AndroidHealthClinic

melk en acne ???

Ik heb hetzelfde probleem. Meer puisten = Meer KG's :D

Meer melk drinken.

Gr.

hey
van haflvolle melk krijg ik meer puistjes.
zou dat ook zo zijn met soja melk of een andere vervanger voor melk

'A study published in the Journal of the American Academy of Dermatology in February 2005 sparked the controversy of diet and acne once again. Researchers from the Harvard School of Public Health investigated data from more than 47,000 women who completed questionnaires on high school diet in 1998 and physician-diagnosed severe teenage acne in 1989. Results showed that those who drank three or more cups of milk a day were 22 percent more likely to experience severe acne compared with those who drank less than one serving a week. Other milk products such as cottage cheese, cream cheese and instant breakfast were also associated with acne. The link between acne and milk was even stronger with skim milk intake. The author of the study wrote that the hormones and bioactive molecules in cow's milk are likely responsible for exacerbating acne.' (1)

Waarschijnlijk ook de reden dat de huid wat dikker/vettiger wordt en BB daarom zuivel schrappen in de cut. Melk/zuivel is gezond en prima voor BB, maar als je acne wil vermijden of een hardere look wil kan je best een alternatieve eiwitbron zoeken.

Probleem met soja is dat er een natuurlijk oestrogeen in zit (fyto-oestrogenen), schiet niet echt op dus.

(1) healthcastle.com

Skim milk is magere melk toch?
Raar.

Skim milk is magere melk toch?
Raar.

Het gaat ook niet om het melkvet maar om de hoeveelheid pus die in melk zit. In magere melk zit relatief meer pus uit de uier van de koe dan in halfvolle of volle melk.

De reden dat er pus in onze melk zit is omdat het onnatuurlijk is voor de koe om zolang zoveel melk te moeten geven, elke melkkoe heeft wel een ontsteking in de uier in bepaalde mate.

Same here. Na half litertje melk al last 2 dagen later. Van die rode onderhuidse ontstekingsbultjes krijg ik ervan. Kwark kan ik in beperkte mate hebben. zo rond de 500 gram per dag gaat nog net zonder last te krijgen. Van whey heb ik het zelfde probleem. 1 schep whey en 2 dagen later start de elende. Koeien kan ik dan weer wel tegen, en eet ik, ter compensatie van de gemiste melk, een heleboel van.
Die soja meuk heb ik nog niet aangedurft te drinken trouwens. Waarschijnlijk heb je daar geen last van.

Same story, heb mn melk inname nu beperkt tot enkel de melk die bij de brinta moet en het werkt. Heb minder last.
Ook whey, neem het nu alleen na een training. ipv 2 keer per dag.

Het gaat ook niet om het melkvet maar om de hoeveelheid pus die in melk zit. In magere melk zit relatief meer pus uit de uier van de koe dan in halfvolle of volle melk.

De reden dat er pus in onze melk zit is omdat het onnatuurlijk is voor de koe om zolang zoveel melk te moeten geven, elke melkkoe heeft wel een ontsteking in de uier in bepaalde mate.

Het is geen pus om te beginnen. Verder doe je net alsof elke koe een infectie krijgt, de waarheid is dat dat eerder uitzondering is dan regel.

Info:

University of Nebraska Cooperative Extension:
"In a handout, PETA says, "The dairy industry knows that there is a
problem with pus in milk. It uses the 'somatic cell count' to measure
pus in milk...."
"There is no pus in milk. All milk - including human breast milk -
naturally contains somatic (white) cells, which are critical in
fighting infection and ensuring good health."

http://www.ansci.umn.edu/dairy/QUALITY COUNTS/DI NEWS/12-1-confidence.htm

"The majority of the cells in a somatic cell count are leukocytes
(white blood cells), and some are cells from the udder secretory
tissue (epithelial cells). The epithelial cells are part of the normal
body function and are shed and renewed in normal body processes. The
white blood cells serve as a defense mechanism to fight disease
(infection), and assist in repairing damaged tissue."
http://ianrpubs.unl.edu/Dairy/g1151.htm

Somatic Cells
Cells from the body that compose the tissues, organs, and parts of
that individual other than the germ (coïtus) cells.
[Link niet meer beschikbaar]

