AndroidHealthClinic

meer als 5 dagen

kil

Dutch Bodybuilder
Waardering
36
Ik vroeg mij af of mensen hier 6 of zelfs 7 dagen per week
trainen. Ik doe nu momenteel een 5 dagen split en hiervoor een
6 daagse gedaan. en ik vind het toch lekker om veel dagen te trainen
en ik vroeg me af hoe mensen hun schema maken voor zoveel dagen in de week en wat ze ervan vinden en of ze er goed mee vooruit gaan.

En ja ik weet dat het belankrijk is om rust te houden. maar ik heb ook een poosje full body gedaan. Maar ik vind het niet chill om zo weinig dagen te trainen. dus zoek ik een effectieve manier om vaak te trainen :D

ik kwam ook hier german volume training tegen. maar ik denk niet
dat ik dat al kan doen. ik heb egt geen flauw idee met welk gewicht
ik 100 herhalingen zou kunnen maken, haha :p

Je traint zeker niet hard genoeg dat je zo vaak kan trainen? Of het komt omdat je pas net begint
Voor mij is 4-5 eigenlijk al te veel.

Ik heb vroeger meer mensen gekend die dat deden, 6dagen/week trainen.
Wat me opviel was dat ze wel wat "scherper" werden, maar er eigenlijk jaren en jaren hetzelfde uit bleven zien, en nagenoeg geen massa aanzetten.
Als ik jou was zou ik me beperken tot een 4dagen/week split.
Desnoods doe je op de tussenliggende dagen wat buik, kuiten en onderarmen ofzo, als je echt niet zonder kunt.
Veel succes. :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
Je traint zeker niet hard genoeg dat je zo vaak kan trainen? Of het komt omdat je pas net begint
Voor mij is 4-5 eigenlijk al te veel.

Ik train wel hard genoeg denk ik, heb vaak spierpijn en ga lekker vooruit
dus ik hoop dat het aan dat ik nog niet zo lang train ligt, haha :D

Ik heb vroeger meer mensen gekend die dat deden, 6dagen/week trainen.
Wat me opviel was dat ze wel wat "scherper" werden, maar er eigenlijk jaren en jaren hetzelfde uit bleven zien, en nagenoeg geen massa aanzetten.
Als ik jou was zou ik me beperken tot een 4dagen/week split.
Desnoods doe je op de tussenliggende dagen wat buik, kuiten en onderarmen ofzo, als je echt niet zonder kunt.
Veel succes. :thumb:

Ja maar waren dit mensen die ook echt volgens een schema voor 6 dagen
in de week trainde, of gewoon de hele tijd overtrainde ??? Want als
ik met 6 dagen in de week geen massa kan aanzetten heeft het natuurlijk weinig zin :p

Als je meer wil trainen zou ik 6 dagen doen maar alsnog alles maar 1x per week. Dan kan je ook goed verdelen en er de tijd voor nemen.

Iedereen trainde in die tijd iedere spiergroep 2x/week.
Die gasten die 6x/week trainden deden misschien wel vaak iedere spiergroep 3x/week.
Iets wat hartstikke goed zou zijn, als je maar genoeg hersteld.
En daar zit het 'm nou net in...
Als je iedere keer, na iedere training voldoende hersteld bent voor je weer gaat trainen zal je het meeste progressie maken.
Als je jong bent herstel je sneller dan wanneer je wat ouder word... :o
Als je bijv. maandag en donderdag borst/triceps doet, en dinsdag en vrijdag rug/biceps, en dan woensdag en zaterdag benen/schouders, dan is er niks aan de hand denk ik.
Als je maar niet enorm veel sets/spiergroep gaat doen, want dan zal je herstel wel in het geding komen denk ik.
En misschien herstel jij wel heel snel, en is het de beste manier om te trainen voor jou..?
Succes.

---------- Toegevoegd om 17:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:19 ----------

Vergeet ook niet dat zelfs de profs over het algemeen nog mindcer doen.
Die doen dacht ik vaak zoiets als: 3 dagen trainen/1 dag rust, enz.
Ik zou toch een 4 dagen/week split doen, en op de "rust" dagen wat extra buik, kuiten e armen ofzo. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Iedereen trainde in die tijd iedere spiergroep 2x/week.
Die gasten die 6x/week trainden deden misschien wel vaak iedere spiergroep 3x/week.
Iets wat hartstikke goed zou zijn, als je maar genoeg hersteld.
En daar zit het 'm nou net in...
Als je iedere keer, na iedere training voldoende hersteld bent voor je weer gaat trainen zal je het meeste progressie maken.
Als je jong bent herstel je sneller dan wanneer je wat ouder word... :o
Als je bijv. maandag en donderdag borst/triceps doet, en dinsdag en vrijdag rug/biceps, en dan woensdag en zaterdag benen/schouders, dan is er niks aan de hand denk ik.
Als je maar niet enorm veel sets/spiergroep gaat doen, want dan zal je herstel wel in het geding komen denk ik.
En misschien herstel jij wel heel snel, en is het de beste manier om te trainen voor jou..?
Succes.

---------- Toegevoegd om 17:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:19 ----------

Vergeet ook niet dat zelfs de profs over het algemeen nog mindcer doen.
Die doen dacht ik vaak zoiets als: 3 dagen trainen/1 dag rust, enz.
Ik zou toch een 4 dagen/week split doen, en op de "rust" dagen wat extra buik, kuiten e armen ofzo. ;)

ja ik zou niet weten hoe het prcies zit, maar ik ben voor iedere training
wel allang herstelt, behalve me tricep´s die hebben het wel zwaar met dit schema.

en over de prof´s als ze 3 dagen trainen en dan 1 dag niet trainen, trainen ze gemiddeld in een week ook 5 a 6 x?

Maar miss dat dat een leuk idee is, een schema met 3 dagen trainen en dan 1 dag niet. als dat effectief is dan train ik alsnog iets meer ???

Terug
Naar boven