MuscleMeat

Metabolisme weer laag; hoe lang?

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
Wanneer je een 20 minuten vetverbranding hebt gedaan op de crosstrainer met ongeveer 17-18 km per uur (snelheid) zeg een 130-140 aan hartslag hoe lang duurt het dan ongeveer voordat mijn stofwisseling die dan hoog ligt weer terug op zijn normale niveau is?

Voor mezelf: 1.72 en 70 kilo (16-20% bodyfat).

ik dacht dat je lichaam iets van 24 uur in een hogere versnelling staat en daarna weer afzakt naar normaal verbrandingsniveau.

tussen 16 en 20% bf zit wel een groot verschil, hoe laat jij het meten?

• Topic Starter Topic Starter
Dit is ter globale indicatie dat bf% Ik heb het al tijden niet laten meten. Tel er ook vocht even bij op. Vandaar die wat ruimere indicatie.

Dus wanneer ik vetverbranding zou hebben gedaan zeg een 30 min op 135-145 bpm hartslag. Zou mijn metabolisme nog voor 24 uur hoger liggen:o

Dat zou betekenen dat er vrijwel directere continue een verbranding zou zijn van de maaltijden die erna geconsumeerd worden (nog 2 na mijn cardio).
En er dus minder wordt opgeslagen als (vet)reserve?

Je lichaam wordt gevoeliger voor bepaalde voedingsstoffen na een intensieve training, dus daar kan je idd gebruik van maken --> minder snel vet worden of meer spiermassa opbouwen. de een doet dit door heel clean te eten en zich daarmee echt focust op zijn doel, de ander gebruikt dit weer door iets minder clean te eten maar kan het zich daardoor weer wel permiteren. dus vraag jezelf eens af wat je echte doel is.

wat ik niet zeg is dat je lichaam zowieso 24uur in hogere versnelling staat door die 30min cardio, daar is wel meer voor nodig, laten we zeggen een uur krachttraining en een half uur intensieve cardio op zo'n dag. het moet wel echt een nieuwe 'prikkel' aan je lichaam hebben gegeven.

20 minuten vetverbranding met 130-140 aan hartslag

Ik vermoed dat je metabolisme een klein beetje verhoogt zal zijn maar binnen de 24h al hersteld is naar een normaal niveau.

Je zou het effect kunnen verlengen aansluitend met sauna en koude douche, kopje koffie. Nog beter zou zijn na je crosstrainer wat krachtoefeningen te doen, dan gaat je metabolisme absoluut +24h hoger blijven (soms zelfs meerdere dagen).

• Topic Starter Topic Starter
3 x in de week (alleen maar voor 4-6 weken) doe ik na mijn krachttraining (60-80 minuten; 20 minuten cardio).

en 2-3 x in de week (thuis) 20-25 minuten crosstrainen.

Terug
Naar boven