AndroidHealthClinic

Micellar Casein

88ja

Competitive Bodybuilder
Waardering
201
Lengte
1m76
Massa
89kg
Vetpercentage
13%
Micellar Casein
Heeft al iemand hier ervaring mij?
Bevalt het?

En ja ik kan ook lezen wat de leverranciers over hun producten vertellen.
Hoor graag ervaringen.

Mja ik heb de Micellar Casein van powersupplements geprobeerd, en hoewel ik wel tevreden was (werd niet meer wakker met enorme honger of 's ochtends om 4-5 uur wakker worden en niet meer door kunnen slapen vanwege een knorrende maag), doet een 500 gram bakkie kwark precies hetzelfde als je het eet voor het slapen gaan.

Dus qua effect merkte ik geen verschil, misschien dat iemand anders echt een lange periode Micellar Casein heeft gebruikt en meer gainde/sneller herstelde etc.

Maar goed, magere kwark dus. Top spul. En volgens mij ook goedkoper!

ben nu casseine aan het gebruiken tijdens de cut...voordeel tegenover kwark is dat je 15 g kh minder opneemt (berekend op bakje van 500 g). Zo een wereld van verschil is het dus allemaal niet en bij m'n volgende cut ga ik waarschijnlijk terug gewoon aan de kwark...

Meer gainen zal je niet als je je bakje kwark vervangt door MC. Ik gebruik night protein van xxl van maart dit jaar en ik ben er zeer tevreden van zowel prijs als kwaliteit.
Als ik een halve kilo met wat nootjes door mn strot jaag een uurtje voor het slapen gaan heb ik s'ochtends nog een opgeblazen gevoel, met MC heb ik er geen last van.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt alvast voor de reactie.
Ik eet al een 500 gram kwark voor het slapen: werkt goed.
Zat er over te denken om het overdag 1 keer tenemen.
Is dat aan te raden?

Micellar Casein
Heeft al iemand hier ervaring mij?
Bevalt het?

En ja ik kan ook lezen wat de leverranciers over hun producten vertellen.
Hoor graag ervaringen.

Mijn persoonlijke ervaring is dat het een stuk makkelijker weg te werken is dan een bak kwark. De prijs per gram eiwit ontloopt de prijs van kwark niet eens zoveel!

2000g voor €36,90 is voor micellaire caseïne is dan ook behoorlijk goedkoop.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

M'n favo shake is tegenwoordig caseïne vanwege de dikkere structuur. :brew:

Wil je zelf eens testen of vergelijken met de caseïne die je al gebruikt, stuur me maar een PM voor wat samples.

Jaap

De smaak kan ik in ieder geval waarderen! :)

Mijn persoonlijke ervaring is dat het een stuk makkelijker weg te werken is dan een bak kwark. De prijs per gram eiwit ontloopt de prijs van kwark niet eens zoveel!

2000g voor €36,90 is voor micellaire caseïne is dan ook behoorlijk goedkoop.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

M'n favo shake is tegenwoordig caseïne vanwege de dikkere structuur. :brew:

Wil je zelf eens testen of vergelijken met de caseïne die je al gebruikt, stuur me maar een PM voor wat samples.

Jaap

Heb de vier toegestuurde samples geprobeerd in plaats van mijn bak kwark.
Binnen een uur had ik weer honger.
Heb er voor gekozen om dus geen pot tebestellen.

Doeg

Halloooo, caseine is voor je eiwitbehoefte gedurende een langere tijd (omdat het langzaam wordt afgegeven, dus ideaal om 's nachts te gebruiken), niet om je honger te stillen! Je moet natuurlijk wel gewoon eten. En als je dat bij een bak kwark niet hebt, is dat niet zo vreemd: die zit barstensvol lactose en vet. Natuurlijk dat je dan geen honger krijgt.

barstensvol vet?

I stand corrected. Als het een magere kwark is, zit er inderdaad nauwelijks vet in.

Maar een bak halfvolle kwark (500 gram) levert al 20 gram vet op. Over de suikers/koolhydraten hebben we het dan nog niet. Dan krijg je inderdaad niet snel honger.

Mijn argument blijft: caseïne moet je niet beoordelen op wel of geen hongergevoel, maar op de hoeveelheid langzame eiwitten.

Casseïne zit ook in Kwark hoor.
+ wat extra Bcaa'tjes

Casseïne zit ook in Kwark hoor.
+ wat extra Bcaa'tjes

Het type eiwit is hetzelfde. De hoeveelheid BCAA's daardoor ook.

Het belangrijkste verschil is de hoeveelheid lactose. Dat kan behoorlijk oplopen bij de populaire (goedkope) merken magere kwark. Vaak veel meer dan de 15 gram die hier genoemd werd. Soms 45 gram. Met 15 gram lactose per bakje heb je een van de betere en misschien ook duurdere.

Een ander verschil is de smaak. Als je moeite hebt om een bak magere kwark te eten, dan biedt micellar caseine een vrijwel even goedkoop maar lekkerder alternatief.

Kris :)

Die van B&F smaakt erg goed en lost heel goed op, en eerlijk gezegt heb ik ook snel weer honger maar ik word niet wakker met een hongerig gevoel en ik merk heel goed het verschil als ik wakker word zonder de shake de avond ervoor of met

Ok en ja merk ik ook wel ben nogal gevoelig voor die Lactose.

Ben wel blij met jullie Whey weet alleen nog niks over die Micellar casseïne ..
Met wat kan je die dan het best nemen melk of water ?

Halloooo, caseine is voor je eiwitbehoefte gedurende een langere tijd (omdat het langzaam wordt afgegeven, dus ideaal om 's nachts te gebruiken), niet om je honger te stillen! Je moet natuurlijk wel gewoon eten. En als je dat bij een bak kwark niet hebt, is dat niet zo vreemd: die zit barstensvol lactose en vet. Natuurlijk dat je dan geen honger krijgt.

Ik heb magere kwark: zit niet barstensvol vet.
Doeg

Ik bruik sinds het cutten micellar casein en denk dat ik het gewoon ook tijdens het bulken zal gebruiken. Het is lekker en snel op. Het hongergevoel heb ik geen last van, en van het wakker worden om te zeiken heb ik ook geen last meer :D.

Ik drink het met water. Want als je de lactose in kwark wilt vermijden en je drinkt 35-50cl melk bij je shake dan kan je zowel kwark nemen want je zit dan weer met lactose van je melk.

vroeger wel kwark savonds in me schema gehad, maar het is gewoon goor en om een halve kilo naar binnen te werken word ik echt niet blij van, micellar casiene werkt helemaal prima ( hetzelfde als 500gr kwark), en de shakes zijn prima te drinken. moet wel een beetje leuk blijven zo'n eetschema en niet met tegenzin bepaald eten naar binnen werken.

en om de prijs hoef je je het ook niet te doen, dat scheelt bijna niks.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven