XXL Nutrition

Mobiele revolutie

BeUrt

Freaky Bodybuilder
Waardering
335
Lengte
1m82
Massa
84kg
Ik vind het interessant om de laatste nieuwtjes over mobiel internet / tablets / smartphones wat te volgen. Helaas heb ik weinig of geen vrienden die deze interesse delen.
Vandaar een topic hierover. Mijn bron is zdnet.be en check het elke dag (ja via smartphone ;)). Leuk om even over te speculeren enzo.

Vandaag in het nieuws:

Chinese interesse in belgische mobiele licentie

Sony kondigt spelplatform voor android aan

4G licenties verkocht in het najaar dus, vraag me af wanneer we het dan ook daadwerkelijk gaan zien werken in Belgie. Belgacom zou er al klaar voor zijn, van de rest verwacht ik weinig. Ik vraag me ook af of die chinezen, indien een licentie, met vers geld ons sneller aan een 4G netwerk kunnen helpen.

interessant topic, abotje nemen.

Er is nog lang niet genoeg geld verdient aan 3g, de abo prijzen zijn dan ook nog steeds veel te hoog.

Ik verwacht daarom ook niet dat 4g binnekort komt, ook al is de techniek er al.

• Topic Starter Topic Starter
Er is nog lang niet genoeg geld verdient aan 3g, de abo prijzen zijn dan ook nog steeds veel te hoog.

Ik verwacht daarom ook niet dat 4g binnekort komt, ook al is de techniek er al.

4G duurt sowieso nog langer dan een jaar volgens mij, maar die gaat er wel komen hoor. BASE (kpn) wou zelfs 3G overslaan en meteen naar 4G gaan. Telenet is al aan het experimenteren met 4G. Elke operator is ermee bezig, omdat iedereen weet dat het de toekomst is. 4G geeft mogelijkheden voor allerlei toepassingen geintegreerd in auto's enzovoort.

En vraag = aanbod. In de toekomst zal elke smartphone wel 4G zijn uitgerust.

mijn mobieltje is ook een revolutie begonnen, na 10 uur werken legt hij het werk erbij neer en gaat hij slapen

dus ik volg want binnen dit en 6 maanden zal ik er toch een nieuwe nodig hebben

4G duurt sowieso nog langer dan een jaar volgens mij, maar die gaat er wel komen hoor. BASE (kpn) wou zelfs 3G overslaan en meteen naar 4G gaan. Telenet is al aan het experimenteren met 4G. Elke operator is ermee bezig, omdat iedereen weet dat het de toekomst is. 4G geeft mogelijkheden voor allerlei toepassingen geintegreerd in auto's enzovoort.

3G zit nu toch ook al in bepaalde auto's verwerkt BMW heeft volgens mij een auto met ingebouwde 3G te herkennen aan de haaie vin op het dak als 3G ontvanger ;)

3G zit nu toch ook al in bepaalde auto's verwerkt BMW heeft volgens mij een auto met ingebouwde 3G te herkennen aan de haaie vin op het dak als 3G ontvanger ;)

Op vlak van auto's ben ik een leek, maar ik denk dat 4G algemeen heel wat met zich mee gaat brengen! Integratie in de nieuwe toekomstTV's van google en apple bv om rechtstreeks te streamen. Wie weet

ik check elke dag tweakers.net en hardware.info

Weet eigenlijk niet eens wat 3G betekent :o Ik dacht supersnel internet ofzo :o

een jongen die ik ken werkt bij bedrijf en die zijn al 4g masten aan het plaatsen.

Weet eigenlijk niet eens wat 3G betekent :o Ik dacht supersnel internet ofzo :o

3G gaat tot 1Mps, 4G tot 1Gps.

en nu ga ik studeren

---------- Toegevoegd om 18:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:24 ----------

een jongen die ik ken werkt bij bedrijf en die zijn al 4g masten aan het plaatsen.

Welk bedrijf? En masten plaatsen? Worden de oude niet gewoon aangepast :o

Dat is een theoretische maximum bandbreedte, houd er rekening mee dat veel apparaten (vooral telefoons) zulke snelheden binnenkort nog niet gaan halen vanwege hardwarelimieten. Een hoge netwerksnelheid is leuk, maar normaal gesproken moet data ook nog opgeslagen of verwerkt worden.

Bedenk ook dat 1 Gb/s = 128 MB/s, dan klinkt het al wat minder indrukwekkend.

Hoop dat Nokia overstapt op Android

Terug
Naar boven