MuscleMeat

Mooi laptopje?

Jorin

Freaky Bodybuilder
Waardering
76
Bij alternate is deze laptop afgeprijsd en kost nu nog 600 euro.

http://www.alternate.nl/html/produc...5/?tn=BUILDERS&l1=Notebooks&l2=Alle+Notebooks

Vind het zelf een heel mooi ding, maar ben nou niet echt thuis in de laptop wereld. Heb veel verstand van desktops, maar laptops zijn onbekend terrein voor mij. Sowieso gaat hij niet gebruikt worden om intensief te gamen, daar is hij wss ook gewoon te zwak voor. Mij gaat het om de prijs/kwaliteit verhouding. Doe ik er dan goed aan om deze laptop te kopen?

uit ervaring (3 laptops hier thuis) kan ik vertellen dat acer zuigt

Wat ga je er mee doen ?

Acer is een goede desktop vervanger, en dit moet je letterlijk nemen.
't Is niet de bedoeling dat je deze elke dag mee naar je werk neemt bv, dan valt hij in no time uit elkaar.
Maar het zijn voor de rest wel goede laptops, voor de prijs heb je echt veel in je laptop steken.

't Hangt dus een beetje vanaf waarvoor je hem zou gebruiken.
Ik zelf heb 2 maanden geleden ook een redelijk dure acer gekocht maar ik gebruik hem dan ook enkel voor thuis, ik neem hem mee in de living, in de zomer neem ik hem mee buiten en nu staat hij gewoon op de buro en daar staat hij voornamelijk.

Maar je voelt dat dit geen laptops zijn voor elke dag 5x open en toe te doen en mee naar je werk nemen. Daarvoor zal je bij andere merken moeten gaan kijken.

Ga je hem dus enkel gebruiken voor thuis moet je echt niet twijfelen, daarvoor moet je zeker geen sony aanschaffen die 500euro duurder is.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga er voornamelijk mee downloaden via usenet, mee branden, beetje als multimedia dingetje gebruiken. Eigenlijk alleen voor in huis dus! En baka boko, wat is jouw ervaring met acer dan? Waarom zuigt het?

zou eerder voor een toshiba gaan

Ik ga er voornamelijk mee downloaden via usenet, mee branden, beetje als multimedia dingetje gebruiken. Eigenlijk alleen voor in huis dus! En baka boko, wat is jouw ervaring met acer dan? Waarom zuigt het?

Daar is hij zeker geschikt voor, 'k zeg het, daarvoor zijn het super laptop's, alleen niet voor overal mee te sleuren. Ik zou niet twijfelen.

Acer is een goede desktop vervanger, en dit moet je letterlijk nemen.
't Is niet de bedoeling dat je deze elke dag mee naar je werk neemt bv, dan valt hij in no time uit elkaar.
Maar het zijn voor de rest wel goede laptops, voor de prijs heb je echt veel in je laptop steken.

't Hangt dus een beetje vanaf waarvoor je hem zou gebruiken.
Ik zelf heb 2 maanden geleden ook een redelijk dure acer gekocht maar ik gebruik hem dan ook enkel voor thuis, ik neem hem mee in de living, in de zomer neem ik hem mee buiten en nu staat hij gewoon op de buro en daar staat hij voornamelijk.

Maar je voelt dat dit geen laptops zijn voor elke dag 5x open en toe te doen en mee naar je werk nemen. Daarvoor zal je bij andere merken moeten gaan kijken.

Ga je hem dus enkel gebruiken voor thuis moet je echt niet twijfelen, daarvoor moet je zeker geen sony aanschaffen die 500euro duurder is.

Ik heb een Acer voor school en sleur hem overal mee naar toe en doe hem vaak open en dicht..niks aan de hand;) ..ben ook niet de enige op school die dit doet.
Iedereen loopt altijd maar een merk af te zeiken als er een keer iets niet goed gaat maar als er iets goed gaat dan hoor je daar niks over, triest..;)

Ik zou kiezen voor een Sony Vaio of anders een macbook (waar je ook windows op kan zetten mocht je dat willen). Sowieso macbook = beste portables.

Die zitten denk wel in de wat duurdere pricerange

zou eerder voor een toshiba gaan

Waarom dan?

Ik heb een Acer voor school en sleur hem overal mee naar toe en doe hem vaak open en dicht..niks aan de hand;) ..ben ook niet de enige op school die dit doet.
Iedereen loopt altijd maar een merk af te zeiken als er een keer iets niet goed gaat maar als er iets goed gaat dan hoor je daar niks over, triest..;)

Dus jouw acer bevalt je wel? Gebruik je hem echt alleen voor schoolwerk of wat?

Ik zou kiezen voor een Sony Vaio of anders een macbook (waar je ook windows op kan zetten mocht je dat willen). Sowieso macbook = beste portables.

macbook is idd droom, maar wil je wat van prestatie's en een groot scherm ben je echt veel geld kwijt. Aan de andere kant, waarom zou je als amateur zo'n laptop moeten aanschaffen als het wat is voor te downloaden, msnnen en internetten?
En dit is net wat Jorin ermee gaat doet als ik het goed begrijp.

@Schaapiej ik vindt het zelf ook een super merk ( t is tenslotte men 2de laptop van acer ) maar hij voelt zeker niet aan als een Sony of dergelijke.

na een tijdje kappen ze gewoon met fatsoenlijk functioneren. Met name de hard drive en dvd drive ???

Dan valt er ook gewoon echt niet meer mee te werken? Of word de hdd zo sloom dat het gewoon fokking hinderlijk wordt. Als de dvd drive het niet meer doet bij mij zou dat balen zijn, want dat ding gaat overuren draaien

Dan valt er ook gewoon echt niet meer mee te werken? Of word de hdd zo sloom dat het gewoon fokking hinderlijk wordt. Als de dvd drive het niet meer doet bij mij zou dat balen zijn, want dat ding gaat overuren draaien

Na een tijdje wordt het systeem echt ****ing traag. Als je op firefox klikt gebeurt er letterlijk een half uur niks :rolleyes: mijn toshiba laptop uit 1998 is nog sneller. De DVD drive wordt niet meer gedetecteerd ondanks dat hij is vervangen. Het probleem met de drive hebben we maar bij 1 laptop gehad, maar alledrie werden ze super traag.

macbook is idd droom, maar wil je wat van prestatie's en een groot scherm ben je echt veel geld kwijt. Aan de andere kant, waarom zou je als amateur zo'n laptop moeten aanschaffen als het wat is voor te downloaden, msnnen en internetten?
En dit is net wat Jorin ermee gaat doet als ik het goed begrijp.

@Schaapiej ik vindt het zelf ook een super merk ( t is tenslotte men 2de laptop van acer ) maar hij voelt zeker niet aan als een Sony of dergelijke.
Tegenwoordig kopen veel studenten een macbook, je hoeft niet een pro te kopen een gewone macbook heb je al vanaf 999 dacht ik. En als het toch alleen voor downloaden, msnnen en internetten is dan volstaat dat perfect. Ik wil niets anders meer.

Welke laptop van acer had jij dan precies?

Deze was 1 maandje terug 700 euro, maar nu voor 600 mee te nemen. Vind ik een redelijke prijs

Terug
Naar boven