MuscleMeat

Moslim integratie volgens de Hogeschool Arnhem - Nijmegen

Lauw

aka Koen
R.I.P.
Waardering
9
De Hogeschool van Arnhem en Nijmegen heeft een geniaal plan om moslim leerlingen op een natuurlijke manier te laten integreren met niet moslims.
Namelijk: door alle moslims in 1 klas te stoppen. Jawel, het is echt waar. De opleiding SPH (sociaal pedagogische hulpverlening) aan de HAN heeft een heuse moslim klas.

Het argument daarvoor is dat bij spreiding de kans groot is dat Moslim's in de klas geen aanlsuiting vinden.

Ik vind dat een raar argument. Als je sociale vaardigheden zodanig zijn dat je geen contact in je klas krijgt heb je volgens mij weinig te zoeken op een opleiding SPH. Als niet je sociale vaardigheden maar je normen en waarden zodanig zijn dat je geen aansluiting vind in de klas dan heb je zeer hoogstwaarschijnlijk niets in dit land te zoeken.

Maargoed, waar ik van baal is het feit dat ik nu nog steeds geen moslims leer kennen.

Langzaam maar zeker groeit bij mij het beeld van de Islam als een onverdraagzame religie. De angst groeit. Maar of die angst terecht is? Ik zou het niet weten, want de enige moslim's die ik ken zijn de moslims die ik op het journaal zie. En doorgaans zijn die net op dat moment onderweg naar de 72 maagden, of dadels, of geiten. Het enige wat ik van dat soort moslims meekrijg is een smeulend autowrak en een hoop hysterische mensen.
Als tegengewicht ken ik alleen Spiertje16 (sorry dude, je moet eerst wat opblazen en hysterisch Allah hakbar schreeuwen in een zelfgemaakt filmpje op youtube voor ik een hekel aan je krijg).

Ik vind het een gemiste kans. Niemand leert niemand kennen.

Even dacht ik dat je bedoelde dat ze samen in een klas met niet-moslims zouden zitten, maar dus apart? Ja dan snap ik het ook niet, zal wel aan mij liggen dan :rolleyes:

omgekeerde wereld.
vooral zo doorgaan... what's next vraag je je dan af.

zo blijven ze dus letterlijk mensen in een hokje stoppen

• Topic Starter Topic Starter
Even dacht ik dat je bedoelde dat ze samen in een klas met niet-moslims zouden zitten, maar dus apart? Ja dan snap ik het ook niet, zal wel aan mij liggen dan :rolleyes:
De zin was ook raar. Nu is het beter te begrijpen hoop ik.

Bij ons in de klas snapt ook niemand het.

De beeldvorming over Moslims vind bij de meeste Nederlanders op 2 manieren plaats. In de eerste plaats door de media, en daar is de berichtgeving over Moslims meestal niet al te positief. En in de tweede plaats door het 'contact' met Marokkaanse jongeren van wie wordt aangenomen dat ze Moslim zijn.

Kortom, de beeldvorming is vaak negatief. En als er een keer een positief bericht in de media komt dan zijn we al zover dat we ervan uitgaan dat het om een links charme-offensief gaat.

Schijnbaar hebben ze op de HAN de maatschappelijke tendensen niet echt door.

Bizar. Ik zat ooit in Rotterdam op Ichthus Hogeschool, was werkelijk een verzameling van allerlei nationaliteiten en culturen, ging prima. Ook een sociale opleiding trouwens (SJD), eerlijk gezegd leerde ik daar ervaren dat Marokanen en Turken ook heel sociaal, ambitieus en gedisciplineerd kunnen zijn, nou ja niet dat ik dat niet wist maar had er weinig ervaring mee..

Ik kende wel wat gasten van het kickboksen die volgens mij moslim zijn. Ook prima kerels. Ze trainden hard en vochten eerlijk. Maargoed, dat soort gasten 'ken' ik natuurlijk nauwelijks, ik trainde met ze en dat was het.

Waar het me om gaat is dat ik 0,0 ervaring met Moslims heb uit de eerste hand. In feite hoor ik alleen maar van anderen over Moslims. En wie zegt dat ik die info juist interpreteer? Of dat de informatie an sich een eerlijk beeld geeft van 'de moslim'?

Het achterlijke is, is dat ik absoluut niet de enige ben die een negatief beeld over Moslims ontwikkeld zonder er ook maar 1 Moslim persoonlijk te kennen. Iedereen in mijn omgeving wordt stapje voor stapje steeds iets scherper en agressiever als het om Moslims gaat. En niemand weet of dat überhaupt terecht is....

