wauter
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 1.580
Het gratis downloaden van muziek en films vind ik een normale evolutie. De film-en muziek industrie heeft het aan zichzelf te danken:
Zangers maken albums met 12 liedjes waarvan er 1 liedje goed is. Je betaalt dus 20 euro voor een k*t cd
De prijs van een filmticket steeg van 4 euro naar 10 euro op 4 jaar tijd. Echter daalde de kwaliteit van de bioscoopzaal. Het reclameblok duurde vroeger 5 a 10 minuten, nu 44 minuten!!! Dus daar haalt de bioscoop ook geld uit.
De acteurs verdienen absurd veel geld. Laat ons eerlijk wezen, 500 miljoen DOLLAR voor een film, dat is toch echt niet meer logisch. Dit drijft de prijs van het maken van de film enorm op waardoor ze hun winsten wel ergens moeten halen.
Ik kocht vroeger nooit cd's, dus aan mij verdienden ze geen geld. Nu ik dus hun muziek download, verliezen ze dus ook geen geld aan me.
Zitten toch een paar argumenten tussen waarbij ik me ernstig vragen stel:
-Als je CD's koopt waarvan er maar één liedje goed is, waarom koop je hem dan? En als de artiest maar één goed liedje kan zetten op een CD zoek je verkeerd.
-De prijsstijging voor een filmticket is grotendeels te danken aan het feit dat er minder word gegaan naar de bioscoop (ook al stijgen de bezoekerscijfers de laatste jaren, je kan je afvragen wat die zouden geweest zijn als al de mensen die downloaden effectief naar de film in de bioscoop gingen zien) Daarnaast is er de laatste jaren ook fors geïnvesteerd in nieuwe technieken en dat geld willen ze natuurlijk ergens vandaan halen.
-Ik ben nog nooit naar een film geweest waar de reclameblok 45 minuten duurde, meestal is dit 20 minuten ofzo denk ik al kijk ik natuurlijk niet naar de klok.
-Ten eerste is het loon argument van 500 miljoen dollar voor een film heel erg overdreven. Ik denk dat Robert Downey junior nu de beste betaalde acteur is met 50 miljoen dollar voor the avengers en niet elke acteur verdient zoveel voor een filmrol hoor.
Er is overigens maar één echte reden waarom mensen downloaden. Als je het gratis kan krijgen zonder veel problemen, waarom zou je er dan voor betalen?