XXL Nutrition

Mijn schema, ( kritiek nodig)

vince613

Cool Novice
Waardering
1
Beste BB's

Per 1 februari wil ik gaan bulken, laat ik het zo zeggen niet te overdreven bulken, dus zeg maar een clean bulk.

Ik sport nu 6 dagen in de week, 3 dagen kickbox, en 3 dagen fullbody w/o.

Ik zit nu alleen met een probleem, ik probeer een schema te maken, en zover ik het met mijn amateuristische ogen kan zien, vind ik het wel oke eruit zien, maar hier en daar mis ik wat dingen.

Nu mijn vraag aan jullie ervaren BB's, zouden jullie wat kritiek op mijn schema kunnen geven ? en misschien kunnen helpen met wat aanpassingen ?

Ik hoop snel wat te horen

Groeten

Vince

Foto's van mij komen maandag online

Bijlagen

Goed, maar ik zou 's ochtends wat meer eiwitten eten. 's Nachts word niet alleen je koolhydraat maar ook je eiwit voorraad uitgeput.. ook die moet 's ochtends aangevuld worden. Je kunt je eiwitinname daar al verhogen door je melk te verdubbelen naar een halve liter.

Wat betreft je supplementen, neem whey vóór je training. Whey (isolaat) word namelijk pas na een uur volledig opgenomen in je lichaam, en piekt na 120 minuten.. dat is waarom je het niet na je training neemt, dan ben je gewoon te laat.

Creatine 's ochtends is leuk, maar een oplaadfase is niet nodig. Als je het op trainingsdagen, deels voor en deels na je training neemt.. en de eerste week op rustdagen bij je ontbijt, zal je bloedwaarde hetzelfde niveau bereiken als met oplaadfase.

Eet je na je training helemaal geen fatsoenlijk koolhydraten meer?

Natuurlijk zijn eiwitten na je training belangrijk, dat zijn immers de bouwsteentjes voor je spieren. Echter zijn koolhydraten transporteurs (zeg maar de bouwvakkers) die eiwitten naar de spieren brengen. Ook koolhydraten na je training zijn dus zeer belangrijk voor herstel.

Verders vind ik dat je weinig eet.. iemand van 94 kilo, die 6 dagen per week sport.. moet volgens mij behoorlijk snel vet verbranden op 2900 kilocalorieën.

Hoop dat je hier wat aan hebt, succes! :thumbs:

Ik sluit me aan bij Ace, te weinig kcal voor iemand die zoveel sport. Er staat volgens de berekening dat je onderhoudsniveau 3383 kcal is, waarom dan 2950?

Het wordt mij niet duidelijk of, en waarin, die kipfilet en kalkoenfilet gebakken wordt. Mijn tip: (extra) maagdelijke olijfolie. Ook dat hoort in een goed voedingsschemate staan.

Cashewnoten in de avond is een goed. Zij bevatten veel aminozuren.

• Topic Starter Topic Starter
Hartelijk bedankt voor de reacties ! het bakken van het vlees met olie ga ik zeker doen, alleen zie ik dat er niet tussenstaan, en mijn creatine neem ik in met bosbessensap, voor de rest heb ik kleine aanpassingen gedaan, ik hoop dat hij nu goed is.

Mvg

Vincent

Bijlagen

Terug
Naar boven