XXL Nutrition

Mijn "optimale" orale kuur

Elmo

Advanced Bodybuilder
Elite Member
Waardering
1
Hoewel velen niets op hebben met orale kuurtjes, heb ik niks met naalden.
Daarom zal dit wel tot discussie leiden.

Het is een beginnerskuur die relatief safe is tov heel veel andere kuurtjes die ik hier lees.

Het is kort maar krachtige kuur met 4 to 6 kilo winst na 6 weken er vanuitgaande dat men goe eet en traint en vldoende rust neemt.

Mijn ideale kuur ziet er als volgt uit

Dbol 20mg per dag, week 1 tot en met 6 (verdelen over de dag )
Proviron 50mg per dag, week 1 tot en met 6 (verdeel 2 x 25 mg over de dag

Meteen na week 6:

Chlomyd 14 dgn 50 mg per dag, eventueel 100 mg per dag in de eerste week.

2 weken lang Clenbuterol 60 mcg over de dag vereeld.
-------------------------------------------------------------------------

De kuur is gericht om safe een goede basis te leggen en toch de hormoonbalans snel weer op nivo te krijgen. Clen toegevoegd om een extra boost te geven voor de moeilijke 1ste weken na een kuur. Wel goed blijven eten en trainen natuurlijk.

Als er vragen of onduidelijkheden zijn hoor ik het wel.

groet

Elmo

met 20 mg dboll haal je echt geen 6 kilo spiermassa hoor.

of je bent super genen freak :D

Lijkt mij beetje teveel van het goede 40 to 50 gram. ;)

Voor een eerste keer lijkt mij 30 tot 40mg meer dan voldoende, tenminste als je aan de d-boll wilt..

ja man haah kurgan het is vast geen arnold hoor :rolleyes:

35 mg zou de truuk moeten doen. Maar verwacht genoeg vocht en vet gains.

idd ryu, dus daarom kan ie beter een 35 gram nemen en dat maakt je kuur nou niet echt veel safer dan andere orale kuren. (wat toch een beetje je doel was)

en je zegt dat je 4-6 kilo verwacht, bedenk wel dat je daar dan 2-3 kilo aan overhoudt. niet echt de moeite om je lever mee aan te pakken niet? Koop dan een goede crea ofzo van dat geld ;)

Laatst bewerkt:
ja dan moet ie niet b**chen. Met steriods kan je toch nooit 100% veilig. Je kan wel alles beperken, kwa bijwerkingen.

En als ie veilig wil moet ie ten eerste al injecteren over oraal kiezen.

En niet denken dat dboll zo safe is.

En al helemaal niet denken dat je met dboll 20 mg per dag voor 6 weken lang 5 kilo droge spiermasse haalt :)

• Topic Starter Topic Starter
20 mg voor beginners is meer dan zat. Bedenk dat niet altijd meer ook meer is in termen van groei. Dosis verdubbelen is niet 2 x zoveel groei.

En verliezen doe je na de kuur ook niet zoveel omdat you met proviron voorkomt dat de vochtvorming optreedt. Dus heel weinig gewichtstoename uit vochtophoping integenstelling tot zonder proviron.

kurgan zei:
idd ryu, dus daarom kan ie beter een 35 gram nemen en dat maakt je kuur nou niet echt veel safer dan andere orale kuren. (wat toch een beetje je doel was)

en je zegt dat je 4-6 kilo verwacht, bedenk wel dat je daar dan 2-3 kilo aan overhoudt. niet echt de moeite om je lever mee aan te pakken niet? Koop dan een goede crea ofzo van dat geld ;)

er zijn toch verschillende mensen die zeggen dat 20 mg te weinig is.....

en of je nou tijdens je kuur de vocht kwijtraakt of erna maakt niet uit, uiteindelijk hou je toch waarschijnlijk maar weinig over van je kuur.

maar ok t is jouw beslissing en als je kan aantonen dat we t fout hebben hoor ik t graag, dan hebben we weer wat geleerd!

Ga je nog een logje bijhouden? succ6 iig m8 :thumb:

Mag ik vragen waarom je liever oraal dan dan met injects kuurt ?
Heb je een naalden fobie ofzoiets ?

Ik weet wat mensen soms zeggen. Maar als ik lees wat sommigen door elkaar slikken of spuiten dan weet ik beter. 10 mg verhoogt het testosterongehalte al 5 x! Meer dan genoeg voor goede resulataten. De winst die je zonder veel vocht boekt is dan ook voornamelijk spiermassa. Bij beginners is die redeijik snel te boeken mits je bais goed is, je goed eet, traint en rust.

Wanneer je endogene testeronproductie snel op peil is staat niets het behoud van de spiermassa in de weg.

Een logje is goed!

kurgan zei:
er zijn toch verschillende mensen die zeggen dat 20 mg te weinig is.....

en of je nou tijdens je kuur de vocht kwijtraakt of erna maakt niet uit, uiteindelijk hou je toch waarschijnlijk maar weinig over van je kuur.

maar ok t is jouw beslissing en als je kan aantonen dat we t fout hebben hoor ik t graag, dan hebben we weer wat geleerd!

