Fitness Seller

Mooi laptopje?

Dus jouw acer bevalt je wel? Gebruik je hem echt alleen voor schoolwerk of wat?

Ja bevalt zeker goed! Over het algemeen alleen het schoolwerk..
Klep sluit bij mij alleen nu iets moeilijker maar dat komt omdat ik een keer over de draden ben gestruikeld en de laptop van het bureau trok:P

Welke laptop van acer had jij dan precies?

'k weet niet tegen wie je het hebt maar ik heb de 7730G-734G64MN, op het eerste zicht heeft hij kwa uiterlijk veel weg van de uwe dat je op het oog hebt.
Kwa inhoud 640gb HD, 17" scherm, NVIDIA® GeForce® 9600M-GT ,..

Toch het meeste waar je een tijdje mee toe komt. En ik moest zeker een 17" scherm hebben.
Prijs was 999euro.

17" is trouwens wel een afrader als je liever mobiel wilt zijn. Vrij lomp in omvang en zuigt je batterij zo leeg (zeker aan 100% lichtsterkte).

na een tijdje kappen ze gewoon met fatsoenlijk functioneren. Met name de hard drive en dvd drive ???

Let wel ELKE harddisk houdt er uiteindelijk mee op. Dat heeft op zich niets met acer van doen, want zij maken zelf geen harddisks. Zorg dus dat je een backup van je data hebt. (just saying).

Als nood-voorziening voor een kapotte dvd-speler denk ik dat ik maar een externe USB-recorder koop, dan zit ik er tenminste niet meteen mee verlegen wanneer hij defect raakt.

Oh en batterijen/accu's hebben ook niet het eeuwige leven. Na een jaar of 3 is het beste er echt wel af.

Let wel ELKE harddisk houdt er uiteindelijk mee op. Dat heeft op zich niets met acer van doen, want zij maken zelf geen harddisks. Zorg dus dat je een backup van je data hebt. (just saying).

Als nood-voorziening voor een kapotte dvd-speler denk ik dat ik maar een externe USB-recorder koop, dan zit ik er tenminste niet meteen mee verlegen wanneer hij defect raakt.

als ze enorm traag worden na een half jaar klopt er iets niet. Mijn vorige pc is uit 2004 ofzo en die heeft tot de laatste dag dat ik hem gebruikte bijna even snel gewerkt.

kan natuurlijk ook komen doordat mijn familie een stel r**ards zijn die absoluut niet met apparaten om kunnen gaan. maar de macbook van mijn zusje heeft nog helemaal geen kuren.

Een HD kan toch wel wat decennia meegaan als backup media. Als ie continu gebruikt wordt zal dat wel minder lang zijn. De levensduur van solid state disks schijnt wel langer te zijn, maar die dingen kosten nog teveel.

Een HD kan toch wel wat decennia meegaan als backup media. Als ie continu gebruikt wordt zal dat wel minder lang zijn. De levensduur van solid state disks schijnt wel langer te zijn, maar die dingen kosten nog teveel.

Hm ik hoorde laatst van iemand dat die solid state disk juist een kortere levensduur hadden, dat er nog iets op gevonden moest worden

Ik heb zelf niet veel verstand van laptops, maar mij is acer ook afgeraden.
Asus en Toshiba zouden wel goede zijn; iemand die dit kan bevestigen?

Ikzelf zou nooit een Acer kopen. Ik zie vaak genoeg goedkope aanbiedingen van ze, maar die dingen zijn niet voor niks zo goedkoop.

Ik ken genoeg ervaringen van verschillende mensen die problemen hebben gehad met Acers. Batterijen die het na 1 jaar nog maar 6 minuten doen, onderdelen kapot, slechte krakende behuizing. Natuurlijk zijn dit maar ervaringen van mensen, maar ik hoor ze over Acer veel vaker dan gemiddeld.

Ook zijn de Acers zo goedkoop doordat er bespaard wordt op onderdelen, die zijn beneden de maat qua kwaliteit. Ook de behuizing is in veel modellen niet stevig.

Merken die in mijn ogen wel degelijke spullen leveren zijn: Asus, HP, Toshiba, Samsung (wisselt, koopt bij verschillende in), Sony en Apple ook. Voor kwaliteit betaal je uiteindelijk gewoon meer, maar dat is het ook waard.

Laatst bewerkt:
Hm ik hoorde laatst van iemand dat die solid state disk juist een kortere levensduur hadden, dat er nog iets op gevonden moest worden
Ja de eerste modellen hadden dat probleem maar volgens mij hebben de nu nieuwste modellen dit reeds niet meer. Maar ja het blijft duur, je zit direct aan honderden euro's voor een beetje HD.

Ikzelf zou nooit een Acer kopen. Ik zie vaak genoeg goedkope aanbiedingen van ze, maar die dingen zijn niet voor niks zo goedkoop.

Ik ken genoeg ervaringen van verschillende mensen die problemen hebben gehad met Acers. Batterijen die het na 1 jaar nog maar 6 minuten doen, onderdelen kapot, slechte krakende behuizing. Natuurlijk zijn die maar ervaringen van mensen, maar ik hoor ze over Acer veel vaker dan gemiddeld.

Ook zijn de Acers zo goedkoop doordat er bespaart wordt op onderdelen, die zijn beneden de maat qua kwaliteit. Ook de behuizing is in veel modellen niet stevig.

Merken die in mijn ogen wel degelijke spullen leveren zijn: Asus, HP, Toshiba, Samsung (wisselt, koopt bij verschillende in), Sony en Apple ook. Voor kwaliteit betaal je uiteindelijk gewoon meer, maar dat is het ook waard.
100% eens

Ik heb zelf een Acer Aspire 9300. Gebruik deze al 1.5 jaar voor studie en privé en moet zeggen dat ik me totaal niet kan vinden in de meeste reacties hier over Acer. Ik sleep m'n laptop meerdere keren per week mee, eet voor m'n laptop en hij staat vaak uren achter elkaar aan. Nog nooit ergens problemen mee gehad, dik tevreden dus.

Is een zeer degelijk systeem, vooral met die 4 giga ram. Ik weet niet wat er van waar is van Acer-problemen, maar je kan mss opteren voor een HP. Mijn zuster heeft een HP Pavillon en ziet elke dag alle hoeken van de living enz.. Naar boven, beneden.. Al 2 jaar oud en nog niets aan.. Voelt ook stevig aan enz..

Volgens mij is Acer wel redelijk degelijk spul, maar ik zo persoonlijk een HP kopen. Toshiba is wss ook wel goed.

Heb ook Acer, leuke laptop voor thuis gebruik. Wat langzamer dan die van jou maar bevalt me verder goed hoor.. sleep 'm zo nu en dan ook is mee en nooit wat aan de hand geweest.
voor een laptop gewoon voor thuis vind ik m goed en goede prijs-kwaliteitsverhouding (vind ik dan :))

• Topic Starter Topic Starter
Hmm veel positieve maar ook negatieve reacties.. Zelf ben k niet van plan om meer dan 700 euro voor een laptop uit te geven.. Ik hoorde zelf altijd wel goede dingen over acer, dus dacht dat dit een mooie kans zou zijn

Terug
Naar boven