Het voelt alsof de HAN mij de kans ontneemt een eerlijke mening te vormen. Stelletje ****ing tree hugging hippies daar :(

je hebt goede mensen en slechte mensen van elke ras why dat hokjes geplaats ?

je hebt goede mensen en slechte mensen van elke ras why dat hokjes geplaats ?

Nee hoor, blanken en aziaten zijn net iets kwaadaardiger zijn als andere rassen. n*gers daarentegen zijn over het algemeen weer iets zwarter als andere rassen.

Graag zou ik ook een mening over moslims vormen. Maar dat kan niet als anderen mij vertellen hoe ik over moslims moet denken.

Moslims hebben over het algemeen een zeer sterke drang om de waarheid te willen bevatten. Zeer slechte overlevingsmethode in deze media-maatschappij waar alles draait om perceptie. Ze zijn compleet gedesoriënteerd.

Intigratie in mijn ogen zijn er maar weinige die echt hun wille aanpassen. Nu mag ik overkomen als rasist maar er is een reportage geweest op tv deze week. Waaruit bleek dat 80% van de turkse manne hun bruid in turkije gaat halen. Kregen zij de belgishe nationaliteit ze kende ze amper 3 dagen ???. Maarja belgishe vrouwen zijn niet goed genoeg voor hun en ze knikken niet hard genoeg ja volgens de heren.
Hoe kan je dan spreken van intigratie ?

Intigratie in mijn ogen zijn er maar weinige die echt hun wille aanpassen. Nu mag ik overkomen als rasist maar er is een reportage geweest op tv deze week. Waaruit bleek dat 80% van de turkse manne hun bruid in turkije gaat halen. Kregen zij de belgishe nationaliteit ze kende ze amper 3 dagen ???. Maarja belgishe vrouwen zijn niet goed genoeg voor hun en ze knikken niet hard genoeg ja volgens de heren.
Je bent helemaal geen racist met deze mening, het is gewoon een feit dat dit de integratie niet helpt, je moet ergens een lijn trekken, de integratie moet steeds weer van 0 beginnen als er nieuwelingen bijkomen. Eerst moeten de bestaande problemen opgelost voor je nieuwe immigranten toelaat, anders krijg je dus het kraan/dweilen verhaal.

wat je zegt is de waarheid.ben je dan nog steeds een rasist ?

Hoeveel moslim's ken je persoonlijk? Hoe vaak ben je afgewezen in je poging persoonlijk contact te zoeken met een moslim? (insert gay joke here)

Ik vermoed 0 keer?
Het is op zich niet erg om je informatie van derden te krijgen zolang je maar kritisch blijft.

Ik krijg eerlijk gezegd redelijk genoeg van de media omtrent Moslims. Kortgezegd, ik heb geen idee wie of wat ik moet geloven. Sommige verhalen ruiken naar sensatie zoekerij en andere weer naar een overdreven charmeoffensief. Feit is dat er mensen zijn die lak hebben aan de westerse samenleving, feit is dat er jongeren zijn die zich geweldadig afzetten tegen diezelfde maatschappij. Maar in welke context deze feiten staan, ik zou het niet weten.... En ik kom het ook niet te weten als ik nauwelijks moslims persoonlijk ken.

wat je zegt is de waarheid.ben je dan nog steeds een rasist ?

Zoiets? Alle n*gers zijn zwart en alle blanken blank.
Ja, dat is erg generaliserend en neigt naar racisme.

Het is hetzelfde als zeggen dat de Ku Klux Clan (**** hee, hoe spel je dat?) allemaal haatdragende blanke racisten zijn.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

hahaha :roflol: ik zie nu pas de kleine lettertjes voor het eerst....

Omgaan met moslims doe ik meer dan genoeg waar ik meestal tot hetzelfde besluit kom dat er maar weinige tussenzitten die zich ook daadwerkelijk aanpassen. Ken over heel mijn dorp/stad 2families die compleet geintrigeerd zijn en die ook mijn volle respect krijgen. Maar voor de rest is het hier in de omstreeken niks dan ellende en miserie.
Kan noch een mooie voorbeeld geven als je wilt op de laatste fuif hier in de buurt zijn twee jongens in elkaar geslagen door 10 turken die die avond met 15man waren afgezakt naar de fuif om gewoon wat te vechten.
Als dat noch niet genoeg was zijn ze later ook noch een beetje beggine rellen tegen mekaar van het ene dorp die de twee jongens kende tegen de andere die afgezakt waren om wat ruzie te zoeken.
En dit is geen alleen staand geval in de buurt. Voor de rest geen enkel probleem met buitenlanders maar het zijn telkens de mensen met islamitise roets die het oh zo noddig vinden om lekker eventjes te rellen.