Ga je nog een logje bijhouden? succ6 iig m8 :thumb:

Is practischer in mijn geval en ik will thuis geen naalden hebben liggen. Prikken is niet mijn hobby maar zou dat wel kunnen.

Jay Impol zei:
Mag ik vragen waarom je liever oraal dan dan met injects kuurt ?
Heb je een naalden fobie ofzoiets ?

Ok ELMO dat is ieder zen keus maar als je iets doet moet je het wel goed doen he;)

succes bro

20mg /d Is zelfs voor een beginner te weinig.

Je zal dan wel een negatieve feedback gaan ontwikkelen (minderen/stoppen van lichaamseigen hormoonproductie) maar je stelt er echt niet genoeg synthetische hormonen tegenover om én het gat op te vullen van een verminderde eigen productie én er ook nog eens goed massa (lees: veel vocht) erbij aan te kunnen zetten.

Lees deze thread anders eens door:
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=2226

Ieder lichaam is anders. OKe 6 kg schone spiermassa is onmogelijk. Maar 6 kg aankomen is best mogelijk. Zelf vind ik 20 mg ook aan de lage kant en zou toch voor 30-50 mg kiezen.

Indien je voldoende rust neemt hoef je je dosering niet op te schroeven als je receptoren weer ''schoon'' zijn.

Laatst bewerkt:
voor eenbeginners kur is het inderdaad best te doen en zijn er goede resultaten mee te behalen. Ik zou alleen de proviron pas gaan nemen zodra je deze nodig hebt. Ik zou niet het vocht tegen gaan werken omdat extra vocht vaak gelijk staat aan extra kriacht waardoor je je lichaam meer tot groei kan pushen. Hou de d-boll op 25 tot 30 mg per dag max.

Succes

De meeste hebben echter de voorkeur voor injects omdat deze minder schadelijk en belastend zijn voor het lichaam.

ik heb net een dbol kuur achter de rug geloof me was ook mijn eerste kuurtje en je hoeft echt niet boven de 30 mg per dag te gaan en je kan ook wel 8 week gaan ik deed 6 omdat ik besloten had binnenkort weer te gaan kuren en aangezien je rust nodig hebt had ik de kuur beetje verkort zodat alles nog in de planning viel dit is een leuk schema voor 8 week

1e week 2 stuk in de ochtend
2e week 4 stuks ochtend en middag
3e tot 5e week 6 stuk ochtend middag avond
6e week 5 stuk 2 ochtend 2 middag 1 avond
7e week 4 stuk 2ochtend en 2middag
8e 3stuk tegelijk
nakuur clomid elke dag 50 mg direct naar de dbol kuur 3 week heb ik gedaan

Laatst bewerkt:
20mg dianabol is voldoende, ik zou wel even wachten met de proviron en de dosis houden op 1 tablet per dag = 25mg

maar je moet het zelf weten; maar jij wil 6 kg winnen...

succes

volgende keer injecteren vriend, stelt niks voor en is kwalitatief veel beter

Juriaan zei:
Ieder lichaam is anders. OKe 6 kg schone spiermassa is onmogelijk. Maar 6 kg aankomen is best mogelijk. Zelf vind ik 20 mg ook aan de lage kant en zou toch voor 30-50 mg kiezen.

Indien je voldoende rust neemt hoef je je dosering niet op te schroeven als je receptoren weer ''schoon'' zijn.

Ik heb met mn eerste kuurtje dbol only zon 10 kg gegaind, daarvan was ongeveer de helft vocht/vet. Dus 6 kg schone massa gainen met orals zou wel mogelijk zijn. Ik zat btw op 50 mg/dag.

RIDDICK zei:
ik heb net een dbol kuur achter de rug geloof me was ook mijn eerste kuurtje en je hoeft echt niet boven de 30 mg per dag te gaan en je kan ook wel 8 week gaan ik deed 6 omdat ik besloten had binnenkort weer te gaan kuren en aangezien je rust nodig hebt had ik de kuur beetje verkort zodat alles nog in de planning viel dit is een leuk schema voor 8 week

1e week 2 stuk in de ochtend
2e week 4 stuks ochtend en middag
3e tot 5e week 6 stuk ochtend middag avond
6e week 5 stuk 2 ochtend 2 middag 1 avond
7e week 4 stuk ochtend en middag
8e 3stuk tegelijk
nakuur clomid elke dag 50 mg direct naar de dbol kuur 3 week heb ik gedaan

succes als je nog vragen hebt kun je me altijd toevoegen op msn zijlstra80@hotmail.com

man man man waar praat je over.... ten eerste praten we hier niet in stuks maar in mg. er zijn namelijk 5 mg tabletten en 10 mg tabletten...

ten tweede is het op en afbouwen van d-bol al zo lang zwaar achterhaald dat ik niet begrijp dat die gedachte bij mensen nog steeds leeft.

met alle respect riddick, maar als je adviezen geeft, weet dan wel waar je over praat, ipv gelul in de ruimte, dan houden we het niveau op het forum een beetje hoog he

Terug
Naar boven