05, maar dan gaat het ook nog eens om de voeding alleen. Lullig als je zo'n Xbox360 hebt, maar vrij normaal dat dit soort zaken bij een introductie aan het licht komen.

Als voorbeeld, een aantal jaren geleden werden breedbeeld televisies gemeengoed (ca. 1999-2001), in die tijd liepen dus bezorgers zich een breuk aan TV's die terug werden gehaald omdat er toch wat mee mis was. Dat kwam trouwens bij ieder merk voor. Zelf een Sony breedbeeld af laten voeren, BCC bezorger vertelde me dat ze iedere week toen 40 tv''s terughaalden. Nog steeds lucratieve business omdat ze er tegelijkertijd zo'n 200 verkochtten per week. Uitval van 20% dus, dan valt die uitval van 2-3% bij de Xbox360 allezins mee.

hehehehe..ik wist het:D de NIX-box 360!!!
dat krijg je drvan als je de eerste wilt zijn..kinderziektes:p
Sony heeft gelukkig deze keer niet dezelfde fout gemaakt als toen met zn PS2 die het een en ander aan kuren veroonde:D en Nintendo wacht heel wijs zoals gewoonlijk als laatste om een goed en feilloos product af te leveren (na de reeds andere consoles op de markt bestudeert te hebben en hun fouten/gebreken) verbeterd te hebben

MrJ zei:
Nee. :slap:

1 tip: koop NOOIT de eerste lichting van een nieuwe generatie consoles, die hebben altijd kinderziektes (vooral als een console nog effe snelsnel voor de kerst op de markt moet verschijnen :rolleyes:).

RobertHosper zei:
hehehehe..ik wist het:D de NIX-box 360!!!
dat krijg je drvan als je de eerste wilt zijn..kinderziektes:p
Sony heeft gelukkig deze keer niet dezelfde fout gemaakt als toen met zn PS2 die het een en ander aan kuren veroonde:D en Nintendo wacht heel wijs zoals gewoonlijk als laatste om een goed en feilloos product af te leveren (na de reeds andere consoles op de markt bestudeert te hebben en hun fouten/gebreken) verbeterd te hebben

Geloof dat de PSP-launch ook niet echt vlekkeloos verliep. Dead pixel policy is nu aangepast, maar in eerste instantie was je goed de lul als je een aantal dead pixels had.

Alle hightech launches zullen gebreken vertonen, al is het maar omdat er klojo's rondlopen die bijvoorbeeld een console gaan kantelen terwijl deze aan staat.

Hoe lang duurt het totdat de PS3 uitkomt? Dat ding gaat de boel ownen.

smokey juul zei:
Hoe lang duurt het totdat de PS3 uitkomt? Dat ding gaat de boel ownen.

2007 waarschijnlijk in Europa en ownen zien we tegen die tijd wel. Vraag me af of straks 3de of 4de generatie Xbox360 games minder zullen zijn dan PS3 launchgames. Ze hebben dan wel tijd om te ontwikkelen voor de PS3, maar extreem lang zal het niet zijn. Developers hebben momenteel in ieder geval geen devkits ter beschikking.

Als de eerste echte devkitbeelden binnenkomen kan je een idee krijgen, maar gelet op de eerste beelden zal het niet extreem veel beter zijn dan wat de 360 nu al laat zien.

360 is gerushed en heeft een groot gedeelte launchgames die er niet echt nextgen uitzien, maar speel maar eens PGR3 en je weet wat nextgen moet gaan inhouden. Speelconcept is niet vernieuwend, grafisch is het wel beter dan wat iedere highend pc momenteel op het beeld kan toveren.

Terug
Naar boven