MuscleMeat

Mijn begin met HVT

Salden

Dutch Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
16
Lengte
1m80
Massa
91kg
Hallo allemaal,

In dit topic zal ik mijn verhaal over HVT bij houden.

Ik ben momenteel 43 jaar en train al sinds mijn 11e.
In 1991 , 1993 , 2001 , 2007 en 2008 heb ik gekuurd.
Daartussen nooit en zag ik er altijd vrij goed uit ( zie foto op de pic page ).

Mijn verhaal begint eigenlijk in het najaar van 2007 als ik na mijn kuur + nakuur het gevoel heb niet 100% hersteld te zijn.
Veel last gehad van moeheid ; in de weekenden om 21.00u naar bed en zin in coïtus : 1x per 7-10 dagen was voor mij genoeg.

Ik naar de huisarts. Ben zelf over HVT begonnen en heb gevraagd om mijn testosteron te mogen laten testen
Had ze nog een verzoek voor gehad,maar ik kreeg de verwijzing.

Na een week belde ik voor de uitslag : testosteron 12,7.
De minimale waarde was 12,4 , de optimale waarde zou 40 zijn.
Met 12,7 viel ik erbinnen , dus geen testosteron voorgeschreven gekregen.

In mei ben ik toen zelf begonnen met 250 mg test prop per week ( vewrdeeld over 3x injecteren).
Binnen 2 weken voelde ik mij veel beter.
Ben er op een gegeven moment Primoi bij gaan gebruiken ; gaf goede resultaten.
Deze kuur heb ik de hele zomer volgehouden.

Na de zomervakantie wilde ik eigenlijk nog meer en ben overgestapt op 375 mg Test Cypionaat en 375 mg Test Enanthaat per week , icm 300mg Trenbolone.
Ik verdeeld het over 3x injecteren per week.

Resultaat : nog groter, vetpercentage omlaag en een libido als een scheepskanon.

In januari 2009 wilde ik gaan afbouwen naar 250 mg testmix per week verdeeld over 2x p/w injecteren. Ik ben toen gestopt met Tren.
Eidn februari wilde ik dan ook stoppen met test , een nakuur doen en daarna een bloedtest met het oog op eventueel HVT.

Ongelukkigerwijze bleek de textmix , waarmee ik januari begon fake.
Daar kwam ik pas halverwege februari achter, omdat mijn libido begon af te nemen tot bijna 0 twee weken geleden.

Ik heb 14 dagen Nolva gebruikt,maar dat mocht niet baten.

Begin maart ben ik naar de huisarts geweest ; een jongere man en die stond wel open voor een bloedtest en eventueel HVT mocht dat nodig blijken.

Resultaat :
- Test 3,9 !
- LH 1

Veel en veel te laag dus.

Hij nam zelf het initiatief om conact te leggen met de endocrinoloog in het ZH.
Daar ben ik vorige week geweest.
Die schreef meteen Androgel voor,maar wilde voordat ik dat zou gaan gebruiken opnieuw mijn bloed laten testen op vrije testosteron en een aantal hypofyse waarden.

Het is zeer waarschijlijk dat al dat kuren ervoor heeft gezorgd dat de hypofyse bijna geen LH meer afgeeft, waardoor deze niet meer gebonden kan worden aan de vrije testosteron.
Zijn deze gebonden gaan de testikels de echte testosteron aanmaken.

Ik heb ook injecties aangekaart en de arts had het over sustenon. Daar was ik niet zo gecharmeerd van omdat sustenon de eerst 2 dagen veel test af geeft, de volgende 2 dagen minder, daarna 3 dagen nog minder en dan een week bijna niets.

Volgens de arts kan het dus heel goed zijn dat ik met wat medicatie de hypofyse weer op gang krijg en daardoor mijn test waarden herstellen.

Het kan ook zijn dat ik te weinig vrije test heb of beide scenario's.
In ieder geval heb ik as woensdag een belafspraak met de arts.

Dan weet ik meer.

Als eigenwijze bb ben ik natuurlijk meteen vorige week met Androgel begonnen ( 0,5mg per 5 mg gel ) .
Nu na 5 dagen krijg ik het gevoel dat er een bepaalde spanning in mijn kruis komt, iets wat bij de echte kuren ook gebeurt.
Ook krijg ik weer en wat meer opgepompt gevoel.

As woensdag kom ik met meer nieuws.

Jammer dat je dan weer bij je pic NATURAL hebt staan.

• Topic Starter Topic Starter
De foto is van meer dan 10 jaar na mijn laatste kuur.

