Fitness Seller

Minder honger.

jefba

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
71kg
Vetpercentage
15%
Beste bb'ers.

Begin te merken dat mijn eetlust langzaam aan het verminderen is.
Geen idee waarom want ik ben nog steeds bezig met krachttraining en verder dezelfde handelingen per dag als normaal. Toch eet ik zeker een aandoenlijk stuk minder dan even geleden. En dan heb ik het met name even over de honger die ik altijd heb na een tijd. Dus niet dat ik gewoon ben gaan minderen met eten ofzo uit het niets.
Zou dit kunnen relateren naar afgenomen spiermassa? Zodat ik minder calorieen verbrand of iets met het metabolisme?

Mischien klinkt dit als een vage vraag maar ik vind het een indicatie dat het niet de goeie kant op gaat :p

Kun je wat meer vertellen? Het kan aan heel veel dingen liggen denk ik.
Stress, gemoedstoestand, aantal oefeningen, bedtijden, eettijden etc.

Als ik zelf geen honger heb, kan je toch alsnog gewoon eten? wanneer je misselijk bent is het wel genoeg bij mij:)

Ben je aan het cutten of aan het bulken? Wat is je onderhoud?

Minder spiermassa is lager metabolisme, maar dat zijn echt geen gigantische verschillen. Eigenlijk zijn dat maar minimale stapjes. Als je kilo's bent afgevallen neem je ook dagelijks minder gewicht met je mee waardoor je ook wat minder verbrandt.

Verhoog je maaltijdfrequentie. Zonder fratsen is dit de meest eenvoudige manier om meer cal's binnen te krijgen. Wat ook fantastisch werkt is het eten van een grote maaltijd eens per week. Het idee hierachter is dat je maagwand wordt uitgerekt en dat je door de grote hoeveelheid schoon voedsel een metabolisme-impuls krijgt. Het is dan wel zaak dat je eet tot je gaat kokhalzen. De naam achter deze methode heet forcefeeding en vaak wordt als regel gebruikt dat je voor een forcefeedmaaltijd een hele kip naar binnen moet werken.

Eet je wel gevarieerd? Ik zou bijvoorbeeld ook geen zin meer hebben in een maaltijd als het mijn 5e rijstmaaltijd van de dag is voor maanden achtereen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben momenteel aan het bulken.
Ben 1.80 en 70 kg.
Eet 3000-3500 calorieen per dag.
Ik eet niet heel gevarieerd. gewoon veel kip/kwark/fruit/melk/pindakaas avond eten.
Qua uiterlijk merk ik neit veel van spierverlies dus daar kan het naar mijn mening dan ook niet echt aan liggen dan...
Natuurlijk kan ik me gewoon vol proppen met voedsel alleen wat ik probeerde aan te duiden is dat ik voorheen gewoon veel honger had en veel at en nu me eetlust enorm aan het verminderen is zonder enige verklaring.
Ik doe nog steeds dezelfde oefeningen.
Zouden de eettijden er veel mee te maken hebben? Heb wel iets minder frequent gegeten als normaal. maar wel net zo veel. Niet meer verspreid over 6-7 maaltijden per dag maar 3-4.

Als dit het probleem is zal ik me weer gaan focussen op 6-7 maaltijden per dag.

Greets

Ge
Hoe train je?
Overtraining zorgt vaak voor een afgenomen eetlust.
Eet je niet te.veel eiwitten en vetten?
Dit zorgt vaak ook voor minder eetlust.

Ge
Hoe train je?
Overtraining zorgt vaak voor een afgenomen eetlust.
Eet je niet te.veel eiwitten en vetten?
Dit zorgt vaak ook voor minder eetlust.

Overtraining is toch dat je meteen last hebt van je spieren tijdens of heel vlak na de training?
Ik heb altijd pas spierpijn na 1 of 2 dagen. Lijkt me geen overtraining
te veel eiwitten zou mischien kunnen, eet denk rond de 200 gr eiwitten per dag.

