Fitness Seller

Metro boete

Johny

Contest Winner '04
Elite Member
Foto Contest
Waardering
1
Net om 11:35 stap ik de metro in. Komen er van die controleurs aan. Mijn weekend ov is om 12 uur geldig. Krijg ik een boete GVD!!

Opzich terrecht dat ik een boete krijg want mn ov is nog niet geldig. Toch kan ik me hier altijd zo pissig om maken omdat ik toch een beetje van een controleur verwacht dat hij zoiets door de vingers ziet. Als je weekend ov hebt (ik ben genoodzaakt die te nemen) is dat zowiezo irritant. Als student zonder al te veel geld vind ik wel dat je dan gematst mag worden. Ik vind mensen triest als ze dan toch een boete moeten geven.

Wat vinden jullie hiervan?

Ja regels zijn regels, die mensen doen ook hun werk imo
je moet ergens een lijn trekken

Toch blijft het lullig, voor die 25 minuten...er zijn zat mensen zonder geldig vervoersbewijs.

mmm ik betaal ze nooit, daarna krijg je een herrindering + zoveel euro extra en die betaal ik ook niet. en daarna hoor je er niks meer van, stelletje stumpers. Het ov is al zo stinkend duur ze mogen die boetes die ik eens per jaar krijg lekker in hun poeperd stoppen. 36 euro voor een enkeltje amsterdam-groningen is toch gewoon puur diefstal? dan maar lekker die boete van 50 euro die ik toch niet betaal, ze krijgen de pl**ris maar bij de NS die smerige uitbuiters. NS jullie SPOREN niet..

• Topic Starter Topic Starter
exarchos zei:
Ja regels zijn regels, die mensen doen ook hun werk imo
je moet ergens een lijn trekken

Dat klopt, maar wat ik bedoel gaat meer over het individu die de boete geeft. Hetzelfde geld voor veel agenten bv. Voor sommige dingen hoort een boete gegeven te worden maar zit net op de grens. De ambtenaar heeft dan de mogelijkheid om het door de vingers te zien wat voor heb/haar geen reet uitmaakt. Je hebt dan ook een leuker beroep lijkt me want juist die gevallen wekken veel emoties op bij mensen.

Johny zei:
Dat klopt, maar wat ik bedoel gaat meer over het individu die de boete geeft. Hetzelfde geld voor veel agenten bv. Voor sommige dingen hoort een boete gegeven te worden maar zit net op de grens. De ambtenaar heeft dan de mogelijkheid om het door de vingers te zien wat voor heb/haar geen reet uitmaakt. Je hebt dan ook een leuker beroep lijkt me want juist die gevallen wekken veel emoties op bij mensen.

:thumb:

Het zijn een stelletje naaiers die quotes moeten halen. Het begint echt dieptrieste vormen aan te nemen hier in NL.

Ze handelen namelijk precies volgens het boekje, ipv in de geest van de wet. Daar zit het verschil. Zo creeer je ontzettend veel aversie tegen de politie. Zeker als ze na een inbraak je na 10 minuten vertellen dat er wei nig aan egdaan kan worden en je op het bureau maar even aangifte moet doen.

De volgende dag pakken ze je wel tijdens een controle omdat je je rijbewijs niet bij je hebt als je even op en neer naar het winkelcentrum gaat voor boodschappen.

Nog een voorbeeld: Een half jaar gelden was ik in eindoven op CS. Ik had haast en moest mijn trein hebben maar had nog geen kaartje. De trein stond op het punt van vertrekken. Dus ik zie daar een conductrice staan en loop naar haar toe met de vraag of ik bij haar een kaartje kan kopen voor naar Amsterdam. Zegt dat wijf heel bits, ja dat kan wel maar dan betaal je wel trein tarief wat 160% is. Dus ik vraag aan haar waarom, want ik stap ook voordat de trein rijdt op haar af, dus ze kan me best een kaartje voor de normale prijs verkopen wat voor haar dus ook niet uitmaakt. Nee zegt ze heel bits, dan pak je maar een trein later :mad:

Wat een k*twijf, echt waar!! Hiet kan ik dan zo ****n pist om worden. Kijk, mensen die zo'n beroep hebben gaan toch liever ook gewoon leuk met mensen om ipv ze te zitten stangen?? Je beroep wordt er echt niet leuker op als je gewoon moedwillig mensen tegen jezelf in het harnas jaagt terwijl dit helemaal niet nodig is.

