Fitness Seller

Marokkaanse stad is broedplaats zelfmoordterroristen

Guest

verwijderd
10.000 berichten
Waardering
3
TETOUAN - Een Marokkaanse stad 30 kilometer ten zuiden van de Spaanse enclave Ceuta is volgens Amerikaanse veiligheidsdiensten een broedplaats voor zelfmoordterroristen.

Een grote groep jonge mannen, die allemaal in dezelfde moskee komen, heeft de afgelopen jaren de stad verlaten om vooral in Irak martelaar te worden in de strijd van het terreurnetwerk al-Qaeda, meldde de Britse krant The Daily Telegraph zaterdag.

Van zeker negen daders van zelfmoordaanslagen in de Iraakse hoofdstad Bagdad staat na DNA-onderzoek vast dat ze uit de stad Tetouan komen. De daders van de aanslagen in Madrid in maart 2004 kwamen eveneens uit de Marokkaanse plaats.

De plaatselijke bevolking is ervan overtuigd dat nog 21 anderen zijn weggegaan om bij te dragen aan de jihad, de heilige oorlog.

Armoede

De meeste van de vermeende terroristen zijn afkomstig uit de wijk Jamaa Mezuak, waar de inwoners veelal arm en ongeletterd zijn. "Dit deel van Marokko is een plaats van ellende, armoede en werkloosheid en een plek waar geen hoop heerst", verklaart Aissa Acharki van de islamitische vredesbeweging Gerechtigheid en Spiritualiteit.

Volgens Acharki is het voor de inwoners van het gebied een kwelling om zo dichtbij de westerse rijkdom te wonen, zonder ervan te kunnen meegenieten.

De imam van de gewraakte moskee wil geen commentaar geven. "Ik weet wie je bent en waar je woont. Wees voorzichtig met je vragen over die jongens", beet hij een verslaggever van de Britse krant toe.

Bron

Misschien wonen er in dat dorpje alleen maar lelijke vrouwen :D

Dan mag daar best eens een inval komen dan, aanpakken bij de bron is meestal het effectiefste...

Die imams zijn het probleem. Ze maken misbruik van mensen die makelijk te beïnvloeden zijn.

Die imams zijn het probleem. Ze maken misbruik van mensen die makelijk te beïnvloeden zijn.

inderdaad, en het probleem is dat imams moeilijk te controleren vallen, want hoeveel van onze politieagenten spreken dat taaltje. Laten we blijven hopen dat de islam ooit eens menselijk wordt i.p.v haatdragend :(

sja, arme mensen zijn nou eenmaal makkelijk te beinvloeden, je hebt maar een paar gekken nodig en je hebt er weer een hoop zelfmoordapen bij.

Toch handig als je weet waar het probleem ligt, nu is het zaak om alles beter in de gaten te houden.

Heel Marokko is een broedplaats voor marokkanen!

Krijgen we nu een hetze tegen alle moslimlanden? Omdat daar toevallig een dorpje (waarschijnlijk 10 plaggenhutjes) wat extremisten bevat?

Hoeveel inwoners heeft Marokko nu eigenlijk? 27 miljoen oid?

pffff, met alle extremisten in Nederland zou je ook een dorp kunnen vullen. Alleen hebben we helaas geen plaggenhutten meer.

inderdaad, en het probleem is dat imams moeilijk te controleren vallen, want hoeveel van onze politieagenten spreken dat taaltje. Laten we blijven hopen dat de islam ooit eens menselijk wordt i.p.v haatdragend :(

jeetje man, lees jij eigenlijk wel wat de topicstarter postte?

het komt door de armoede en gebrek aan hoop! Anders zouden de terroristen ook uit het rijke casablanca komen he. Als jhet aan de islam zou liggen zouden er 1 miljard terroristen zijn! hou eens op met die demagogische onzin!

het gaat tevens om 1 moskee dus wellicht één smerige imam die dee miserie van de armen tracht uit te buiten. Imam aanpakken en de moskee, maar vooral de uitzichtloze situatie en de armoede.

