XXL Nutrition

Minder illegale downloads op het internet

Masterhit

Monstrous Giant
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
1.032
online_piracy.jpg

Het aantal bezoeken aan illegale downloadsites op het internet is het voorbije jaar met 12,7 procent gedaald. Volgens de krant De Morgen is dat een gevolg van de strengere acties tegen illegale sites in combinatie met het groeiende succes van legale alternatieven.

‘Dat steeds meer mensen het illegale downloaden voor legale alternatieven ruilen, laat zich ook op het terrein voelen. De muziekindustrie lijkt zich langzaam te herstellen’, zegt Olivier Maeterlinck van de Belgian Entertainment Association (BEA) in de krant.

Onder meer Spotify en Deezer zijn legale alternatieven illegale downloadsites. Ook het ‘op aanvraag’-aanbod van films of tv-programma’s zit in de lift.

De directeur van de BEA waarschuwt wel voor overdreven optimisme. ‘We zijn er nog lang niet. Het duurde anderhalf jaar voor we er in zijn geslaagd om The Pirate Bay te blokkeren. In internettijden is dat een eeuwigheid. In de toekomst moet het veel sneller kunnen’, klinkt het. (nieuwsblad)

:orly:

Ik geloof er geen reet van.
Ik vraag me echter af waarom ze dan zo'n berichten de wereld insturen? Om te bewijzen aan hun oversten dat ze hun loon echt verdienen?

---------- Post toegevoegd 21 October 2013 om 12:35 ----------

PS: je moet echt wel van dat zinnetje houden: "het heeft een 1,5 jaar geduurd alvorens we Pirate Bay konden blokkeren. So funny. Het woordje proxy kennen ze blijkbaar niet. Wat een bende uilskuikens.

Ik geloof er geen reet van.
Ik vraag me echter af waarom ze dan zo'n berichten de wereld insturen? Om te bewijzen aan hun oversten dat ze hun loon echt verdienen?

---------- Post toegevoegd 21 October 2013 om 12:35 ----------

PS: je moet echt wel van dat zinnetje houden: "het heeft een 1,5 jaar geduurd alvorens we Pirate Bay konden blokkeren. So funny. Het woordje proxy kennen ze blijkbaar niet. Wat een bende uilskuikens.

Hoezo zou je er niks van geloven? Sinds ik Spotify heb is mijn download gebruik gehalveerd. Met mij vele andere mensen waarbij dit hetzelfde is. Zelfde voor Netflix (wat ik niet heb).

Ik vind het niet gek dat er veel illegale films enz. worden gedownload. Op dvd's krijg je 'Piraterij is een misdrijf!' te horen en te zien en soms ook reclame van andere films. Belachelijk, dat ze dit flikken bij de kopers.

Laatst bewerkt:
Het gratis downloaden van muziek en films vind ik een normale evolutie. De film-en muziek industrie heeft het aan zichzelf te danken:
Zangers maken albums met 12 liedjes waarvan er 1 liedje goed is. Je betaalt dus 20 euro voor een k*t cd
De prijs van een filmticket steeg van 4 euro naar 10 euro op 4 jaar tijd. Echter daalde de kwaliteit van de bioscoopzaal. Het reclameblok duurde vroeger 5 a 10 minuten, nu 44 minuten!!! Dus daar haalt de bioscoop ook geld uit.
De acteurs verdienen absurd veel geld. Laat ons eerlijk wezen, 500 miljoen DOLLAR voor een film, dat is toch echt niet meer logisch. Dit drijft de prijs van het maken van de film enorm op waardoor ze hun winsten wel ergens moeten halen.

Ik kocht vroeger nooit cd's, dus aan mij verdienden ze geen geld. Nu ik dus hun muziek download, verliezen ze dus ook geen geld aan me.

Laatst bewerkt:
Momentje even me download opstarten..
wat ?

Ik vind het niet gek dat er veel illegale films enz. worden gedownload. Op dvd's krijg je 'Piraterij is een misdrijf!' te horen en te zien en soms ook reclame van andere films. Belachelijk, dat ze dit flikken bij de kopers.

+1. Enkel voor het gebruiksgemak zou je al downloaden ipv film kopen. Bij een gekochte dvd duurt het 10 minuten vooraleer je de film kan bekijken :p.

+1. Enkel voor het gebruiksgemak zou je al downloaden ipv film kopen. Bij een gekochte dvd duurt het 10 minuten vooraleer je de film kan bekijken :p.

In onze videotheek kon men een paar jaar geleden drie nieuwe films huren voor 7 euro.
Een jaar later werd het 5 euro per film. Nu zitten ze aan 7 euro per film. Serious?????

Videotheken zijn dan ook wel gedoemd om te verdwijnen. Nu meer en meer mensen internet + digitale tv hebben, lijkt het me een outdated concept. In ieder geval echt wel belachelijke prijzen...

Alleen als het om Somaliërs of hippie activisten gaat.

Neen, zelf Somalische piraten hebben gelijk met hun acties. Hun hele economie is om zeep omdat Europa daar de hele boel overbevist en plaatselijke bevolking geen enkele vis meer kan vangen. Erger nog, onze "gerecycleerde" elektrotoestellen werden daar gedumpt net voor de kust waardoor de vissen dicht bij de kust zo goed als uitgestorven zijn. Die piraten trachten gewoon te overleven. Onze vissersboten hebben daar geen reet te zoeken.

Neen, zelf Somalische piraten hebben gelijk met hun acties. Hun hele economie is om zeep omdat Europa daar de hele boel overbevist en plaatselijke bevolking geen enkele vis meer kan vangen. Erger nog, onze "gerecycleerde" elektrotoestellen werden daar gedumpt net voor de kust waardoor de vissen dicht bij de kust zo goed als uitgestorven zijn. Die piraten trachten gewoon te overleven. Onze vissersboten hebben daar geen reet te zoeken.
True,
geen enkel weldenkend mens heeft iets te zoeken in en rond Somalië.

Terug
Naar boven