XXL Nutrition

Microsoft waarschuwt voor nieuwe lekken

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
AMSTERDAM - Softwareconcern Microsoft heeft woensdag weer gewaarschuwd voor vijf kritische lekken en drie belangrijke updates in onder andere Internet Explorer, Word, Messenger en Exchange Server. Hackers kunnen via de kritische lekken de controle over de pc overnemen.

De softwarefabrikant waarschuwt ook voor een lek in het tcp/ip-command. Door dit lek kunnen kwaadwillenden een DDos-aanval op de pc uitvoeren.

Microsoft heeft inmiddels een patch uitgegeven die al deze problemen moet oplossen. Het bedrijf wil verder nog kwijt dat het erg belangrijk is om deze update te installeren omdat op sommige websites al een uitleg staat hoe kwaadwillenden de lekken kunnen misbruiken.

[Link niet meer beschikbaar]

Zie ook Windows Update.

hmmz..wordt maar weer updaten dan :)

wéér lekken... :rolleyes:

Mensen met autoupdate kunnen ook service pack 2 niet meer weigeren. Wordt leuk voor mensen met oude software paketten zoals norton antivirus 2004 en de oude nero series.

• Topic Starter Topic Starter
sanniejj zei:
Mensen met autoupdate kunnen ook service pack 2 niet meer weigeren. Wordt leuk voor mensen met oude software paketten zoals norton antivirus 2004 en de oude nero series.

En zo hoort het. Afknallen die ouwe bloatware-rotzooi. Je PC wordt volgegooid met ettelijke tientallen MB's aan software terwijl het programma zelf een aanslag pleegt op je werkgeheugen!!

Wie snel en rete-makkelijk wat Cdtjes wil branden en zich beprekt tot muziek en data, doet het beter met Burnatonce, klein, snel en goed.

Ik vond dat Redhat van Linux ofzo wel cool; 3D beelden zonder dat het je een sloot aan geheugen kost. Leek me cool. Maar om me nou te verdiepen in een nieuw systeem...ik heb nooit gezeik met Microsoft-software. Nooit gezeik met lekken ofzo, ik patch hier en daar als het moet , klaar.

Ja maar wat heb je liever, linux is veel beter als os dan microsoft.

DBC01 zei:
Ik vond dat Redhat van Linux ofzo wel cool; 3D beelden zonder dat het je een sloot aan geheugen kost. Leek me cool. Maar om me nou te verdiepen in een nieuw systeem...ik heb nooit gezeik met Microsoft-software. Nooit gezeik met lekken ofzo, ik patch hier en daar als het moet , klaar.

Ik ben me nu dus aan het verdiepen in Linux (Fedora core 3) en het is best interessant, maar verrekte lastig om het onder de knie te krijgen. Ik doe een ICT opleiding en ben nu bezig met een "open source" project voor een bedrijf op te zetten. Moet je dus een server-werkstation configuratie hebben met Linux en andere open source software. Zoals je met Windows Server Active Directory zou gebruiken moet je dat dus met Linux nu ook gaan doen enzo. Is lastig, vooral als je nog nooit met Linux hebt gewerkt zoals ik :D Verder is m'n eerste indruk wel goed, je kan tijdens de installatie echt precies aangeven wat je wel en niet wilt, je kan echt alles strippen wat je maar wilt, en dat is wel ideaal natuurlijk :)

Ik krijg btw nog steeds die verrekte internetverbinding bij mij thuis niet aan de praat in fedora core :mad:

Man-Mountain zei:
Ja maar wat heb je liever, linux is veel beter als os dan microsoft.

Tja, ligt eraan wat je wensen zijn. Als je zelf veel aan je OS wil tweaken dan kan je lekker je eigen kernel compileren @ linux. Zoek je dat niet en wil je gewoon een makkelijke duidelijke GUI dan kan je beter windows nemen.

Ik kan álles rippen en zelf uitzoeken wat ik wil aan m'n XP Pro.
Ik installeer het hele pakket en vervolgens ga ik hakken met de juiste progs.
Zo krijg ik een afgeslankt systeem zónder Outlook, domme screensavers, Windows Messenger etc etc

Altiris Notification Server met de Patch Management Solution. :thumbup:

M$ geeft z'n maandelijkse security bulletins uit --> server krijgt deze binnen --> sys. admin (that's me) vinkt de patches aan die uitgerold moeten worden --> binnen 24 uur automatisch alle pc's gepatched. :cool:

DBC01 zei:
Zo krijg ik een afgeslankt systeem zónder Outlook, domme screensavers, Windows Messenger etc etc

Ja dat wel..maar ja..je bent dan toch wel wat langer bezig als bij Linux. Daar kan je gewoon tijdens de installatie meteen aangeven wat je wel en niet wilt. Plus dat ze standaard een PDF viewer hebben enzo, OpenOffice kan je standaard meeinstalleren, bij Windows moet je weer Acrobat Reader en MS Office er apart op gaan knallen.

DBC01 zei:

Progs zijn voor nepperts.

De echte IT'erts werken via regedit. :o

Zitten hier trouwens mensen met verstand van Linux en die mij kunnen vertellen hoe ik m'n ADSL aan de praat krijg? :D

als je linux installeert in een bedrijf wegens de aantrekkelijke opensource-voordelen, dan is dat een heel goed initiatief.

als je linux installeert omdat je denkt dat windows (XP!) een slecht BS is, denk dan maar vlug iets anders. en wat je ook doet, nooit linux mandrake installeren ;)

over die lekken: als je het populairste BS maakt dat er bestaat dan staat er hele legioenen briljante hackers te speuren naar de geringste buffer-overflow etc. dus het is normaal dat er lekken ontdekt worden, in linux zijn er vast ook maar nog niet ontdekt.

btw, linux is voor 70% ontwikkeld door IBM-mensen, en IBM is het beste vriendje van MS.

Laatst bewerkt:
Is dat zo moeilijk om een goed OS te maken...? Ik weet het niet...

Terug
Naar boven