jeetje man, lees jij eigenlijk wel wat de topicstarter postte?

het komt door de armoede en gebrek aan hoop! Anders zouden de terroristen ook uit het rijke casablanca komen he. Als jhet aan de islam zou liggen zouden er 1 miljard terroristen zijn! hou eens op met die demagogische onzin!

het gaat tevens om 1 moskee dus wellicht één smerige imam die dee miserie van de armen tracht uit te buiten. Imam aanpakken en de moskee, maar vooral de uitzichtloze situatie en de armoede.

Ik denk dat jij helemaal niet tot onderaan leest, daar staat namelijk: 'De imam van de gewraakte moskee wil geen commentaar geven. "Ik weet wie je bent en waar je woont. Wees voorzichtig met je vragen over die jongens", beet hij een verslaggever van de Britse krant toe'

Ik denk dat jij helemaal niet tot onderaan leest, daar staat namelijk: 'De imam van de gewraakte moskee wil geen commentaar geven. "Ik weet wie je bent en waar je woont. Wees voorzichtig met je vragen over die jongens", beet hij een verslaggever van de Britse krant toe'

heb ik het tegendeel beweerd? ik zei toch dat men de imam en de moskee in kwestie moet aanpakken. Maar ook de uitzichtloze situatie van de mensen en de armoede.
ik begrijp dus echt je kritiek niet mad max!

omdat je zegt dat je hoopt dat de islam ooit niet meer haatdragend zal zijn dus leg je de schuld bij de islam terwijl het artikel duidelijk stelt dat het door de armoede komt en een manipulerende imam. Dat heet nuancering en lezen wat er staat!

omdat je zegt dat je hoopt dat de islam ooit niet meer haatdragend zal zijn dus leg je de schuld bij de islam terwijl het artikel duidelijk stelt dat het door de armoede komt en een manipulerende imam. Dat heet nuancering en lezen wat er staat!

Oke, dus als er een priester naar een dakloze komt in antwerpen en die zegt: 'spring in de schelde' dan doet die dat ook ??? Zever ! Islam = haatdragend ;)

Vergelijkingen worden idoter met de dag...

Vergelijkingen worden idoter met de dag...

idd. Ik vind het ook al dom om te begrijpen dat armoede en een imam een verklaring vormen voor terrorisme !!! Gezond boerenverstand, dat zouden ze beter nog eens gebruiken !

Oke, dus als er een priester naar een dakloze komt in antwerpen en die zegt: 'spring in de schelde' dan doet die dat ook ??? Zever ! Islam = haatdragen ;)

jeetje man. doe je dit bewust?
ok , om je te plezeieren zal ik je antwoorden. Ik denk wel dat je antwoorden door de forumleden echt belachelijk worden gevonden.

in die arme staad waarvan sprake wonen heel veel mensen; Heel veel mensen!. Deze zijn extreem arm; ze hebben geen toekomst en zijn ongeletterd. Ze kunnen dus niet lezen; Ze weten dus niet wat er in de Koran staat. Dan gaan ze naar de moskee; Daar zijn heel veel mensen; Heel veel mensen gaan niet over tot terrorisme. Maar er zijn er een 30 tal die zich wel laten manipuleren door een gekke imam. Die imam zegt: je hebt geen toekomst en je zal arm sterven. Sterf dus in de naam van je religie en je zal in het paradisj alles hebben wat je wil." Arme ongeletterde mensen die niks van toekomst hebben zijn daar gevoelig voor. Niet allemaal andes zouden er meer dan deritg zijn he.

de tekst zegt dat het door de armoede komt. Moest het aan de islam zelf liggen dan zouden er 1 miljard teroristen zijn. Ik kan het echt niet makkelijker maken hoor.

maar geloof maar wat je wil. dan moet je je niet verplicht voelen na te denken over de materie.

Terug
Naar boven