De massa die je dan hebt is dan echt van jezelf, dus naturel.
In 2007, na de foto ben ik weer gaan kuren.

Het resultaat was een wereld van verschil.

Haha gekuurd is gekuurd bro.. dan ben je niet meer naturel .. klaar. ;)

Naturel = zonder hulpmiddelen ; hoeveel denk je dat er na 10 jaar nog over is van een kuur ? Niente, nada.

Als er een kuur was , waarbij het resultaat je hele leven aanwezig bleef , ben ik de eerste die het zou doen. ;)

Ik zeker ben geen lifte-time naturel. :o

Morgenmiddag kom ik terug met de strategie van de endocrinoloog.

Laatst bewerkt:
Ben benieuwd! Volgende week weet ik wat ik allemaal moeten nemen:)

Vanmiddag ben ik netjes gebeld door de Endocrinoloo met de resultaten van het bloedonderzoek.
Hier de resultaten van de verschillende onderzoeken :

31-01-2008 :
Test 12,7 nmol/l
LH 4 e/l
Vrije test 0,74 pmol/l

31-03-2009
Test 3,9 nmol/l
LH 1 e/l
FSH 2 e/l
Oestradiol <74 pmol/l

16-04-2009
Test 7,6 nmol/l
LH 2 e/l
FSH 3 e/l
Oestradiol 75 pmol/l

16-04-2009
Test 7,6 nmol/l
LH 2 e/l
FSH 3 e/l
Oestradiol 75 pmol/l

Ik heb naar Sustenon gevrraagd , verdeeld over 1x per 5 dagen zelf zetten ipv 1x per 2 weken.
Dat is beter dan Androgel met het oog op een baby en de zomer(vakantie) ; lees hemdjes , zwemmen etc.

Ben benieuwd wat voor recept ik krijg deze week.

Tot die tijd blijf ik Androgel gebruiken.

Laatst bewerkt:
Ik ga ook voor injects vragen, die gel met mijn werk is niet te combineren

Over het algemeen willen de artsen het liefste niet meer dan 100mg test per week geven met het oog op bijwerkingen.

Mijn voorstel naar de arts was om de apotheker 80mg Sus/ml te laten maken , zodat ik eens per 5 dagen 1 ml kan zetten.

Dat moet dan beter de fluctueringen van de testosteronspiegel opvangen, dan eens per 2 weken 200mg Sustenon.

Dan krijg je de eerste 2 dagen veel test, de volgende 2 dagen minder test en de dagen daarna nog minder.

100mg test per week brengt je test normaal gezien in normaal/hoog niveau hoor:)

word er dan ook HCG voorgeschreven? want mij lijkt toch dat de boel plat komt te liggen dus krimpt of mis ik iets

Is die foto van jou toevallig bij bodyshape gemaakt?

uw ballen zullen niet krimpen van die hoeveelheid. ik heb ook iets meer dan een half jaar HRT onder doktersbegeleiding gevolgd (250mg testenanthaat om de 14 dagen) en mijn ballen waren niet gekrompen. ik ben ook plots gestopt zonder nakuur en ik heb er eigenlijk niet veel last van gehad. 250 mg om de twee weken is niet te vergelijken met 250 mg om de week. die HRT dokters zullen wel weten waar ze me bezig zijn. als je elke dag een zakje androgel gebruikt zullen je ballen ook niet krimpen.

Net heb ik het recept van de arts binnen gehad : hij schrijft een 1/2 ampul Sustanon 250 per week voor.

Omdat die niet bestaan heb ik zelf de apotheker opgebeld en gevraagd of ze mij ampullen van Sustanon 100 kunnen leveren.
Die ga ik dan zelf 1x per 5-6 dagen zetten.

Na overleg kon dat.
As maandag zijn ze er.

Tot maandag gebruik ik gewoon 2x Androgel p/dag.

Daarna 1x per 5,5 dag , oftewel :
Dag 1 ochtend -> Dag 6 avond -> Dag 12 ochtend -> Dag 17 avond etc

Ik zou toch liever test cyp of enth voorgeschreven krijgen en dit 1x per week injecteren..
125mg ew is best nog veel:p have fun!

125mg ew is best nog veel

Ik ga bij de arts niet klagen dat ik teveel test zou kunnen binnen krijgen....:D

Hieronder nog eea wat ik op IN heb gevonden :

Het gebruik van Sustanon:

Sustanon is ontwikkeld dusdanig dat de verschillende esters elkaars werking overnemen na verloop van tijd. Zo zijn er een kort-snelwerkende esters en langzaam werkende esters aan toegevoegd. Zodat het uiteindelijke resultaat is dat Sustanon ongeveer 3 weken werkt, per individu is dit anders.
Daarom als men HRT (hormone replacement therapy) krijgt, is het gebruikelijk dat je 1 Sustanon 100 eens in de 2 tot 3 weken krijgt en 1x Sustanon 250 in de 3 tot 4 weken.
Dit komt puur door de gebruikte esters.

