Fitness Seller

Mijn poging tot afvallen

st3rv1s

Novice
Waardering
0
Lengte
1m71
Massa
94kg
Hallo!

Ik ben sinds kort bezig om redelijk wat te afvallen! Ik heb hier en daar al wat info gewonnen, maar hoor toch nog graag jullie mening.

Ik sport 5x per week - 3 sets van 20 herhaling op licht gewicht en elke dag een andere spiergroep gevold door 30 minuten crosstrainen op 70% van mijn hartslag. Na de training neem ik altijd een whey isolaat.

Voor de rest vermijd ik koolhydraten waar het mogelijk is en probeer ik alleen complexe koolhydraten binnen te krijgen.

-ontbijt-
whey isolaat + brinta

-lunch-
2x volkoren boterham met kipfilet en sla OF pindakaas

-diner-
75g zilvervlies rijst met kipfilet en groentes, denk aan broccoli etc (zo'n 150-200g)

Als tussendoortjes neem ik vaak wat kiwi's of mandarijnen of eet ik een beetje cashewnoten en voor het slapen gaan een bak magere kwark (450g) met zwarte bessen siroop

Voor de rest drink ik alleen water, koffie of groene thee!

Graag hoor ik jullie op of aanmerkingen! :)

Je voedingsschema bestaat dus als ik het goed begrijp uit 3 vaste maaltijden?
Het is een aanrader om bijvoorbeeld per twee uur te eten. Het gevolg is dat je metabolisme hoger word.

Het is ook handig om de hoeveelheid voeding etc. uit te rekenen en gewoon een goed en gedetailleerd voedingsschema te maken. Bereken je basisbehoefte en pas daar je voedingsschema op aan (lees stickies).

Post dan nogmaals ;)

VB voedingsschema zit in bijlage

Bijlagen

veels te weinig man, zeker als je elke dag traint en elke dag 30min cardio

20 herhalingen is ook raar, ga gewoon stronglifts doen

Hallo!

Ik ben sinds kort bezig om redelijk wat te afvallen! Ik heb hier en daar al wat info gewonnen, maar hoor toch nog graag jullie mening.

Ik sport 5x per week - 3 sets van 20 herhaling op licht gewicht en elke dag een andere spiergroep gevold door 30 minuten crosstrainen op 70% van mijn hartslag. Na de training neem ik altijd een whey isolaat.

Voor de rest vermijd ik koolhydraten waar het mogelijk is en probeer ik alleen complexe koolhydraten binnen te krijgen.

-ontbijt-
whey isolaat + brinta

-lunch-
2x volkoren boterham met kipfilet en sla OF pindakaas

-diner-
75g zilvervlies rijst met kipfilet en groentes, denk aan broccoli etc (zo'n 150-200g)

Als tussendoortjes neem ik vaak wat kiwi's of mandarijnen of eet ik een beetje cashewnoten en voor het slapen gaan een bak magere kwark (450g) met zwarte bessen siroop

Voor de rest drink ik alleen water, koffie of groene thee!

Graag hoor ik jullie op of aanmerkingen! :)

ik zal cashew noten eruit halen zit veel vet in.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

wel, met stronglifts gain je ook VVM wat afvallen bevorderd. en als hij is afgevallen wilt hij ook wat massa? zo'n skelet is ook niks natuurlijk

Ja als hij ook voor VVM gaat is stronglift beter ja, maar dat zegt ie niet, en als je echt een hoog vet% hebt dan vind ik het niet gek dat je je eerst druk maakt om het vet :o.

correct me if im wrong

Ja als hij ook voor VVM gaat is stronglift beter ja, maar dat zegt ie niet, en als je echt een hoog vet% hebt dan vind ik het niet gek dat je je eerst druk maakt om het vet :o.

correct me if im wrong

met stronglifts kan je toch ook cutten?

als hij alleen ze KT veranderd van 3x20 oefeningen die geen vooruitgang brengen naar squaten en deadliften gaat ze verbruik alleen maar hoger worden en dus meer afvallen.

Zet em op!

• Topic Starter Topic Starter
Hij focust zich volledig op afvallen neem ik aan, dus veel reps is dan zo gek niet.

Dat is inderdaad mijn focus!

---------- Post toegevoegd Sun 29 Jan 2012 om 19:01 ----------

Zover ik weet en zoals het mij verteld is, is dat als ik wil afvallen

Veel en snelle herhalingen moet doen met licht gewicht - vandaar de 3 (of 4) keer 20 herhalingen!

De cashew noten eet ik juist om de vetten (omdat ik ze anders niet echt binnen krijg)

---------- Post toegevoegd Sun 29 Jan 2012 om 19:03 ----------

Je voedingsschema bestaat dus als ik het goed begrijp uit 3 vaste maaltijden?
Het is een aanrader om bijvoorbeeld per twee uur te eten. Het gevolg is dat je metabolisme hoger word.

Het is ook handig om de hoeveelheid voeding etc. uit te rekenen en gewoon een goed en gedetailleerd voedingsschema te maken. Bereken je basisbehoefte en pas daar je voedingsschema op aan (lees stickies).

Post dan nogmaals ;)

VB voedingsschema zit in bijlage

Bedankt voor het schema!

Ik eet inderdaad 3 wat grotere maaltijden per dag en daartussen eet ik wat fruit... denk aan 2 mandarijnen (om de 2 á 3 uur dus inderdaad)

Ik was van plan om in de middag nogmaals een eiwit shake met brinta te nemen en dan als tussendoortje een sneetje volkoren brood met kipfilet/pindakaas bijv om het wat 'vollediger' te maken.

Tevens neem ik de whey shakes met water, niet met melk

---------- Post toegevoegd Sun 29 Jan 2012 om 19:07 ----------

Bedankt! Het zal in ieder geval niet aan m'n inzet en motivatie liggen! ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven