XXL Nutrition

Moeilijke honger voor het slapen gaan.

Look

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m93
Massa
83kg
Hallo DBB,

Als student leef ik redelijk onregelmatig en het komt regelmatig (hehe) voor dat ik tussen het avondeten en het slapen gaan niet kan eten. Dan zit ik gemakkelijk zo'n 5 uurtjes zonder maaltijd. Nodeloos om uit te leggen heb ik wel zin in een grotere hap dan zo'n bakkie kwark. Nou ben ik niet heel zwaar, dus een vetje kan er absoluut wel bij, maar die hoef ik in principe niet tenzij het mijn spiergroei ook verder bevorderd.

Met andere woorden, als ik dan naast m'n bakkie kwark nog andere dingen eet, zoals wat tosties, een weightgainer, of wat dan ook, helpt dat dan ook daadwerkelijk of resulteert dat in vet en worden slechts de eiwitten van de kwark de massa die ik zoek? En dan wellicht ook belangrijk, heb je een bron die dit ook daadwerkelijk aantoont?

Hoe zit het eigenlijk met eten voor het slapen gaan?

Vriendelijke bedankt!

Groet!

het beste is natuurlijk voor slapen gaan cassine of kwark te nemen, langzaam opnemende eiwitten

kwark bevat rond de 250 kcal voor 500 gram, als het in je voeding schema past, is dit geen probleem en kan je beter je maaltijden zo verspreid mogelijk doen, dus s avonds voor slapen gaan want in je slaap hersteld lichaam het meest,

Maar slimste is om een voeding's schema temaken, anders zit je misschien onder je kcal behoefte en gain je als nog bijna niks...

Laatst bewerkt:
En fl**ker dr wat vet door. Dat vertraagd de opname aanzienlijk

als er 5 uur tussen je avondmaal en je laatste maaltijd zit kun je er toch gewoon een extra maaltijd tussen doen?

• Topic Starter Topic Starter
als er 5 uur tussen je avondmaal en je laatste maaltijd zit kun je er toch gewoon een extra maaltijd tussen doen?

Dat komt er dus soms niet van. Dan is mijn vraag of het verstandig is om vlak voor het slapen gaan alsnog wat extra kcal te knallen of het maar als verloren kcal te zien.

Verloren kcal? Je lichaam is efficiënter dan dat

je totaal aantal cal moet kloppen... dus als je in je schema een maaltijd voorziet, na het avondmaal/ voor het slapen gaan maakt het niet uit of je dit om 8.00, om 10.00, of om 11.30 eet.

Terug
Naar boven