XXL Nutrition

Nieuws Mandela overleden

Ik denk dat mensen toch nog eens wat geschiedenisboekjes open moeten slaan.
Natuurlijk heeft het ANC geweld gebruikt, overigens nooit in verhouding staand tot het geweld dat de zwarte bevolking van Zuid-Afrika door de eeuwen heen toegedaan is.
Iedereen wist, zeker na Sharpeville, dat wraakacties niet uit konden blijven. Een kat in het nauw...
Uiteindelijk is het, na zijn vrijlating, toch Mandela en Mandela alleen geweest die een bijna onvermijdelijke burgeroorlog heeft weten te voorkomen door zijn vergevingsgezindheid. De Klerk moest wel toegeven, al was het maar vanuit demografische overwegingen. Hij wist dat een burgeroorlog niet gewonnen kon worden.

Is hij nu een held of een terrorist?

beetje van allebei maar vooral een held omdat anti-racistische maatschappij atm :o

Tja eerst terreur opzetten tegen de blanke met zijn organisatie ivm apartheid.
Dan gevangen worden.
Roepen: 'Ik verlaat deze gevangenis alleen, als ik echt vrij ben om te staan en te gaan waar ik wil, als ik echt later kan doen wat ik wil. Ik zal deze gevangenis nooit verlaten om naar een ander land te gaan zoals jullie van me willen'

Geldbedrag van de Nobel prijs steken in zijn terreurorganisatie.
Zich zeer kritisch uiten tegen het westen.
Ondertussen in het nog steeds een teringbende in Zuid Afrika.
Is hij nu een held of een terrorist?
Tja. Voor de ene is het een held. Voor de ander een terrorist.
Dit is voor een ieder verschillend.

Ik vind zijn 'helden' status zeer overdreven.

Henry Kissinger kreeg ook een nobelprijs :p

Laatst bewerkt:
R.I.P. Zat er al een poos aan te komen. Geen idee hoe het de laatste maanden gegaan is maar zn lichaam was best op van wat ik af en toe las. Beter zo dan zoals Friso.

Wie?

Die mensen die hem een terrorist noemen moeten eens bedenken of zij zich als makke lammetjes zouden gedragen als ze in hun eigen land als beesten behandeld worden.

Ik moet ook even reclame maken voor de film Cry Freedom over Steve Biko en Donald Woods.

Hier het einde:

http://www.youtube.com/watch?v=OLJSz-wzOHI

R.i.p.

nog steeds is een groot deel van het land in handen van de blanke bezetters, het word tijd dat al het land word teruggegeven aan de rechtmatige eigenaren, doen ze dit niet dan mag dit met geweld worden teruggenomen

Laten we alle landen teruggeven aan de rechtmatige eigenaar. Wie kan 300 miljoen Amerikanen opvangen?

95 jaar.
Had al eerder het leven moeten verlaten.
ANC terrorist.

Hoe kom jij zo verbitterd? Vertel eens iets over je motieven, wat is jou relatie tot Zuid Afrika en Mandela. IMO is het juist dat Mandela alle mogelijke redenen had om na 27 jaar gevangenschap en voortdurende apartheid, uiterst verbitterd te zijn. Iedere tegenstander doodwensen en de strijdbijl heroppakken....Maar nee hij zet zich over zijn eigen schaduw heen. Hoe komt het toch dat jij dat niet kan opbrengen en zo iemand liever eerder had zien gaan? Leg eens uit.....

Voor mij is hij een held van het soort dat uiterst zeldzaam/uniek is. De belichaming van wat verzoening in wezen is.

nog steeds is een groot deel van het land in handen van de blanke bezetters, het word tijd dat al het land word teruggegeven aan de rechtmatige eigenaren, doen ze dit niet dan mag dit met geweld worden teruggenomen

Moeten we dan ook niet elke migratie en verovering die zich ooit in Europa heeft afgespeeld terugdraaien ??? Of iedereen richting Afrika omdat daar de eerste mensen woonden?

Rechtmatige eigenaren... wat een onzin. Elk land is gevormd door migraties en veroveringen. Of denk je dat stammen in Afrika nooit tegen elkaar vochten en land van elkaar inpikten? Europeanen waren daar gewoon iets succesvoller in.

Europeanen waren daar gewoon iets succesvoller in.

Vooral de Engelsen. :o

jiomqq.png

Ben zelf naar Zuid Afrika geweest en heb me moeten verbazen om de grote verschillen tussen de blanke en donkere bevolking van het land. Ben wel bang ook door dit gegeven en de dood van Mandela dat de donkere bevolking in opstand zal komen. Dit is namelijk een vrees van een vriend van me die al van jongs af aan daar woont

Terug
Naar boven