AndroidHealthClinic

Massale rellen bij oefening

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
Massale rellen bij oefening

Een ontruimingsoefening in het voetbalstadion van Go Ahead Eagles in Deventer is gisteravond ontaard in een massale vechtpartij tussen supporters en de mobiele eenheid (ME). Aan de oefening deden honderden vrijwilligers mee, waaronder ook vele supporters. Tijdens het trainen van de ontruiming liep de oefening uit de hand doordat deelnemers niet luisterden naar sommaties om het stadion te verlaten. Toen de supporters buiten het stadion met stenen begonnen te gooien, besloot de politie de ME enkele charges uit te voeren. Drie mensen werden gearresteerd wegens openlijke geweldpleging. De politie spreekt van een geslaagde avond.

???? provocatie van de supporters???

Dit lijkt mij de ideale manier om van het supporters geweld af te komen. Het tuig dat wil knokken gaat gewoon naar de oefening, en hoeft niet eens meer een duur kaartje voor het voetbal te kopen! :roflol:

Weer een bevestiging dat de politie slecht tegen haar verlies kan...

Eerst wordt je uitgenodigd om stenen te komen keilen en ME'ers af te zeiken, en dan wordt je ineens gearresteerd omdat ze het niet aan kunnen. Mietjes.

En als ze een groepje vrijwilligers niet aankunnen, dan is het niet raar dat de confrontatie met supporters zo uit de hand loopt.

Rhinemann zei:
Weer een bevestiging dat de politie slecht tegen haar verlies kan...

Eerst wordt je uitgenodigd om stenen te komen keilen en ME'ers af te zeiken, en dan wordt je ineens gearresteerd omdat ze het niet aan kunnen. Mietjes.

En als ze een groepje vrijwilligers niet aankunnen, dan is het niet raar dat de confrontatie met supporters zo uit de hand loopt.

Bullshit kerel! Die oefeningen gaan gepaart met rubberen stenen ed. De supporters doen op eigen risico mee. Sarges horen er ook bij. Ze moeten dan niet gaan huilen als ze klappen krijgen, omdat ze met echte stenen gooien.
Dit soort oefeningen spelen zich al jaaaaren af.

KaLe zei:
Bullshit kerel! Die oefeningen gaan gepaart met rubberen stenen ed. De supporters doen op eigen risico mee. Sarges horen er ook bij. Ze moeten dan niet gaan huilen als ze klappen krijgen, omdat ze met echte stenen gooien.
Dit soort oefeningen spelen zich al jaaaaren af.

En die arrestaties zijn ook nep? Jaja

• Topic Starter Topic Starter
Dit is juist NIEUWS Kale omdat er dus een OEFENING uit de hand is gelopen.

Marc We zei:
Dit lijkt mij de ideale manier om van het supporters geweld af te komen. Het tuig dat wil knokken gaat gewoon naar de oefening, en hoeft niet eens meer een duur kaartje voor het voetbal te kopen! :roflol:
Word!
Dit is DE oplossing.
De hooligans kunnen een lekker avondje knokken, en de politie kan goed oefenen.
Een win win situatie.
Het zou een hobby kunnen worden, lekker 2 keer in de maand met de politie knokken. :D

Rhinemann zei:
En die arrestaties zijn ook nep? Jaja

nee, goed lezen. Je loopt te zeuren dat de politie niet tegen haar verlies kan, omdat ze mensen arresteren vanwege stenenkoppen. Stenen gooien is de bedoeling, maar dan wel rubberen stenen en niet die uit de grond. Terecht dus dat die gasten zijn opgepakt.

KaLe zei:
nee, goed lezen. Je loopt te zeuren dat de politie niet tegen haar verlies kan, omdat ze mensen arresteren vanwege stenenkoppen. Stenen gooien is de bedoeling, maar dan wel rubberen stenen en niet die uit de grond. Terecht dus dat die gasten zijn opgepakt.

Ik heb goed gelezen, er staat niets over stenen uit de grond :D Zit je bij de Pliesie of zo :D

Ik heb weleens mee mogen doen met zo'n potje in het oefendorp in Ossendrecht.

Dat was echt heftig. Je moet dan met houten blokken gooien. ME zet busjes en paarden in. Af en toe best :eek: Op een gegeven moment loopt zo'n oefening toch een beetje uit de hand, maar man wat was dat een leuke dag. Onze tegenstander was de Amsterdamse ME. Kan het mooier :D

"oefening"
je zou het haast als een grap beschouwen

Terug
Naar boven