200 gram eiwitten is sowieso wat veel. Eiwitten blijven lang in de maag en verzadigen dus langer.
2 gram volwaardige eiwitten per kilo lichaamsgewicht is zeker genoeg

Ik ben momenteel aan het bulken.
Ben 1.80 en 70 kg.
Eet 3000-3500 calorieen per dag.
Ik eet niet heel gevarieerd. gewoon veel kip/kwark/fruit/melk/pindakaas avond eten.
Qua uiterlijk merk ik neit veel van spierverlies dus daar kan het naar mijn mening dan ook niet echt aan liggen dan...
Natuurlijk kan ik me gewoon vol proppen met voedsel alleen wat ik probeerde aan te duiden is dat ik voorheen gewoon veel honger had en veel at en nu me eetlust enorm aan het verminderen is zonder enige verklaring.
Ik doe nog steeds dezelfde oefeningen.
Zouden de eettijden er veel mee te maken hebben? Heb wel iets minder frequent gegeten als normaal. maar wel net zo veel. Niet meer verspreid over 6-7 maaltijden per dag maar 3-4.

Als dit het probleem is zal ik me weer gaan focussen op 6-7 maaltijden per dag.

Greets

volgens mij geef je zelf al antwoord.

het is ook basis, verdiep je meer in eten en zorg vooral dat je er plezier in houdt (das mijns inziens de basis voor je toewijding)
probeer wel gevarieerder te eten en sta open voor nieuwe dingen.
en dat in combinatie met het omhoog schroeven van je frequentie gaat beslist vooruitgang boeken.

volgens mij geef je zelf al antwoord.

het is ook basis, verdiep je meer in eten en zorg vooral dat je er plezier in houdt (das mijns inziens de basis voor je toewijding)
probeer wel gevarieerder te eten en sta open voor nieuwe dingen.
en dat in combinatie met het omhoog schroeven van je frequentie gaat beslist vooruitgang boeken.

Ja maar, ik train nu 6 maanden en heb altijd zo gegeten. Dus niet met veel variatie en had toch altijd flinke honger en kon goed eten. Ik hoop dat ik in de loop van de week me honger weer terug krijg. Ik prop me nu gewoon vol al heb ik geen honger en dna zien we wel of ik mijn oude ritme weer terug krijg.

Heb ik ook een poos gehad... na een tijdje ging dit wel weer over en kon ik weer eten als een beest.

Ik heb hier ook wel eens last van gehad. Heel lastig want hoe slechter je eet hoe slechter je je voelt. Dit merk je dan ook erg aan hoe je lichaam eruit ziet en hoe je gaat in de sportschool. Zoals hier boven al genoemd is moet je gevarieerd eten. Wat ik altijd doe als ik geen hap door mn keel krijg dan eet ik wat studentenhaver, is heel voedzaam en best lekker.

Ik heb hier ook wel eens last van gehad. Heel lastig want hoe slechter je eet hoe slechter je je voelt. Dit merk je dan ook erg aan hoe je lichaam eruit ziet en hoe je gaat in de sportschool. Zoals hier boven al genoemd is moet je gevarieerd eten. Wat ik altijd doe als ik geen hap door mn keel krijg dan eet ik wat studentenhaver, is heel voedzaam en best lekker.

PRECIES wow, dit heb ik helemaal op dit moment.
Ik voel me inderdaad wat minder lekker in me vel , en me prestaties is ietwat afgenomen.
Denk zelf niet dat het met overtrainen te maken heeft , want deze symptomen komen daar ook in voor.
Zal eens wat vettigs gaan eten gewoon omdat het kan!
Het gevarieerd eten ga ik zeker meenemen!

Thx iedereen

dit gaat bij mij hand in hand met slecht slapen en een rothumeur.
ik neem dan een week rust van training en probeer goed te eten maar niet aan mijn voedingsschemahouden. geeft me mentaal en fysiek een enorme boost en kan de week erop weer volop gainen (vaak zelfs meer dan voordat ik het kreeg!:)) heb dit overigens 2x gehad in 1,5 jaar dat ik train.

Terug
Naar boven