XXL Nutrition

Meisje (14) uren vast in cel

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
Een 14-jarig meisje uit het Brabantse Veen heeft tijdens nieuwjaarsnacht zevenenhalf uur in de cel gezeten, omdat ze geen identiteitskaart bij zich had. Een 17-jarige vriend en een 19-jarige vriendin zaten zelfs tien uur vast.

Het meisje was om 4 uur 's nachts op weg naar het huis van een vriendin waar zij zou slapen, toen zij in Wijk en Aalburg werd aangehouden. De identificatieplicht was net een paar uur van kracht.

Zonder pardon
Toen zij zich niet kon legitimeren, werd ze zonder pardon eerst in een cel van een politiebus opgesloten en vervolgens overgebracht naar een politiebureau in Breda. Haar ouders, die zij zelf niet mocht bellen, kregen om 6 uur een telefoontje van de politie met de mededeling dat ze haar dochter om 11 uur konden ophalen.

De scholiere kreeg ook nog een bekeuring van 25 euro. Haar vrienden moesten als 16-plussers het dubbele betalen.

Politiewoordvoerder Rienk van Kuik betreurt de gang van zaken, maar legt uit dat de ME in Wijk en Aalburg al de hele avond problemen had met een groep jongeren. Deze jongeren kwamen keer op keer terug om rotzooi te schoppen.

Ontgelden
De ME was het rond 4 uur zat en besloot de identificatieplicht toe te passen. De groep die er op dat moment aankwam moest het ontgelden. Deze groep, met daarin het 14-jarige meisje en haar twee vrienden, had echter niets te maken met de rotzooitrappers van eerder.

Bron: NOS

bad girls bad girls watcha gonna do..watcha gonna do when they come for you...

Law en Order nieuwe sT

fine to me

wat een idioten man, gefrustreerde t*ring agentjes. tuurlijk ist goed als ze die zogenaamde "herrieschoppers" es aanspreken ofzo en als het té erg wordt mag je ze best oppakken, maar een meisje van 14 7,5 uur vasthouden om helemaal nix vindt ik echt aso.

aan de ene kant ist wel een goed initiatief, die identificatieplicht, maar ik denk dat er door die agentjes veel misbruik van wordt gemaakt.

Is gewoon om een statement te maken, die vuile blauwe lamzakken.

De vraag is, heb jij op dit moment je id in je broekzak zitten??

Ik niet :cool:

en terecht, eindelijk maken ze een wet waar ook daadwerkelijk wat mee gedaan word.dat er nog vele mogen volgen, zoals de doodstraf :)

Ik dacht al, wie was dat gekke meisje nou in me cel ?
We hebben wel geile coïtus gehad, althans ikke. :)

Belachelijk...die burocratie. :mad:

Nee, heeft met de mensen die de regels moeten toepassen te maken. Who cares, heeft dat meisje maandag tijdens het kringgesprek ook weer wa te vertellen.

tja, sneu voor haar.

ze mag haar leeftijdsgenootjes wel dankbaar zijn dat ze dankzij hun getreiter heeft mogen genieten van een nachtje achter tralies.

Vindt het sterk overdreven, als het nu een of andere schimmige buitenlander was die geen ID kan laten zien.

Onder het motto: jong geleerd oud gedaan :D .

tjah, "shit happens""

Tja kijk ze wisten dat het verplicht was dus een beetje eigen schuld vind ik.

Maar toch zoon jong grietje. al kon ze dat natuurlijk noet aantonen dat ze zo jong was.

Ik weiger het om als hardwerkende volbloed Nederlander een paspoort bij me te dragen!

heb je alleen jezelf mee :L

Terug
Naar boven