MuscleMeat

Moederboord naar de klote?

• Topic Starter Topic Starter
Heb er 2. Verschillende ports geprobeerd, VGA, HDMI en de VGA-port van 3 mobo's...
Of zie iets heel erg over het hoofd, of de hardware is gewoon totaal naar de klote en ik kan alles in de container fl*kkeren.

Tijdje geleden had ik dus hetzelfde probleem, bleek dus dat ik twee NIEUWE kapotte mobo's had. Komt niet vaak voor, maarja, p > 0, dus dan gebeurt het 'n keer.

Tijdje geleden had ik dus hetzelfde probleem, bleek dus dat ik twee NIEUWE kapotte mobo's had. Komt niet vaak voor, maarja, p > 0, dus dan gebeurt het 'n keer.
Wat zijn de kansen daar nou van.. Persoonlijk denk ik dat ik gewoon beter alles weg kan gooien en een nieuwe upgrade kit te kopen.. Een arme, niet werkende en niet lerende student heeft echter geen 180 euro klaarliggen voor dit soort geintjes :o

Wat zijn de kansen daar nou van.. Persoonlijk denk ik dat ik gewoon beter alles weg kan gooien en een nieuwe upgrade kit te kopen.. Een arme, niet werkende en niet lerende student heeft echter geen 180 euro klaarliggen voor dit soort geintjes :o
Ja, ik had de kans op ongeveer 0 geschat. Daarom ging ik er totaal niet van uit, echter na ontiegelijk veel uren klooien kon ik niks anders concluderen en ben ik lokaal maar direct 'n mobo gaan halen, en goh, het werkte.

Meer motivatie om een sponsor te zoeken, val nog 'n keer B&F lastig, vervang Jesse.

Laatst bewerkt:
sry peanut, ken wel veel over elektronica maar ken geen **** van pc's..

Een theorie: ligt het misschien aan de resolutie van mijn beeldschermen? Deze zijn namelijk 1080p, zowel de tv als de monitor. Waarschijnlijk wat ver gezocht, maar misschien staat de resolutie van mijn GPU te laag (lijkt me sterk, dan zou het nog moeten werken), dan wel te hoog?

Ik geef het op. GPU vervangen, nog steeds geen beeld.
Versleten: 3 mobo's, 2 processors, 4 RAM modules, 2 voedingen, 2 GPU's. Ofwel moeten een van elk allemaal kapot zijn of ik zie echt iets over het hoofd.

Ben er echter helemaal klaar mee nu :roflol:

Blijft de ventilator van de processor draaien als je de pc aanzet? Gaat er niks piepen?

Wat ik altijd doe wanneer een nieuwe of verbouwde pc niet werkt, uit de behuizing halen, en op een houten ondergrond alles weer opbouwen en dan aanzetten.

Moederbord, cpu, geheugen en de voeding los van de kast, dan heb je in ieder geval kortsluiting uitgesloten, dan moet het haast wel gaan draaien!

Blijft de ventilator van de processor draaien als je de pc aanzet? Gaat er niks piepen?
Uiteraard. Met de voeding is dan ook niets mis. Lampje gaat ook mooi branden op het mobo.
Wat ik altijd doe wanneer een nieuwe of verbouwde pc niet werkt, uit de behuizing halen, en op een houten ondergrond alles weer opbouwen en dan aanzetten.

Moederbord, cpu, geheugen en de voeding los van de kast, dan heb je in ieder geval kortsluiting uitgesloten, dan moet het haast wel gaan draaien!
Dit heb ik al gedaan, helaas draait het nog steeds niet.

probeer eens: pc uitzetten, je ram eruit halen en terug erin steken, goed aanduwen.
of anders de battarij van het moederbord 1minuut eruit en er terug in.

Ik denk dat het aan Peanut ligt. :(

Begin maar eerst is met je CMOS reset. Alles eruit, geen randapparatuur aansluiten. 1 geheugen bankje gebruiken. Liefst in testopstelling dus moederbord + voeding + proc + 1x ram (in juiste slot!!!) + cmos reset + alleen toetsenbord. Verder niks anders aansluiten dus geen chassis USB connectors, HDDs, DVD-spelers etc. Moederbord doe je aan door de + en - van de interne POWER pinnetjes te sluiten met bv een schroevendraaier.

Kijk / luister voor POST piepjes, druk je numlock op je toetsenbord om te zien of die reageert.

Ik heb dit al 10001x meegemaakt en uiteindelijk niks stuk :P

Begin maar eerst is met je CMOS reset. Alles eruit, geen randapparatuur aansluiten. 1 geheugen bankje gebruiken. Liefst in testopstelling dus moederbord + voeding + proc + 1x ram (in juiste slot!!!) + cmos reset + alleen toetsenbord. Verder niks anders aansluiten dus geen chassis USB connectors, HDDs, DVD-spelers etc. Moederbord doe je aan door de + en - van de interne POWER pinnetjes te sluiten met bv een schroevendraaier.

Kijk / luister voor POST piepjes, druk je numlock op je toetsenbord om te zien of die reageert.

Ik heb dit al 10001x meegemaakt en uiteindelijk niks stuk :P
Zal het even proberen.
Als de ventilator op de processor stopt met draaien vrijwel direct na het starten van de pc ligt dat niet aan de voeding maar aan kortsluiting ;)
De ventilator stopt ook niet ;)

Peanut is een Mac guy. :thumbup:

Als jij een Mac over hebt liggen die World of Warcraft kan draaien, draai ik met genoegen een dikke drol voor je over dit systeem en Windows en pleur ik het in de vuilnisbak :roflol:
Je kan er wel Windows opzetten via boot camp heb je iig al werkende hardware. :p

Terug
Naar boven