De Hogeschool van Arnhem en Nijmegen heeft een geniaal plan om moslim leerlingen op een natuurlijke manier te laten integreren met niet moslims.
Namelijk: door alle moslims in 1 klas te stoppen. Jawel, het is echt waar. De opleiding SPH (sociaal pedagogische hulpverlening) aan de HAN heeft een heuse moslim klas.

Het argument daarvoor is dat bij spreiding de kans groot is dat Moslim's in de klas geen aanlsuiting vinden.

Ik vind dat een raar argument. Als je sociale vaardigheden zodanig zijn dat je geen contact in je klas krijgt heb je volgens mij weinig te zoeken op een opleiding SPH. Als niet je sociale vaardigheden maar je normen en waarden zodanig zijn dat je geen aansluiting vind in de klas dan heb je zeer hoogstwaarschijnlijk niets in dit land te zoeken.

Maargoed, waar ik van baal is het feit dat ik nu nog steeds geen moslims leer kennen.

Langzaam maar zeker groeit bij mij het beeld van de Islam als een onverdraagzame religie. De angst groeit. Maar of die angst terecht is? Ik zou het niet weten, want de enige moslim's die ik ken zijn de moslims die ik op het journaal zie. En doorgaans zijn die net op dat moment onderweg naar de 72 maagden, of dadels, of geiten. Het enige wat ik van dat soort moslims meekrijg is een smeulend autowrak en een hoop hysterische mensen.
Als tegengewicht ken ik alleen Spiertje16 (sorry dude, je moet eerst wat opblazen en hysterisch Allah hakbar schreeuwen in een zelfgemaakt filmpje op youtube voor ik een hekel aan je krijg).

Ik vind het een gemiste kans. Niemand leert niemand kennen.

Is dat de reden waarom je nooit meer op msn online komt:rolleyes:

Iig, ik zou er zeker ook een voorkeur aan hebben om in een puur in klas met moslims te zitten, toch betere aansluiting en gewoon harstikke veel in gemeen, zo een klas lijkt mij dan ideaal.
Maar vaak is dat niet zo, en tjah als het kan waarom niet
Maar kan het niet, dan zal ik er verder ook niet om malen

Had jij niet ooit eens de knoop doorgehakt met iets laten Lauw? ;) Dit doodknuffelen is natuurlijk ook niet echt een goede samensmelting.

Iig, ik zou er zeker ook een voorkeur aan hebben om in een puur in klas met moslims te zitten, toch betere aansluiting en gewoon harstikke veel in gemeen, zo een klas lijkt mij dan ideaal.
Maar kijk dat is ook heel begrijpelijk. Zie het als een groep alcohol verslaafden, of andere praatgroep. Het is logisch dat je elkaars situatie beter begrijpt. Alleen het verbeterd de relaties met niet-moslims niet. Je groeit nog verder uit elkaar, je leert niets van elkaar, je blijft maw. vreemden tegenover elkaar. En dat is nu net de reden dat er zoveel haat en onbegrip ontstaat in Nederland/België. We hebben hier een bekend spreekwoord dat luidt: "wat een boer niet kent dat lust ie niet" maar al te waar...

Dan blijft de hamvraag alleen, vertonen die niet volbloed bewoners over tientallen jaren dezelfde afzetting en afzondering zoals we dat van die praat participanten en alcoholisten kennen?

Weet links die stroom van cultuurstroming voldoende te kortwieken tegen de tijd dat de vestiging zo ver is dat er wellicht serieuze politieke ambities zijn vanuit die hoek?

En weet rechts met hardhandig kortwieken de scherven die daar mee gepaard zijn in toom te houden en de opstand met hun voorgestelde aanpak?

Dat soort diplomatieke kwesties hoor ik nauwelijks eigenlijk. Want hoe limiteer je waardes die uit huis zijn meegekregen zodat het past in het land waar wij de oorspronkelijke bewoners van zijn.

Terug
Naar boven