The Somatic Cell Count and Milk Quality
"The somatic cell count (SCC) is commonly used as a measure of milk
quality. Somatic cells are simply animal body cells present at low
levels in normal milk. High levels of these cells in milk indicate
abnormal, reduced-quality milk that is caused by an intramammary
bacterial infection (mastitis).
The majority of the cells in a somatic cell count are leukocytes
(white blood cells), and some are cells from the udder secretory
tissue (epithelial cells). The epithelial cells are part of the normal
body function and are shed and renewed in normal body processes. The
white blood cells serve as a defense mechanism to fight disease
(infection), and assist in repairing damaged tissue.
Milk markets routinely rely on somatic cell counts to help ensure a
quality product. SCC levels are monitored to assure compliance with
state and federal milk quality standards. Today, most markets pay a
premium for low SCC, good-quality milk."
http://ianrpubs.unl.edu/dairy/g1151.htm

>>> Milk Ordinance

Grade "A" Pasteurized Milk Ordinance (2003 Revision)
GRADE "A" RAW MILK AND MILK PRODUCTS FOR PASTEURIZATION,
ULTRA-PASTEURIZATION OR ASEPTIC PROCESSING
Somatic Cell Count......Individual producer milk not to exceed 750,000 per mL.

GRADE "A" PASTEURIZED MILK AND MILK PRODUCTS AND BULK SHIPPED
HEAT-TREATED MILK PRODUCTS
Temperature..........Cooled to 7°C (45°F) or less and maintained thereat.
Bacterial Limits.....20,000 per mL, or gm.
Coliform.............Not to exceed 10 per mL. Provided, that in the
case of bulk milk transport tank shipments, shall not exceed
100 per mL.
Phosphatase..........Less than 350 milliunits/L for fluid products and
other milk products by the Fluorometer or Charm ALP or equivalent.
Drugs................No positive results on drug residue detection
methods as referenced in Section 6 - Laboratory Techniques which have
been found to be acceptable for use with pasteurized and heat-treated
milk and milk products

>>> Summary

A Somatic Cell Count (mostly white blood cells) is not tested in
pasteurized milk because it is tested "at the farm gate". Milk will
never be 100% free of somatic cells because they are a normal part of
lactation. However, taking a Somatic Cell Count is important because
a high count will effect the quality of the product (off flavor,
color, and smell plus a reduced shelf life). A dairy farmer's raw milk
collection cannot exceed a somatic cell count of 750,000 per mL at the
farm gate. Cell count is determined by the health of the animals and
the milk from one cow with mastitis (udder infection) will have a very
high cell count, however, that cell count will be diluted when added
to the rest of the herd's milk. The farm's milk is added to a
truckload of milk from other farms which will dilute the cell count
per mL further, and then that truckload is added to all the other
truckloads at the dairy processing plant, diluting the cell count even
further. Therefore, by the time the milk is bottled up, the milk will
contain a somatic cell count of no more than 750,000 per mL and likely
alot less. Pasteurization is used to lower bacterial levels and not to
reduce the somatic cell count.

Verder heeft dit alles totaal niets te maken met de acne die je krijgt. Zelfs als je pus zou binnenkrijgen via de spijsvertering, dan zorgt dit niet voor acne. Acne ontstaat door een veranderingen van de hormonen. Melk bevat een kleine hoeveelheid natuurlijke hormonen en bioactieve moleculen van de koe, maar die zijn verder niet schadelijk.

Melk / zuivel is een zeer goede eiwitbron, en de grondstof voor alle eiwitshakes.

Het is geen pus om te beginnen. Verder doe je net alsof elke koe een infectie krijgt, de waarheid is dat dat eerder uitzondering is dan regel.

Verder heeft dit alles totaal niets te maken met de acne die je krijgt. Zelfs als je pus zou binnenkrijgen via de spijsvertering, dan zorgt dit niet voor acne. Acne ontstaat door een veranderingen van de hormonen. Melk bevat een kleine hoeveelheid natuurlijke hormonen en bioactieve moleculen van de koe, maar die zijn verder niet schadelijk.

Melk / zuivel is een zeer goede eiwitbron, en de grondstof voor alle eiwitshakes.

