MuscleMeat

Misschien bewijs dat we ons in een computersimulatie bevinden

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nice

Klopt, maar dan schopt het het standpunt van de TS wel meteen de grond in omdat het momenteel nog niet mogelijk is. Toch?

denk eerder dat het gaat over het vormen van planeten, zonnestelsels, melkwegstelsels,...

universum is groter dan planeet aarde :)

Mij pakken ze niet, ik heb een hoedje van alufolie

Illuminati.

• Topic Starter Topic Starter
niet echt overeenkomend met het echte universum dus

Jawel, Planck tijd, (en lengte, enz. de kleinste natuurkundige eenheid die te meten valt) ook ons universum heeft een "stapje"/bit voor de progressie van tijd. Maar of dat aan onze gebrekkige meetkundigheid of vooral natuurkundigheid ligt of aan het universum zelf is voorlopig nog niet helemaal duidelijk.

Kixat zei:
Wie heeft degene geprogrammeerd die de simulatie geprogrammeerd heeft? :rolleyes:
Eindeloze redenatie hier aan te koppelen.
Ja mooi is dat toch? Op die manier valt er weinig te claimen over onze werkelijkheid want je moet er steeds buiten stappen om er iets zinnigs over te beweren en dat lukt dus niet. En zo blijft er in ieder geval vanalles open. (behalve zo'n raar Godsbeeld)

Over AI, ja waar begint bewustzijn. Ook in je thuiscomputer kun je een neuraal netwerk bouwen (dus zonder vooringegeven antwoorden maar iets dat alles leert) en dat kun je zo complex maken als je wilt slechts beperkt door hardware. Ons brein is niets anders, heeft slechts een veel groter aantal neuronen dan voorlopig kan met een computer en ons brein is ook veel beter voorbereid op z'n taak. Maar de vraag is dus, waar begint bewustzijn/AI en waar niet? Voor mij is dat niet zo duidelijk.

Jawel, Planck tijd, (en lengte, enz. de kleinste natuurkundige eenheid die te meten valt) ook ons universum heeft een "stapje"/bit voor de progressie van tijd. Maar of dat aan onze gebrekkige meetkundigheid of vooral natuurkundigheid ligt of aan het universum zelf is voorlopig nog niet helemaal duidelijk.

heb het over relativiteit, dat de snelheid van vooruitgang van tijd van een object afhankelijk is van zn snelheid.

Kan zijn dat ze dit in de simulatie hebben ingebouwd, maar de beschrijving deed me anders vermoeden.

Volgens mij bestaan systemen met een volledig eigen bewustzijn nog niet? AI word gewoon vol gestopt met mogelijke antwoorden en "leert" van nieuwe informatie maar zal altijd bepaalde antwoorden geven. Echt zelf een leuk verhaaltje verzinnen doet het niet.

*ik studeer geen ict of iets maar heb dit een tijd terug gelezen*

Zelfde verhaal dat computers de eigenschap 'random' ook niet kunnen.

• Topic Starter Topic Starter
heb het over relativiteit, dat de snelheid van vooruitgang van tijd van een object afhankelijk is van zn snelheid.

Kan zijn dat ze dit in de simulatie hebben ingebouwd, maar de beschrijving deed me anders vermoeden.

Denk het niet, denk dat die nagebouwde simulaties (do you see what I did there) heel simplistisch zijn. Zwaartekracht en nog een paar nagebootste wetten, paar miljoen/miljard deeltjes of eenheden met eigenschappen, energiebalans, evolutie van een systeem op enorm parallel rekenende supercomputers. Is mooi "onderzoek" dit soort deeltjes simulaties, soort afsteken van vuurwerk voor nerds. Maar het punt is denk ik dat zo'n simulatie maken op je computer heel veel bijkomstige overeenkomsten heeft met het echte universum die er op zich niet moedwillig in zijn gestopt. Dat zal het punt zijn denk ik (behalve sensatie) maar ik heb de publicatie ook nog niet gelezen.. :o

What is the Matrix?

Haha, dit was mijn filosofie toen ik 16 of 17 was.:roflol: Mens creëert computer en simuleert uiteindelijk het universum, waardoor je een universum in een universum krijgt, enz.:o Wel grappig als ik eraan terugdenk.

Ik snap helaas geen reet van de onderbouwing in de paper.

Een oud idee wat eerder vragen verlegd dan dat het deze beantwoord. Zolang er geen enkele reden is om te geloven dat dit klopt is de enige rationele positie om hier niet te veel van te denken want zo kan je 100 ideeën hebben over de afkomst van ons heelal die net zo aannemelijk zijn en waar "mischien bewijs" voor is te vinden.

Doet me denken aan die slechte film Existenz

"thought experiment"

NEXT!

Jezus wat een onzin......

Shit man dit verklaart een hoop.

Klopt, maar dan schopt het het standpunt van de TS wel meteen de grond in omdat het momenteel nog niet mogelijk is. Toch?

neen want het artikel draait om de mogelijkheid dat wij in een simulatie leven,niet dat we zelf al in staat zijn om zo'n simulatie op te richten.

Ik dacht vroeger wel altijd dat mijn leven zich in een fim afspeelde (wel een slechte btw)

Terug
Naar boven