XXL Nutrition

Mobiel telefoon lease bij abonnement. Wat zijn de voor en nadelen?

z1000

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
2.502
Lengte
1m85
Vetpercentage
Ik zie dat veel providers een aan abonnement aanbieden waarbij de gebruiker de telefoon least.

Dit is nieuw voor mij.

Wat zijn hiervan de voor en nadelen?

zal wel iets zijn waarbij je net zo hard genaaid wordt als bij die gratis telefoons met enorme hoge abbokosten.

Geen voordelen alleen maar nadelen.gewoon abbo bij tmobile of tele2 nemen

• Topic Starter Topic Starter
Wat zijn concreet de nadelen?

Is het daadwerkelijker goedkoper?

Niet goedkoper. Lease heeft alleen voordeel dat je telefoon meestal gelijk verzekerd is. Verder betaal je natuurlijk een maandelijks bedrag en geen bedrag in één keer.

Het grootste nadeel is dat je je telefoon in moet leveren nadat je abbo af is gelopen. Een gekochte telefoon kan je verkopen voor meestal nog een aanzienlijk bedrag.

Als je zuinig op je telefoon kan zijn zal ik altijd een telefoon gewoon kopen.

Niet goedkoper. Lease heeft alleen voordeel dat je telefoon meestal gelijk verzekerd is. Verder betaal je natuurlijk een maandelijks bedrag en geen bedrag in één keer.

Het grootste nadeel is dat je je telefoon in moet leveren nadat je abbo af is gelopen. Een gekochte telefoon kan je verkopen voor meestal nog een aanzienlijk bedrag.

Als je zuinig op je telefoon kan zijn zal ik altijd een telefoon gewoon kopen.

nope niet waar je moet gewoon apart verzekeren. je hebt gewoon garantie op tel.. maar als jij hem laat vallen of waterschade of wat dan ook heb door jou toedoen mag je gewoon zelf dokken.

dat hoeft niet persee hoor. je betaald vaak 15/20% van de dan geldende dagwaarde en mag je hem houden.

ik heb zelf nu ook lease. betaal net zoveel als mijn vorige 2 jarig contract. toen moest ik toen de tijd 200 euro bij betalen voor mob.. nu niet. betaal eerste 12 maanden 20 daarna 40. (betaalde ook al 40) dus ben nu goedkoper uit

Voordeel: Je betaalt niets voor de telefoon extra en er zit een heel service plan omheen dat als je iets gebeurt je binnen een x aantal uren een vervangend toestel hebt en je hebt altijd de nieuwste telefoon (je levert hem dus in op het einde van je contract en kan een nieuwe uitzoeken)

Nadeel: Vele hogere prijs per maand, de telefoon is niet van jou dus na het contract moet je hem of inleveren of overkopen van de provider.
Je wordt op deze manier geforceerd om een verzekering te kopen want stel je telefoon valt uit je handen of wordt gejat dan betaal je 2 jaar voor een telefoon die je niet meer hebt en je moet een telefoon vervolgens overkopen die je niet meer hebt.

Ik bedank ervoor. Simonly van ben gehaald (prima cheap rn per maand opzegbaar) en gewoon los toestel. Mijn telefoons zijn na 1 a 1.5 jaar sowieso wel vaak gelazerd enzo. Als je m een keer goed laat stuiteren draai je op voor de kosten, ookal werkt ie nog wel. Ze willen m weer netjes terug na je contractperiode

Terug
Naar boven