Nu op sportgebied.
Je hoef maar op elk forum te gaan kijken wat anabolen steroïden bespreekbaar maakt en je zal vaak tegenkomen dat Sustanon om de dag gezet dient te worden of een andere tijdsspanne..
Maar waar komt die zin of onzin vandaan?
Zoals ik hier boven al beschreef wordt er gebruik gemaakt bij Sustanon van kort-snelwerkende en langzaam werkende esters.
Zo is de halfwaarde tijd van testosteronpropionaat en fenylpropionaat 4,5 dag, van isohexanoaat 9 dagen en van decanoaat 15 dagen.
Dus als men kijkt naar de kortwerkende esters zou het volstaan met een sustanon te zetten om de 5 dagen, hierbij vul je iedere keer de kortwerkende esters opnieuw aan. Maar zegt men dan, dan zijn je bloedwaarden niet stabiel, vandaar dat je ze om de dag moet zetten of om de drie dagen.
Maar is dat zo?
Heeft men wel eens stilgestaan bij het feit als je om de twee of drie dagen injecteert wat dan met je bloedwaarden gebeurt?
Je krijgt ook bij deze methode dus pieken in je bloedlevel, hierbij is het risico groter dat het individu meer bijwerkingen gaat krijgen dan gemak.
Het lichaam zal een bepaald evenwicht willen zoeken, want zoals je dient te weten wordt het testosteron ook omgevormd naar estradiol, en heb je teveel testosteron dan krijg je automatisch ook meer estradiol, met alle consequenties vandien (bijv. gynocomnesia).

Kortom het om de dag of om de drie dagen zetten van Sustanon is niet beter dan om de vijf dagen zetten. Hierbij voorkom je dat je bloedlevel te hoog wordt.

Natuurlijk zijn er dan slimmeriken die zeggen, dan neem ik wel Arimidex of Proviron er bij om de estradiolomzetting tegen te gaan.

En van Organon zelf :

4.2 Dosering en wijze van toedieningSustanon 250 dient diep intramusculair te worden toegediend. De dosering dient te worden vastgesteld aan de hand van de reactie van de individuele patiënt. De dosering bedraagt gewoonlijk 1 injectie van 1 ml per 3 weken.

5 Farmacologische eigenschappen
5.0 EigenschappenSustanon 250 is een androgeenpreparaat voor intramusculaire toediening. Het bevat vier verschillende esters van het natuurlijke hormoon testosteron. Testosteronpropionaat werkt snel en kort, terwijl de werking van testosteronfenylpropionaat en -isohexanoaat later intreedt en langer aanhoudt. Vergeleken met deze beide esters, bezit testosterondecanoaat een ongeveer even lang durende, maar nog later intredende werking. Dankzij deze combinatie van esters begint de werking van Sustanon 250 kort na injectie en houdt vervolgens ongeveer drie weken lang aan. Sustanon 250 wordt over het algemeen goed verdragen en heeft geen nadelige effecten op de lever.

Laatst bewerkt:
Vandaag heb ik voor de 2e keer Sustanon gezet.

Een gigantische hoeveelheid : wel 0,4 cc !
Komt overeen met ongeveer 100 mg Test.

Ik moet elke keer 0,5 cc uit de ampul halen en de rest weggooien.

Jullie begrijpen wel dat ik simpelweg 2 spuiten haal uit 1 ampul en daardoor elke 2e ampul kan bewaren voor de zomerkuur.

Wat testosteron peaken/dalen betreft blijkt uit de Roidcalculator dat als je Sustanon 1x per week zet het niet minder goed is dan Test Enanthaat of Cypionaat 1x per week , wat ik altijd wel gedacht heb.

In ider geval voel ik mij duidelijk beter : energieker en niet het gevoel dat ik om 21.00u 's avonds op ben.

Ook ben ik afgelopen maandag weer met creatine begonnen en heb daardoor sinds gisteren de hele dag een licht pompgevoel.

Samengevat voel ik mij niet slecht ; libido is ook al aan de beterende hand.

Het gaat de goede kant op.:)

Top man!

Ik wacht nog op mijn test e :d

Grtz

Terug
Naar boven