Dit is niet iets wat ik zomaar verzin, ik kan even het artikel wat ik destijds heb gelezen dat ook de verhouding met magere melk aantoont niet meer vinden, maar hier is iig iets:

Puistjes en melk

Naast suiker is ook melk een veroorzaker van puistjes. Dit komt niet alleen door een mogelijke allergie voor melk, maar vooral door de hoeveelheid hormonen en pus dat standaard in melk zit. Dat laatste wordt met een mooi woord ‘celgetal’ genoemd, en geeft de waarde aan van de hoeveelheid pus per liter melk. Per liter wordt een maximum toegelaten door de wet van enkele honderden miljoenen puscellen, maar gezond is het niet. Het blijft pus van ontstekingen in de uiers van koeien. De hormonen en het pus in melk zorgen ook voor een toename van de talgproductie in je huid, en dus ook voor puistjes.
Om puistjes te voorkomen kun je dus beter geen melk of melkproducten zoals kaas en yoghurt eten. Maak je ook niet druk om het calcium: door de grote hoeveelheden eiwitten in melk wordt het calcium nauwelijks opgenomen in je lichaam. Het is zelfs bewezen dat je botten minder sterk worden van melk en dat je beter groene groenten kunt eten om sterke botten te krijgen. Japanners consumeren bijvoorbeeld bijna geen melk en melkproducten, maar hebben geen slechtere botten dan mensen in de Westerse wereld.

Ik krijg er zelf ook veel pukkels van op schouders en rug

zuivel en acne.

Heb er ook wel eens last van eerder bij grotere hoeveelheden melk dan bij kwark heb ik het idee.

Inname van vet heeft niets te maken met acne. Het is de testosteron die bepalend is. En jij hebt receptoren die meer testosteron kunnen opnemen vandaar die acne, de talgproductie staat los van vet in de voeding :p

90% van de mensen die stoppen met zuivel eten en drinken hebben ook een drastische vermindering van de acne. Inclusief mezelf. Af en toe heb ik nog wel is een puist op me rug of schouder maar dat is gemiddeld 1 in de week tov 10 toen ik nog aan de zuivel zat. En er zijn zoveel vervangende producten dus.

Dit is niet iets wat ik zomaar verzin, ik kan even het artikel wat ik destijds heb gelezen dat ook de verhouding met magere melk aantoont niet meer vinden, maar hier is iig iets:

Puistjes en melk

Naast suiker is ook melk een veroorzaker van puistjes. Dit komt niet alleen door een mogelijke allergie voor melk, maar vooral door de hoeveelheid hormonen en pus dat standaard in melk zit. Dat laatste wordt met een mooi woord ‘celgetal’ genoemd, en geeft de waarde aan van de hoeveelheid pus per liter melk. Per liter wordt een maximum toegelaten door de wet van enkele honderden miljoenen puscellen, maar gezond is het niet. Het blijft pus van ontstekingen in de uiers van koeien. De hormonen en het pus in melk zorgen ook voor een toename van de talgproductie in je huid, en dus ook voor puistjes.
Om puistjes te voorkomen kun je dus beter geen melk of melkproducten zoals kaas en yoghurt eten. Maak je ook niet druk om het calcium: door de grote hoeveelheden eiwitten in melk wordt het calcium nauwelijks opgenomen in je lichaam. Het is zelfs bewezen dat je botten minder sterk worden van melk en dat je beter groene groenten kunt eten om sterke botten te krijgen. Japanners consumeren bijvoorbeeld bijna geen melk en melkproducten, maar hebben geen slechtere botten dan mensen in de Westerse wereld.
Dit is dus geschreven door iemand die niets van biologie kent. Jammer dat dergelijke figuren onwetendheid verspreiden.

Het verhaal begint met hormonen (correct), maar dan zijn die hormonen plots pus... Wtf?

En dan dat onzinverhaal over calcium... Calcium wordt wel degelijk opgenomen, zuivel is een zeer goede bron hiervoor (beter dan groenten). 'Het is bewezen' ok toon me de studie en we praten verder.

Als je zoiets leest moet je jezelf eerst de vraag stellen: waar is het wetenschappelijk onderzoek om dit te onderbouwen? Kortom jij hebt het niet verzonnen, maar het is nog steeds verzonnen.

http://www.eblue.org/article/S0190-9622%2807%2902402-4/abstract

Hier is een studie waarin aangetoond word dat er een positieve relatie is tussen magere melk en de vorming van acne. Zo zijn er talloze studies te vinden op Pubmed. Niet iedereen kan alleen de full text article downloaden denk ik daar moet je bevoegd voor zijn. Maar de het abstracte gedeelte is te lezen, daar moet je dan wel ff op klikken.

---------- Toegevoegd om 22:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:16 ----------

Producten met een hoge glycemische index zijn btw ook slecht. Schijnt dat een hoge bloedsuiker het IGF-1 stimuleert wat ook belangrijk is bij de testosteron pathway en dus acne. Hier het linkje, deze is free om te lezen.

Terug
Naar boven