MuscleMeat

Moederboord naar de klote?

Peanuthead95

Gargantuan Beast
Elite Member
15 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
5.950
Lengte
1m70
Massa
98kg
Net een 550 watt voeding gekregen, zo kon ik m'n oude pc weer oplappen. Alles in elkaar gezet, alles draait prima (ventilatoren draaien, CPU en GPU draaien, etc) alleen tover ik geen beeld op het scherm met zowel de onboard aansluiting als de ingepluggde GPU. Ik heb wel een kleine kortsluiting gehad (gebeurde niet zoveel, pc draaide gewoon verder), maar ik vermoed dat de mobo nu daar de klote is.

Monitoren detecteren wel dat er iets ingeplugd is maar krijgen geen signaal.

Suggesties?

Heb je wel de voeding op je videokaart gezet?

Kan van alles zijn. Kapot mb, geheugen, harde schijf, bios batterij leeg. Probeer onderdelen uit te sluiten.

Sluit pc compleet aan met alle onderdelen en sluit defecte onderdelen uit door ze eraf te halen stuk voor stuk, tot je het defecte onderdeel vind.

• Topic Starter Topic Starter
geen piepjes wanneer je de pc aanzet?

Iemand?

Was je vorige voeding ook 550 watt? Ik heb ooit een ook zoiets gehad en toen bleek me voeding niet sterk genoeg te zijn voor me videokaart.

Was je vorige voeding ook 550 watt? Ik heb ooit een ook zoiets gehad en toen bleek me voeding niet sterk genoeg te zijn voor me videokaart.
De vorige was nog minder, dus daar ligt het zeker niet aan.
zeker weten alles aangesloten, zoals bijv de 4-pins aansluiting van je voeding?

http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/12v4pin.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Die zit erin.

Vermoedelijk video card fried.

---------- Post toegevoegd Sun 10 Feb 2013 om 14:28 ----------

Het kan ook zijn.....ben een keer die schroefjes vergeten in te doen, die tussen moederbord en je case zitten...die zorgen dat er geen kortsluiting plaats vindt.

Vermoedelijk video card fried.

---------- Post toegevoegd Sun 10 Feb 2013 om 14:28 ----------

Het kan ook zijn.....ben een keer die schroefjes vergeten in te doen, die tussen moederbord en je case zitten...die zorgen dat er geen kortsluiting plaats vindt.
Heb twee moederboorden geprobeerd met allebei ook een onboard GPU, krijgt ook geen beeld.

Hoe kreeg je kortsluiting in eerste instantie?
Al geprobeerd naar ouwe voeding terug te gaan?
Zit moederbord vast met speciale schroefjes of direkt vast aan je behuizing?

Hoe kreeg je kortsluiting in eerste instantie?
Al geprobeerd naar ouwe voeding terug te gaan?
Zit moederbord vast met speciale schroefjes of direkt vast aan je behuizing?
Geen idee, ik sloot alles aan, moederboord vloog in de fik :roflol:
Oude voeding is kapot, werkt niet meer. Vandaar een nieuwe gekocht. Mobo zit direct vast aan de behuizing.

Volgens mij heb je die nieuwe niet goed aangesloten, vandaar in de fik :P
Ik dacht dat er van die isolerende schroefjes tussen MB en behuizing moeten zitten

Volgens mij heb je die nieuwe niet goed aangesloten, vandaar in de fik :P
Ik dacht dat er van die isolerende schroefjes tussen MB en behuizing moeten zitten
Zou goed kunnen. MS-Tech voedingen staan ook niet bekend om hun betrouwbaarheid. Ga er morgen wel mee terug naar de winkel.

Bij mij moesten er inderdaad schroefjes tussen het moederbord en de behuizing, ik hoop niet dat je dat vergeten bent :roflol:

Jezus Christus, echt ongelofelijk dit. Een ander moederbord geprobeerd en andere RAM met dezelfde processor: geen beeld (ook onboard niet). Nieuw moederbord, andere processor: geen beeld.

Waar de **** kan het nog aan liggen?

Je beeldscherm. :trollface:

Terug
Naar boven