MrJ zei:
:thumb:

Het zijn een stelletje naaiers die quotes moeten halen. Het begint echt dieptrieste vormen aan te nemen hier in NL.

Ze handelen namelijk precies volgens het boekje, ipv in de geest van de wet. Daar zit het verschil. Zo creeer je ontzettend veel aversie tegen de politie. Zeker als ze na een inbraak je na 10 minuten vertellen dat er wei nig aan egdaan kan worden en je op het bureau maar even aangifte moet doen.

De volgende dag pakken ze je wel tijdens een controle omdat je je rijbewijs niet bij je hebt als je even op en neer naar het winkelcentrum gaat voor boodschappen.

Precies!

En je hebt er ook gewoon gasten tussen zitten (conducteurs en controleurs en agenten) die gewoon een beetje kunnen relativeren en dan zoiets door de vingers zien. Vaak zijn dat ook de mensen met een goed humeur en een leuke persoonlijkheid die dan ook plezier in hun werk hebben. Zo kan het dus ook gewoon.

Jah het is gewoon verdoet he... Maarja, die mannen worden thuis flink onder de duim gehouden door het vrouwtje, dus als ze dan weer in hun pak door de metro mogen lopen willen ze alle macht die ze hebben uit buiten.
Ach jah, wacht maar tot die gast een keer bij je in de stoel kruipt over een jaartje of zo ;) Ennuh, als je kijkt hoe vaak je ondertussen al zwart gereist hebt, dan ben je op deze manier denk ik nog steeds goedkoper uit :)

Rob G zei:
Ennuh, als je kijkt hoe vaak je ondertussen al zwart gereist hebt, dan ben je op deze manier denk ik nog steeds goedkoper uit :)

Uhhh, dat klopt, maar het is een principe kwestie :D:D

haha zoiets heb ik ook wel eens gehad met een treinkaartje, die conducteur ging moeilijk doen over 10 minuten...

Weet je waar de NS tegenwoordig geld aan uitgeeft:

Ik kwam terug van vakantie en zat in de trein Schiphol - Enschede. Beetje vermoeid dus ik heb mn benen op de tegenoverliggende zitplaats.

Komt er n conducteur met een hele stoere securitymeneer :rolleyes: langs. De conducteur verzoekt mij vriendelijk mn poten van de stoel te halen.
Maar die hele stoere securitymeneer, wiens ego blijkbaar nog groter was dan zn lichaam, kon het niet laten mij nog ff n halve minuut stoer aan te kijken.

Ik dacht ff dat t een Marokaan was ofzo...zon stoere blik! Uiteraard heb ik m met een glimlach nagewuifd toen ie zn weg vervolgde. Ik had wel ff zin om m buiten het raampje te hangen, want imposant was ie dus echt niet. :D

Leviathan zei:
Maar die hele stoere securitymeneer, wiens ego blijkbaar nog groter was dan zn lichaam, kon het niet laten mij nog ff n halve minuut stoer aan te kijken.
Dan had ik gevraagd of ik wat van 'm aanhad ofzo.

Of hem een kusje gegeven. :D :heart:

Mouzer zei:
Dan had ik gevraagd of ik wat van 'm aanhad ofzo.

Was de moeite niet, leek me echt zo een die dan n paar van zn maatjes erbij roept om je op het eerstvolgende station eruit te zetten. Alleen schijt ie zn Melkertbaan pakkie onder als je voor m staat.

wat bedraagd de boete?

Toch klote voor je Jan. Ze hadden je imo ook gewoon een waarschuwing kunnen geven, maarja.

wat een eikel en dan voor zo'n pietlulligheid dan zijn ze verwonderd dat de reizigers agressief worden,dan moeten ze weer staken en klagen over hun veiligheid zoals in belgie

Johny zei:
Precies!

En je hebt er ook gewoon gasten tussen zitten (conducteurs en controleurs en agenten) die gewoon een beetje kunnen relativeren en dan zoiets door de vingers zien. Vaak zijn dat ook de mensen met een goed humeur en een leuke persoonlijkheid die dan ook plezier in hun werk hebben. Zo kan het dus ook gewoon.

dit zullen er weinig zijn denk ik want de meesten doen allemaal aan machtsmisbruik,lang leve de eigen auto

Terug
Naar boven