XXL Nutrition

meer rust nodig

Criada19

Cool Novice
Waardering
11
Lengte
1m66
Massa
55kg
Vetpercentage
20%
hallo,
ben ik weer met mijn ''probleem''
jaa, jullie zullen wel denken alweeeeeeer!
ja alweer, goed geraden.
ik kan namelijk echt niet slapen s'nachts.
dit gaat zwaar ten koste van mijn training, spieren en voeding.
s'nachts moet ik 3x plassen en als ik dan om half 10 in mijn
bed lig dan word ik altijd rond dezelfde tijd wakker zo'n half 2. en dan kijk ik op de klok, zijn mijn ogen wijd open ga ik plassen en denk ik: ik ga eten.
ik vind dit heel vervelend, want ik heb namelijk niet echt honger maar het is meer de ''gewoonte'' en ik wil er gewoon vanaf dat ik door kan slapen. kan iemand mij helpen?
ik ga altijd in de middag ook nog ff een dutje doen tot maximaal 60 minuten , maar vaak ben ik dan ook helemaal moe als ik wakker word.. dus dat werkt ook niet. ik eet genoeg dus ik snap de honger niet.

simpel, smidags niet slapen en niet om half 10 al naar bed gaan. ga gewoon om 8u uit je bed, ga werken en ga om half 11 11u naar bed. Dan slaap je wel

Niet 's nachts eten gaan.

• Topic Starter Topic Starter
ik werk meestal om kwart over 7 dus moet ik wakker worden om kwart voor 6. en ik ben totaal GEEN uitslaper

---------- Post toegevoegd Mon 18 Jun 2012 om 16:51 ----------

ik denk dat ik me wekker ga verplaatsen zodat ik er niet naar kan kijken hoelaat het is !

Ga eens naar de dokter.. Misschien kom je niet goed in je REM slaap ofzo..

simpel, smidags niet slapen en niet om half 10 al naar bed gaan. ga gewoon om 8u uit je bed, ga werken en ga om half 11 11u naar bed. Dan slaap je wel

Dit klopt helemaal. In de middag slapen zorgt ervoor dat je 's avonds moeilijker in slaap komt. Ik heb dit probleem zelf ook. Wanneer je 's nachts gaat eten krijg je toch ook weer een soort van energie waardoor je ook weer moeilijker in slaap komt.

Zorg er gewoon voor dat je overdag heel de dag wakker bent en ga dan rond 10 uur naar bed. Lees even een boek voordat je gaat slapen helpt vaak wel om in slaap te komen. Sta vervolgens om kwart voor 6 op, dit zal in het begin wennen zijn, maar naderhand is het een gewoonte.

Mocht dat allemaal niet helpen na een tijdje testen, dan kan je evt je bloed laten testen op bloedarmoede, pfeiffer. Maar ik denk dat het komt doordat je 's middags slaapt, dit brengt je hersenen namelijk helemaal in de war.

Misschien overreaching/overtraining en als je al lang slecht slaapt overtraining syndroom check je pm xx

Kijk ook eens naar je laatste maaltijd voor het slapen gaan. Als daar teveel suikers in zitten kan dat ook een oppeppend gevoel geven.

Begrijp ik dit goed, je slaap 's nachts slecht en dan ga je alsnog een middagdutje doen?

Ten eerste als je te laat je kwark eet, gegarandeerd dat je moet opstaan om te plassen. Waarom weet ik niet maar van kwark moet ik snachts ook altijd opstaan, terwijl als ik in de bulk boterhammen eet of kom havermout savonds laat dan heb ik dat niet.

Als ik om 23.00 uur nog mijn bak kwark eet, weet ik op voorhand dat ik om 2-3 snachts moet opstaan en meestal ook meerdere keren.

Die eetgewoonte is min of meer gemakkelijk te doorbreken. Gewoon 1 week op je tanden bijten en niet gaan eten en dan ben je ervan af, want het is geen honger maar zin om te eten.

Verder geen middag dutje doen, je bent geen baby, dus je hebt dat niet nodig en dan ben je savonds tenminste moe genoeg om door te slapen.

Van die kwark dat klopt, ik neem nu ook cassein voor slapen en kwark(250) zo vroeg mogelijk op de avond. Maar dat slapen in de middag doet het hem om niet in slaap te komen.
Ik heb exact zelfde als ik uur in de middag of na het eten slaap...
Gegarandeerd de halve nacht wakker... =P

Doe elke dag het zelfde je lichaam past zich daar aan aan in het begin lukt het mss niet maar blijf dan ff in bed liggen je lichaam zal zich van zelf aanpassen :) en laat het slapen in de middag je zal in je bed dan wel door slapen na een tijd :)

Terug
Naar boven