MuscleMeat

Meisjes puberen eerder

Tymen

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
1.077
Lengte
1m78
Meisjes puberen steeds eerder
Uitgegeven: 9 augustus 2010 20:00
Laatst gewijzigd: 9 augustus 2010 20:00
NEW YORK - Meisjes komen steeds jonger in de puberteit. Tegenwoordig hebben meer meisjes van 7 en 8 jaar oud al borsten, een van de tekenen van puberteit, dan vroeger.

© NU.nl/Els Bax
Dat blijkt uit een nieuw onderzoek, waarvan de bevindingen maandag zijn gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift Pediatrics.
Voor het onderzoek bestudeerden de wetenschappers meer dan 1200 meisjes in de Amerikaanse steden New York, Cincinnati en San Francisco. Ze ontdekten grote verschillen tussen de etnische groepen in de VS.

Zo heeft bijna een kwart van de zwarte meisjes van 7 jaar oud al borsten, tegen een op de zes Latijns-Amerikaanse meisjes en een op de tien blanke meisjes.
Borsten
Op 8-jarige leeftijd heeft al bijna de helft van de zwarte meisjes, een op de drie Latijns-Amerikaanse meisjes en een op de vijf blanke meisjes borsten.
De wetenschappers maken zich zorgen over de cijfers. Meisjes die vroeg beginnen te menstrueren, een ander teken van puberteit, lopen namelijk meer risico later borstkanker en baarmoederkanker te krijgen, is uit eerder onderzoek gebleken.
http://www.nu.nl/wetenschap/2309168/meisjes-puberen-steeds-eerder.html

goed nieuws dus :)

Ja borstkanker en baarmoederkanker is inderdaad goed nieuws.

Grootste risico is nog dat een hele hoop mannen achter de tralies komen, die van 14 zien er al uit als 18 tegenwoordig.

Mss een idee dan om de leeftijd waarop ze coïtus mogen hebben op 14 jaar te brengen. Wat dan wel weer een nadeel is, is dat ze nog sneller volwassen zullen zijn.

Straks gaan ze nog lopen zeuren over trouwen als ze net 16 zijn

Dit onderzoek is gehouden in de VS: die meiden van 7 of 8 jaar die t**ten krijgen zijn gewoon vetkleppen die vette tetjes hebben.

Voor het onderzoek bestudeerden de wetenschappers meer dan 1200 meisjes in de Amerikaanse steden New York, Cincinnati en San Francisco. Ze ontdekten grote verschillen tussen de etnische groepen in de VS.
toevallig bezoekers van dateline?

Krijg je met hormoonvlees en al die andere troep die ze daar in de voeding stoppen :thumbs: .

Pff dit had ik je ook wel kunnen vertellen...

Lekker belangrijk.

Leuk

En welke smeerlap heeft dit ontdekt?

Krijg je met hormoonvlees en al die andere troep die ze daar in de voeding stoppen :thumbs: .

Veel van die troep word geproduceerd voor de wereldmarkt. Zijn internationale bedrijven die de voedselmarkt in handen hebben. Veel van onze voeding zal van dezelfde orde zijn als de voeding in Amerika. iig de goedkopere voedingsproducten.

Verder weet ik niet wat ik hiervan moet denken.. Als de jong puberende kinderen hier serieus gezondheidsproblemen aan overhouden denk ik niet dat dit een lange termijn probleem zal worden (natuurlijke selectie) Behalve als de rede hiervoor echt in bijv. voeding te vinden is.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven