XXL Nutrition

Max 2 dagen spierpijn?

Quaero

Novice
Waardering
0
Lengte
1m96
Massa
68kg
Vetpercentage
1%
Ik ben sinds twee maanden begonnen met trainen, inclusief schema van een instructeur, maar die houdt bij hoog en laag vol dat ik maximaal twee dagen spierpijn mag hebben. Als ik knetterhard train heb ik af toe wel een week flinke spierpijn.

Daarbij kijk ik al langer op dit forum, en ik hoor hier wel eens dat je die instructeurs ook niet blind moet geloven, dus wat vinden jullie? Twee dagen spierpijn max of niet?

En ja, ik weet het. Daarom ga ik ook naar de sportschool:D

Als je jezelf helemaal kapot traint zul je zeker wel langer dan 2 dagen spierpijn kunnen hebben. (bij benentraining vooral). Maar des te vaker je een oefening uitvoert des te korter de spierpijn (hersteltijd is nog wel hetzelfde).

• Topic Starter Topic Starter
Maar wat hij zegt is dat als ik meer dan twee dagen spierpijn heb, ik te hard heb getraind, en dat is volgens hem absoluut niet de bedoeling?

Maar wat hij zegt is dat als ik meer dan twee dagen spierpijn heb, ik te hard heb getraind, en dat is volgens hem absoluut niet de bedoeling?

Ik kan ook dagen spierpijn hebben, niks aan het handje. Ik gain prima, laat maar lekker lullen.

Aah kijk dit kan wel kloppen, je hebt overwegent meer spierpijn als je tot of zelf na failure traint. Als je niet tot failure gaat heb je minder spierpijn en herstellen je spieren sneller.

Maar er is nog een discussie gaande over of het beter/slechter is dan stoppen voor failure verschilt ook per persoon

• Topic Starter Topic Starter
Oke, bedankt. In het algemeen, voor mensen met mijn bouw, wat zou je aanraden?

Tot failure gaan als je de spiergroep maar 1x per week traint, bij 1+ keer niet, maar dat is mijn mening.

licht er maar net aan hoe je traint en hoe zwaar, hoe je eet, etc etc.

2e dag spierpijn is wel vaak de ergste, maar hoeft zeker niet de laatste te zijn. Als ik nog spierpijn heb als in een spiergroep weer wil pakken, dan doe ik wel altijd een soort herstel training ipv volle bak.

Terug
Naar boven